K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2009, 09:21   #21
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Question Nu er jeg forvirret...

.... ringede til HK og de sagde at når jeg er visiteret til Flexjob på under 15 timer koster et medlemsskab kun 142 kr (frem for de normale 360 kr).

Så er meget i tvivl om jeg skal vælge HK nu hvor jeg altid har været eller skifte til Det faglige hus.

Skal søge job/ansættes inden for kontorområdet.

Hjælp

mvh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 09:35   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er også rigtigt nok

Troede jeg at du vidste (mente at HK oplyser dette) det kan altid betale sig at ringe til sin fagforening og høre dem om det, nogen har det ved at 3F ikke har det og HK har det .. (men åbenbart ikke er gode nok til at oplyse det)

Hvis du er tilfreds med HK så syntes jeg da at du skal blive ved dem hvis du kan undvære de penge..
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 09:48   #23
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg vil som Hejdien også skriver blive i HK.!
Især når der ikke er større forskel på prisen, og du ved hvad du har men ikke hvad du får.

Finder du et job hvor det Faglige hus har overenskomsten, så ta det op til overvejning igen når der er set på løn osv.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 13:54   #24
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy Øv, forfra igen....

... Da jeg efter jeg blev endeligt godkendt til Flexjob pr. 29/09 (har jeg skrevet om i en anden tråd) ringede til HK igen omkring udmeldelse af A-kasse og indmeldelse i den faglige del, viste det sig at jeg var blevet fejlinformeret

Det passer ikke med de 147 kr om mdr når man er visiteret til flexjob på 12 timer. Næh nej, man får jo løn for 37 timer (HVIS man kan finde et flexjob her midt i Finanskrisen!) og så skal man da også betale fuld kontingent - altså 362 kr om mdr ! Har vi på ingen måde råd til da jeg er på ledighedsydelse og min mand er blevet fyret. Så vil I ikke være søde at hjælpe mig igen hvilken af de billige fagforeninger jeg skal vælge?

Er i sin tid udlært i butik. Det er for hårdt nu, så skal finde et job på kontor på ca 12 timer om ugen i Flexjob.

Mange hilsner Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 22:42   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har kun oplevet godt med det faglige hus ..

Meeen den med HK fatter jeg ikke lige , jeg kender flere der er i HK til det nedsatte kontingent og var det også selv ,men det er en del år siden så kan være lavet om ..
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 23:46   #26
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Mette

Ved godt du ikke kan bruge det til så meget men jeg gir 170kr i ledernes, så 362kr i Hk er da rigeligt.

Har også hørt om nedsat kontigent hos HK men kan godt være forældet

Håber du finder en løsning, de er nu rar at ha i baghånden når man har problemer

MVH Jan.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 08:11   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det er bare så ærveligt at der skal betles for 6 månder af gangen så jeg måtte melde mig ud af det faglig hus ,samtidig med at jeg fik mindre antende pakke og billiger forsikring lukkede fastnets tlefonen og fik cbb ,men overvejer at melde mig ind igen nu hvor øknomien er til det igen ,man lære jo at indrette sig,selv om jeg ikk rigtig tror på fast job mere efter 6 år uden...men man bør vel være med af flere grunde.. ups,har lige kikket på det faglige hus og vejledende pris for fagforeninges medlemskab er 69 kr og der trækkess for kun 3 måndre gangen...

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 02-10-2009 kl. 08:27.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 09:39   #28
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg er nu i "Det Faglige Hus" efter 15 års medlemsskab hos HK. Valgte især at flytte pga HK ikke var interesseret overhovedet i at hjælpe med problemer omkring sygemeldinger, nedsat arbejdsevne osv. Følte mig til sidst så dårligt behandlet, at jeg tog konsekvensen og flyttede da jeg var på dagpenge mellem to sygemeldinger. Desuden sparer jeg en hel del penge, hvilket min økonomi sætter stor pris på.

Og ja, nu får jeg hjælp fra socialteamet på "Det Faglige Hus" med hele min sag, den hjælp jeg faktisk skulle have haft for flere år siden hos HK
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 15:56   #29
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg vil så lige forsvare 3F og sige at jeg kun har positivt at sige om dem.. De kæmper nemlig for deres medlemmer! De har kørt min sag efter min arbejdsulykke, og hvis det ikke havde været for dem, så ved jeg ikke hvor jeg skulle ha' gjort af mig selv.. Jeg kender flere som er ovenud lykkelig for at de har 3F som deres fagforening.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 21:02   #30
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
3F og HK er ligeglade med sine medlemmer.

Jeg har været medlem af HK i 10 år og 3F i 5 år. Nu er jeg medlem af Det Faglige Hus og kan kun sige jeg er begejstret over deres serviceniveau. Bor selv i Aalborg og fik uden problemer en fra Social Team til at køre herop i forbindelse med et møde hos kommunen. Når jeg skriver til Det Faglige Hus får jeg ofte svar samme dag. Det er en enestående service til en meget fordelagtig pris.

HK har aldrig gjort en disse for mig. Når jeg er mødt op på deres kontor med problemer er jeg altid blevet mødt af inkompetente skrankepavere som ikke har begreb om hvad service er for noget. Ville ønske jeg kunne få alle de penge tilbage jeg har betalt til HK gennem årene for jeg har aldrig fået noget tilbage. Det er pamperi af værste skuffe. Tror mange medlemmer ville blive rystede og forargede hvis de vidste hvor høj en gage mange ansatte hos HK får og hvor mange af medlemmerens kontingenter der bliver brugt på dyre middage og "kurser" i ind- og udland.

3F er samme elendighed som HK. Husker tydeligt da jeg efter 3 års medlemskab for første gang søgte råd og vejledning. Blev mødt med kommentaren "Hvad vil du?" fra en arrogant ældre herre. Siden blev jeg sendt fra A til B til C til D og tilbage til A uden at få svar på nogenting. 3F kontorene består af inkompetente og overbetalte gammelkommunister som er fuldstændig ligeglade med deres medlemmers ve og vel. De er ikke fem potter *** værd - og så er de en af de dyreste fagforeninger i landet. Du kan lige så godt smide pengene ud af vinduet - det lugter af råddenskab på gangene hos 3F.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening Jasmina Alt det andet 7 22-01-2012 12:04
Hvilken fagforening skal jeg vælge??? bassenborg Dit og Dat 18 07-03-2010 21:09
fagforening Pedersen 69 Alt det andet 2 06-09-2009 21:41
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension