K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 09:38   #11
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Glemte lige i farten.
Det med løn diskussion og man ikke er enige, har jeg dog ikke været ude for (endnu).
Det er bare som om, at kommune og arbejdsgiver skulle have en fortjeneste ved at holde lønnen nede. Man kan ikke sige nej til jobbet.
De sidder jo i samme loge, eller hvad man siger.

Og ja, man skal være tilfreds med at det alligevel er højere end ledigheds ydelsen. Men hvis man nu kan presse en femmer mere ud, inden der kommer låg på.

peter
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 09:57   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter klar man skal forhandle sin løn og se hvor meget man kan få ud af dem , det er helt klart og er det et kommunalt job så kan jeg godt se at man kan få tanken at de ikke vil over mindste lønnen , hvor på det private der er det jo ikke noget der kommer hverken kommune eller stat til gode

Har tidligere kollegaer der mistede deres job da de forlangte den gængse løn forhøjelse så ingen tvivl om at arbejdsgiver gerne vil holde lønnen nede på et minimum, og flekser gerne vil have det op på maksimum

Man skal jo også huske at man når man har bevist sig på jobbet til hver en tid kan tage løn diskussionen igen
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:01   #13
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Altså det med lønnen, er der faktisk ikke noget at rafle om. Det er suverænt fagforeningen der bestemmer den. Lønnen vil altid være mindstelønnen for den gældende overenskomst. Er der ingen overenskomst med pågældende firma, går fagforeningen ind og vurdere hvad mindstelønnen er på tilsvarende arbejdspladser.

Mit sidste fleksjob var nemlig i et firma der ingen overenskomst havde. Der blev udfyldt papirer med jobtitel, jobbeskrivelse, min alder, uddannelse og erfaring. Så kiggede fagforeningen på det, regnede ud hvad jeg skulle have i løn, og sendte resultatet tilbage. Hverken kommunen, arbejdsgiver eller jobkonsulenten havde noget som helst at skulle have sagt i den anledning. Det eneste der blev diskuteret, var jobtitlen, da det var et noget alsidigt job. Der fik jeg så min vilje, og fik dermed en noget højere løn end jeg ville have fået med en anden titel.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:37   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sun-lady du har helt ret

Men det jeg tror det drejer sig om her er hvis man vil have mere end mindstelønnen den mulighed er der jo altid , men arbejdgiver får ikke refusion for det der ligger over mindstelønnen...

det jeg skriver med mine kollegaer der blev fyret var da de bad om den løn der var i løn regulering for deres kollegaer med samme titel , altså de alm forhandlede lønstigninger , når de kommer på så er der jo en ny mindste løn
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:52   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men den er ikke længer forlanger du mere en mindste overneskomt på det område er det= med et nej til rimelig tilbud om flexjob og de vil tage din ledigheds ydelse hvis det er alså 2 gange du ahr sagt nej og hvis de ved du har sagt nej en gang tro mig så lugter de blod aldrig sige nej aldrig sige noget der kan tolkes som nej for det for konsekvenser da jeg startede i flexjob fik jeg også mere end hvad mindstelønnen sagde efter ca 2 md ledighed kom jeg igen sagde fint men skal have mere i løn fik jeg også troer det er hvor god man er til at forhandle man skla mange gange kunne sælge sand i sahara

Sidst redigeret af superkok; 31-08-2010 kl. 10:54.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 17:43   #16
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Jeg forstår heller ikke, de bliver ved med at finde jobs, der indebærer kørsel når man nu har meldt fra, at man helst ikke kører bil pga. sikkerheden.
Det er jo nærmest chikane.
Og ja, nu bliver der kørt på mig for at kunne lukke kassen har jeg på fornemmeren.

Til jer derude, der siddder der bag skærmen. Tak for svar
peter
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 18:19   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du har lægen med dig og han kan skrive at der er risiko ved at køre bil så burde du kunne komme ud af den på den måde...

Hvis din læge ikke ved hvad du taler om så kan det være en god ide at bede kommunen om at skrive under på at de tager det fulde ansvar..

Kender en anden der også skulle køre bil, og som faldt i søvn hele tiden vedkommen troede at det var medicin der gjorde det og den godtog kommune ikke fordi vedkommen havde fået den medicin i så mange år og lægen skrev at det ikke burde været et problem med træthed efter så mange år...

Realiteten var så bare at uanset hvad kommune og læge siger og skriver så hjælper det ikke hvis man falder i søvn i et lyskryds...

og der bad vi om at kommunen skrev at vedkommen havde oplyst om problemer og at de påtog sig det fulde ansvar ved evt ulykke ... det ville de ikke og arbejdsgiver ville ikke have vedkommen da de blev oplyst om hvad det var der foregik , lige som politiet sagde at hvis man selv mente at man ikke kunne føre bil , så var det ens ansvar hvis der skete en ulykke .. kommunen stoppede med at lede efter kørsels job, og kort efter fandt man så ud af at vedkommen led af en sygdom der mere end bekræftede trætheden ..

Så prøv at forklare det til kommende arbejdsgiver, tag en snak med læge og ikke mindst bed kommunen om at skrive under på at du har oplyst dem om de problemer du har og at de påtager sig ansvar ved evt ulykke ..
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 18:41   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
når man tænker over de mange flexjobber der er morfin påvirket der køre rund for at komme på arbejde pyha men det er jo heller ikke forbudt men ved uheld får du skylden sikkert og også kun hvis det er g men kørsel skla også tages med i ends flexjob tid da det er en begrænsning eller hvad de kalder det

Sidst redigeret af superkok; 31-08-2010 kl. 19:30.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad hvis man ikke længere er berettiget til kontanthjælp?? hboegelund Alt det andet 19 17-11-2011 15:46
Politikerne på Chr.borg enige: de vil ikke udsættes for egen medicin gunvor Politik og Samfund 17 21-12-2010 18:26
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hvis ikke man magter det DE forventer, hvad så.... Yasmin Alt det andet 12 07-04-2010 15:46
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension