K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2013, 01:10   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan sagtens gøres på den måde....og så kan i gå det igennem når du alligevel skal derop...så sagsbehandleren kan se at alt er på plads...

Så det ser fint ud..

Er der ting du ikke kan udfylde på det skema....så venter du med det til i mødes...og så kan i udfylde det sammen...

Der burde være en del som du godt kan udfylde selv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 01:59   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kan sagtens gøres på den måde....og så kan i gå det igennem når du alligevel skal derop...så sagsbehandleren kan se at alt er på plads...

Så det ser fint ud..

Er der ting du ikke kan udfylde på det skema....så venter du med det til i mødes...og så kan i udfylde det sammen...

Der burde være en del som du godt kan udfylde selv....
Det er faktisk sagsbehandlerns pligt at sørge for at skemaet er korrekt og fyldestgørende udfyldt, samt at alt er klippet ind med rigtige datoer mm.

Det er iorden at få tilsendt skemaet som man kan bruge som kladde når man kommer til det møde hvor sagsbehandleren sammen med en udfylder skemaet.

Desværre høres der om sagsbehandlere der "bare" sender det til folk og beder om at få det retur, men det er ikke den procedure der er lagt op til i loven.

Husk, dette skema skal ses som en samling af ALT der er i sagen og hvert et symptom.
Så kan det altså ikke nytte noget hvis sagsbehandleren bare lige synes at man bare lige selv kan lave arbejdet.

Det forberedende skema og de bilag der kommer med, er det førstehåndsindtryk, og mange gange eneste indtryk, rehabiliteringsteamet får, så det er godtnok meget vigtigt at det er detaljeret og fagligt iorden.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 03:44   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var faktisk også det jeg mente....at man selv lige kan udfylde de ting som man synes man kan....og så bagefter gå igang sammen med sagsbehandleren....

Ingen tvivl om at det nok er det vigtigeste dokument i ens sag....så ALT skal med i det...

Sagsbehandlere gjorde det på samme måde....eller ihvertfald mange af dem....med ressourceprofiler....dette til trods for at der stod at ressourceprofilen skulle udfyldes af sagsbehandleren i samarbejde med borgeren...

Lovgiverne tror sikkert at sagsbehandlerne udfylder disse skemaer....da der er lagt op til at det er den måde det skal ske på....

Så ja det havde nok været en god ide hvis det stod mere penslet ud hvordan disse skemaer skal laves og af hvem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 12:33   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så ja det havde nok været en god ide hvis det stod mere penslet ud hvordan disse skemaer skal laves og af hvem..
Lige under skemaets overskrift står der:

"Udfyldes af sagsbehandleren sammen med borgeren"
(i skemaet står "sagsbehandleren" med fed)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 20:53   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Villy Se meddelelser
Jeg har for nylig snakket med min sb. ...........
Han svar på mit spørgsmål var at han i dag har drøftet min sag sammen med sociallægen, som bedte hende om at forberede min sag til rahabteamet.

Han sagde endvidere, at han vil indhente en LÆ 265 skema fra egen læge. Og så skal jeg selv udfylde en skema som skal også med til rehabteamet. Den vil han sende til mig for at udfylde og komme med den i udfyldt stand når vi mødes i næste uge i forbindelse til rutinemæssige opfølgningssamtale ved 3. måned. Bare for at tjekke om alt er udfyldt og sendes videre. !!!

Det der undre mig er, om det er mig alene der skal udfylde skemaet (den froberedene del tror jeg) eller det skal gøres i fællessakb (sb'en og jeg)???? hvad siger loven.
varme hilsner
Villy
Nu ved vi jo ikke PRÆCIS hvad det er for et skema Villy nævner her - vi kan blot gætte, og kun de der rent faktisk har været for et Rehab team, kan gætte mere kvalificeret.

Jeg læser som Web, og er enig i, at sålænge SB er indstillet på at I sidder sammen og gennemgår det udfyldte, skal du ikke være ked af, at få lov til at starte på skemaet selv.

Når du har fået skemaerne tilsendt, kan du evt poste her, hvad overskriften er på det nævnte skema - så kan vi bedre råde dig målrettet.

Som PTSD ramt kan man jo nemt føle sig presset under et tids-afgrænset møde, hvor man føler det hele skal nås på én gang, så det kan altså være en fordel at få lov at starte hjemme, i ro og fred.

Frygt ej Villy, der er rent drikkevand i hanerne og mange kanaler på TV - og din SB virker ikke til at være den værste af slagsen

HUSK BLOT - du skal have kopier af ALT du udfylder/afleverer/skriver under på, ifht kommunen.

I det hele taget SKAL al din kommunikation med systemet foregå på skrift/pr. mail
- så har du dokumentation med dato og tidspunkt, på at DU i det mindste afleverer det krævede og overholder forskellige frister.
Også selvom din SB virker helt fin - de 'gode' er aldrig alene på fortet.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 02:10   #16
Villy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Villy er ny på vejen
Tak for jeres dejlige og varmegivende svar.

Jeg har i dag modtaget skemaet som sb'en har lovet at sende. Og den hedder:
Rehabiliteringsplanens forberedende del (ekskl. lægeattest).


Varme hilsner fra villy
Villy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 09:48   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Villy

Ud over det andre skriver her på din tråd, vil jeg anbefle dig, at du kopiere psykiatererklæring og given din prak. læge denne i start af kommende uge. Derved har din prak. læge vigtige informatoner i forbindelse med dennes udfyldelse af LÆ 265, at støtte sig til.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 10:18   #18
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Villy Se meddelelser
Tak for jeres dejlige og varmegivende svar.

Jeg har i dag modtaget skemaet som sb'en har lovet at sende. Og den hedder:
Rehabiliteringsplanens forberedende del (ekskl. lægeattest).


Varme hilsner fra villy
Hej Villy

Jeg synes det var "afmystifiserende" at få tilsendt, som orientering pjese fra kommunen "Dit møde med Rehabiliteringsteamet" og Skemaet "Rehabiliteringsplanens forberedende del".

Min sagsbehandler sagde ved opfølgningsmødet h*n ville tilsende ovenstående, så jeg var forberedt på, hvordan sagsgangen var.

Jeg udfyldte i ro det forberedende skema over en uge og sendte det til min sagsbehandler inden vi efterfølgende SAMMEN lavede det færdig.

Jeg lavede efterfølgende tilføjelser noteret i hånden, på kopi af det jeg havde sendt i forvejen og medbragte det til den FÆLLES udfyldelse
.
På den måde sikrede jeg mig at der ikke "smuttede" bilag eller synspunkter, der for mig var vigtige at få med samt sagsbehandleren tilføjede sit bidrag.

Du SKAL forlange, at I sammen laver skemaet færdigt, hvis du sender hvad du kan udfylde i forvejen.
Jeg ville f.eks. når jeg sender dokumentet skrive:
Vedlagt udfyldt skema "Rehabiliteringsplanens forberedende del " til brug for vores opfølgningsmøde, hvor vi sammen udfylder det færdigt. Jeg imødeser mødedato.

Du skal bede om en "journaliseringsliste" over dokumenter sagsbehandleren lader følge med til Rehabiliteringsteamet, da det er din sagsbehandler, som finder de lægebilag frem fra "Helbredsmappen" h*n finder som de nyeste og vigtigste, der beskriver din situation.

Det er vigtigt at du er enig. Hvis ikke skriver du hvad du forlanger vedlagt yderligere og noterer "dokumenter vedlagt som partsindlæg" i min sag til møde med Rehabiliteringsteamet.

Du skal vide og ikke tro og for mig har "journaliseringsoversigt" af bilag til Rehabiliteringsteamet medført, at jeg har fået tilføjet 3 vigtige bilag.

Derfor er mit råd. DU skal have indsigt i egen sag, da det kun er dig, der har den fulde kendskab til din sag.
Du skal få tilføjet/rettet dine kommentarer i papirerne inden møde, så sagen er så velbelyst som muligt.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 16:07   #19
Villy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Villy er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Villy

Ud over det andre skriver her på din tråd, vil jeg anbefle dig, at du kopiere psykiatererklæring og given din prak. læge denne i start af kommende uge. Derved har din prak. læge vigtige informatoner i forbindelse med dennes udfyldelse af LÆ 265, at støtte sig til.

Mange hilsner

Gunvor

Tak Gunvor.

Min prak. læge har fået tilsendt en kopi fra speciallægen, ligesom jeg selv har fået én

Sidst redigeret af Villy; 24-11-2013 kl. 16:11.
Villy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:31   #20
Villy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Villy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Villy

Jeg synes det var "afmystifiserende" at få tilsendt, som orientering pjese fra kommunen "Dit møde med Rehabiliteringsteamet" og Skemaet "Rehabiliteringsplanens forberedende del".

Min sagsbehandler sagde ved opfølgningsmødet h*n ville tilsende ovenstående, så jeg var forberedt på, hvordan sagsgangen var.

Jeg udfyldte i ro det forberedende skema over en uge og sendte det til min sagsbehandler inden vi efterfølgende SAMMEN lavede det færdig.

Jeg lavede efterfølgende tilføjelser noteret i hånden, på kopi af det jeg havde sendt i forvejen og medbragte det til den FÆLLES udfyldelse
.
På den måde sikrede jeg mig at der ikke "smuttede" bilag eller synspunkter, der for mig var vigtige at få med samt sagsbehandleren tilføjede sit bidrag.

Du SKAL forlange, at I sammen laver skemaet færdigt, hvis du sender hvad du kan udfylde i forvejen.
Jeg ville f.eks. når jeg sender dokumentet skrive:
Vedlagt udfyldt skema "Rehabiliteringsplanens forberedende del " til brug for vores opfølgningsmøde, hvor vi sammen udfylder det færdigt. Jeg imødeser mødedato.

Du skal bede om en "journaliseringsliste" over dokumenter sagsbehandleren lader følge med til Rehabiliteringsteamet, da det er din sagsbehandler, som finder de lægebilag frem fra "Helbredsmappen" h*n finder som de nyeste og vigtigste, der beskriver din situation.

Det er vigtigt at du er enig. Hvis ikke skriver du hvad du forlanger vedlagt yderligere og noterer "dokumenter vedlagt som partsindlæg" i min sag til møde med Rehabiliteringsteamet.

Du skal vide og ikke tro og for mig har "journaliseringsoversigt" af bilag til Rehabiliteringsteamet medført, at jeg har fået tilføjet 3 vigtige bilag.

Derfor er mit råd. DU skal have indsigt i egen sag, da det kun er dig, der har den fulde kendskab til din sag.
Du skal få tilføjet/rettet dine kommentarer i papirerne inden møde, så sagen er så velbelyst som muligt.

Hilsen lgkh62

Tusid tak lgkh62

Der er mange gode råd i dit indlæg, håber jeg kan huske det allesammen, da jeg har koncentrationsbesvær.

jeg har fået mere angst efter jeg fik dette skeam tilsendt.
Villy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension