K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 12:52   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
iværksætter som flexjobber

Hej alle

Er der nogen der kender reglerne om at starte egen virksomhed som flexer?
Jeg ved man kan blive genansat i egen firma hvis man har haft firma inden et flexjob, men gælder det også den anden vej rundt? Det kan være svært at finde job som flexer og her er måske en mulighed ved at få egen lille virksomhed som ikke kræver det store?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:15   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hiiiiiiv der må der være nogen med svar?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:50   #3
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Det må du ikk:-)
Har selv undersøgt det. Du må dog køre lidt hobbyvirksomhed uden overskud, hvis du forhandler med kommunen dvs sælge lidt malerier osv.
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:36   #4
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Jeg drømmer også om at kunne starte min egen lille butik, hvor jeg selv er herre over min arbejdsdag.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 12:58   #5
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Prøv at tjekke din kommunes hjemmeside. Der er mulighed for at få vejledning hos et væksthus, iværksætterhus el.lign.
Muligvis kan du søge revalidering til opstart af egen virksomhed (hvis du er revaliderbar, men det er du nok ikke når du er flekser...), her forlanger kommunen en realistisk virksomhedsplan...

Kig iøvrigt disse links:

www.100svar.dk

http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/4/0

http://www.amino.dk

http://www.skat.dk har også en masse info.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 13:51   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg kender en pyskolog, som er flexjobber i sit eget firma. Betingelsen er, at virksomheden har kørt inden man blev flexer, og at der kan dokumenteres en indtægt, som flexydelsen beregnes udfra. Derudover skal virksomheden og arbejdets karakter være sådan, at det passer til skånehensyn.

Inden man kaster sig ud som iværksætter, er det vigtigt at gøre sig klart, at der er en del adminstrative ting, man OGSÅ skal tage sig af, og som ikke er indtægtsgivende. Jeg havde selv en lille fritidsvirksomhed ved siden af mit job inden jeg blev så dårlig, som jeg er nu, men jeg har droppet den, fordi alene bogføring, indberetninger, skat osv tager en del tid (og så er der faktisk ikke noget tilbage til det, jeg egentligt ville lave i virksomheden...). Jeg kunne aldrig drømme om at gå igang igen.

Det kan lyde meget besnærende at blive selvstændig - men, meget stor indsats og meget lille fortjeneste de første mange mange år, selvom man ikke fejler noget og bruger 60 timer om ugen... Mit råd baseret på personlige erfaringer vil generelt være: lad være. At blive selvstændig vil sjældent være en løsning for en flexjobber, som jo oftest vil have behov for få arbejdstimer og fleksibilitet - det har man ikke som selvstændig.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 02:21   #7
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Kan sagtens følge dig - men som selvstændig er men til gengæld fri af systemet og det der følger med dér. Det er vel en prioriteringssag, såvel som et spørgsmål om økonomi............... i mit tilfælde er det den eneste vej ud af systemet - og jeg vil hellere selv køre mig ned end at lade kommunen få æren af at gøre det........ pest eller kolera....
(Dermed ikke sagt at jeg tager springet..... men det er eneste mulighed...)
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 11:02   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det jo desværre sådan at man ikke må startet egen virksomhed når man er flekser, hvis ikke man var selvstændig da man blev flekser så kan man heller ikke bliver det efter (selv om det for mange netop kunne være den mulighed der kunne holde en på arbejdsmarkedet ... )

Men prøv at læse her http://www.scleroseforeningen.dk/da/...2007%2038.aspx

Det kunne være en ide for nogen
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 11:18   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Se indlæg #16 på

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...flexjob&page=2

Hilsen Peter

Hejdien jeg tænker at 2011 skal være året hvor vi mødes og afslutter ulovlighederne med sagsbehandlingsfrister. Jeg skal lige have afsluttet L46 i Folketinget.

Solen skinner og vi flytter snart i los kollonios med palmer og radiser
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 22:42   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu er det jo desværre sådan at man ikke må startet egen virksomhed når man er flekser, hvis ikke man var selvstændig da man blev flekser så kan man heller ikke bliver det efter (selv om det for mange netop kunne være den mulighed der kunne holde en på arbejdsmarkedet ... )

Men prøv at læse her http://www.scleroseforeningen.dk/da/...2007%2038.aspx

Det kunne være en ide for nogen

Nu ved jeg ikke om det var stilet til mit indlæg, men vil lige gøre klart, at det jeg mente med det var, at man kan tage springet som selvstændig -og droppe fleks naturligvis! Jeg er klar over at de to ting ikke kan kombineres, medmindre virksomheden eksisterede (m.m.) før man blev flekser...

Kunne nu være fedt om der var en mulighed for en slags iværksætterydelse, som i gamle dage....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob, iværksætter, eget firma? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 14 14-08-2015 08:10
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Ny flexjobber k100 Din historie 12 21-04-2012 22:37
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension