K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2008, 13:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ulovlige ressourceprofiler

Der er i Beskæftigelsesankenævn truffet afgørelser om, at ressourceprofiler er ULOVLIGE, hvis de er lavet af andre end kommunens sagsbehandler.



Hvis der er truffet afgørelse om eks. standsning af sygedagpenge UDEN ressourceprofil, eller hvis anden aktør har lavet ressourceprofilen, så er standsningen af sygedagpengene ULOVLIG.


Læs her:

Citat:
Jobcenter Svendborg bliver underkendt, fordi ressourceprofiler skal udarbejdes af den kommunale sagsbehandler i samarbejde med den sygemeldte. Ressourceprofiler er nemlig en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres til private jobformidlere.
Citat:
- Der kan ligge hundredvis af forkerte afgørelser, som ikke er blevet anket, og hvis der er sket noget ulovligt, er det god forvaltningsskik at gå sagerne igennem. Det er borgmesterens politiske ansvar at få det bragt i orden, påpeger Tonni Hansen og tilføjer, at »folk har krav på« at få genoptaget deres sag i henhold til såvel retssikkerhedsloven som forvaltningsloven.


http://www.faa.dk/article/102017:For...f-privat-firma



http://www.faa.dk/article/102237:Fyn...ygedagpengesag


Citat:
Den sociale Ankestyrelse afgjorde i 2004 i en principiel sag, med henvisning til arbejdsevnebekendtgørelsen, at en ressourceprofil skal udarbejdes af den kommunale sagsbehandler i samarbejde med borgeren, fordi ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.

http://www.faa.dk/article/102019:Fyn...-dagpengesager


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 30-12-2008 kl. 13:28.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 14:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er da helt klart en nyttig viden , vi har jo diskutteret det før og jeg er ret sikker på at vi også har hørt fra kommuner og aktøre at det må de godt altså lave ressourceprofiler..

Mener helt bestemt også at vi fik beskeden at de kunne lave ressourceprofilen de måtte bare ikke skrive anbefalingen (er det fleks pension eller hvad ) skal lige lede efter nogen af de gamle tråde senere , de kunne være nyttige lige at linke til i denne tråd ...

Men lige nu må jeg på posthuset min datters julegave er endelig kommet frem (den blev tilbageholdt i tolden ) og nu er det en uge siden det var jul så må vist hellere få den hentet
  Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 15:12   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Tucjob

8 stk. Jobcentre er samarbejdspartner med Tucjob.

Det er vist en bombe under flere Jobcentere, så måske er det ikke flere hundrede sager der kan være retsstridige, men langt flere.

Jobcenter Horsens
Samsøgade 3
8700 Horsens

Jobcenter Hedensted
Niels Espes Vej 8
8722 Hedensted

Jobcenter Vejle
Havneparken 16
7100 Vejle

Jobcenter Skive
Torvegade 10
7800 Skive

Jobcenter Svendborg
Ramsherred 12
5700 Svendborg

Jobcenter Assens
Nørregade 42
5620 Glamsbjerg

Jobcenter Odder
Rådhusgade 3
8300 Odder

Jobcenter Esbjerg
Jobafklaring
Skolebakken 137
6705 Esbjerg Ø
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 17:56   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt gravet frem, Zuza!

Ja, det giver jo unægteligt sagen en hel ny drejning.

Min sagsbehandler sagde at de godt måtte lave min ressourceprofil nede på Incita (og hun så bare kunne godkende den)- det er da vist ikke i tråd med de nye oplysninger?!!

Dem på Incita sagde at de ikke ville begynde på ressourceprofilen sammen med mig, fordi de mente at det udelukkende var min sagsbehandlers opgave, og en opgave mellem sagsbehandler og klient. Det passer bedre ind i oplysningerne.

Men dejligt at vide hvor man reelt står (nu når man selv skal til og i gang!).

Det kan tænkes at forvirringen bunder i, at private aktører oa GODT må hjælpe klienten med klientens del, men altså ikke med sagsbehandlerens del....hmmmm??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 18:02   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
så er min ulovlig for den er skrevet af alle andre end min sagsbehandler...hun har kun skrevet to sætninger og det er nej og nej og atter nej.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 18:07   #6
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Atter en kæmpe brøler

Knaldhamrende godt fundet frem Zuza.

Kunne du ikke lave sådan en undersøgelse som den med skat, så vi kunne se hvor mange der har en velfungerende ressourceprofil, og hvor mange der er fuld af fejl og mangler?

Det kunne være spændende at se.

Måske det har været lavet - det har jeg ikke styr på.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 20:25   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så har jeg lavet en undersøgelse, hvor man kan krydse af.

Den kan findes her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6982


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 21:56   #8
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej

I 2007 fortog K10 og LA sammen et kik på et par stykker som tilbyder en ressourceprofil. Fordi flere private virksomheder annoncerer med at de udarbejder ressourceprofiler.

Rette-Kurs: Projektet tager udgangspunkt i en ressourceprofil, og for så vidt som en sådan ikke er udarbejdet udarbejdes denne af Rette-Kurs.

SVIKA: Alle ressourceprofiler udarbejdes af en speciallærer på SVIKA, der er særligt uddannet og certificeret i at udfærdige ressourceprofiler og samtidig sikrer, at profilerne er udarbejdet i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Revacenter Syd: RCS kan udarbejde Ressourceprofilen eller udvalgte punkter. Sagsbehandleren i kommunen kan anvende dette i sin ressourceprofil sammen med sin egen vurdering. Kommunens skal foretage de endelige vurderinger, men kan bede andre aktører, som RCS, lave ressourceprofilens beskrivelser og give sine vurderinger.

Disse 2 findes dog stadig på nettet.

http://www.ressourceprofil.com/

http://www.danskressourceprofil.dk/


Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 22:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
MÅSKE skulle der indsættes et link inde hvor man bla kan læse om arbejdsevnemetode/ressourceprofil - eller slet og ret tilføje, at det udelukkende KUN er sagsbehandleren der må udarbejde den.
Der er mange gæster - og brugere, der burde få dette fortalt samtidig med de læser om hvad det egentlig går ud på. Disse vigtige tråde, som denne jo må siges at være, får ikke altid nok opmærksomhed. Blot en ide...........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 22:21   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan lige opfodre dem med interesse i ressourceprofiler at læse de her tråde


http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...essourceprofil

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...essourceprofil

Der kan være meget læsestof til eftertanke i dem , jeg har lige et par bemærkninger til nogen af tingene bla om data tilsynet som jeg ikke fik gjort mere ved ..

men må vende tilbage senere med det, da mit hovde vist ikke lige er til at sidde her...

Men vender tilbage ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension