K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 17:56   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
fået brev

hejsa...jeg har skrevet og spurgt en del herinde...men nu er jeg lidt forvirret !!

jeg søger flexjob da jg for få år tilbage fik afslag på §17...har dog derefter fået konstateret kol og været i den behandling som var til grund for afslag..har stadig sagt jeg søger flexjob...og i min resurseprofil skriver min sagsbehandler:
ud fra sagens agter og den udarbejdede ressourse profil anmodes der om at fleks og pensionssamrådet tager stilling til,om sagen kan overgå til behandling efter lab§70a og efterfølgene tage stilling til om på gældene kan tilkendes fleksjob fleks og pensionssamrådet bedes således tage stilling til hvorvidt det anses for dokumenteret at pågældenes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-reveliderings og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger....

men så modtager jeg et brev med posten idag hvori der øverst står
sag om pension....??
hvori de skriver følgene:
din sagsbehandler i jobcenter (komune). har sendt dine sagsakter til afdelingen arbejdsmarkedsydelser med anmodning om at fleks og pensionssamrådettager stilling til om din sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension jf. lov om social pension §18...

det kan hermed meddeles at din sag vil blive forelagt på flex og pensionssamrådet d.17 dec
hvis det besluttes at behandle din sag efter reglerne om førtidspension jf.pensionslovens §18 træffer fleks og pensionssamrådet afgørelse om du er berettiget til førtidspension samme dag dvs den 17 dec..

afgørelse herom træffes efter pensionsloven §20 jf. pensionsloven § 16.

og så står der jeg kan mødes med dem der skal afgøre sagen og komme med mine indsigelser....

til sidst står der:
du skal være opmærksom på,at deltagerne i fleks og pensionssamrådet ikke er forpligtet til at følge din sagsbehandlers indstilling i sagen???

er det normalt modtage sådan et brev når man søger fleksjob?? LAB § 70a



på forhånd tak
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh nej....

Ser ud til at tingene er blandet sammen...

Man kan heller ikke få pension d. 18 i en måned....man får altid fra den første i en måned...

Men ud fra det brev så er det jo svært at se om der søges fleks eller pension....

Paragraf 18 bliver kun brugt til at lade en sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension når der søges førtidspension....

Man bruger den ikke når man visitere til fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:08   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Øhh nej....

Ser ud til at tingene er blandet sammen...

Man kan heller ikke få pension d. 18 i en måned....man får altid fra den første i en måned...

Men ud fra det brev så er det jo svært at se om der søges fleks eller pension....
ja syntes jeg også....


især de skriver :
det kan hermed meddeles at din sag bliver forelagt fleks og pensionssamrådet d 17 dec...

hvis det besluttes at behandle din sag????????????? efter reglerne om om førtidspension ½ 18 træffer fleks og pensionssamrådet afgørelse om du er berrettiget til førtidspension samme dag...
hmmm m娨 ringe derned i morgen:-))
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:15   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg ville også lige finde ud af hvad de mener....for det giver ingen mening det du har skrevet...

Man kan som sagt ikke få førtidspension fra midt i en måned....det er altid (næsten) fra den efterfølgende første i måneden efter de har truffet afgørelsen...plus at førtidspension er bagudbetalt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:19   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja jeg ville også lige finde ud af hvad de mener....for det giver ingen mening det du har skrevet...

Man kan som sagt ikke få førtidspension fra midt i en måned....det er altid (næsten) fra den efterfølgende første i måneden efter de har truffet afgørelsen...plus at førtidspension er bagudbetalt...
jamen jeg tror de mener jeg vil få svar om jeg fik pension d 17 dec hvis jeg fik den?? sådan lyder det for mig...ikke at jeg får den fra d 17
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:22   #6
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
jamen jeg tror de mener jeg vil få svar om jeg fik pension d 17 dec hvis jeg fik den?? sådan lyder det for mig...ikke at jeg får den fra d 17
Sådan læser jeg det også - at de træffer afgørelsen samme dag, altså også den 17. december.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:31   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var egentlig kun fordi du skrev at du ville være berettiget til en førtidspension fra d. 17/12....og det kan man ikke være....man kan være berettiget fra den efterfølgende første...

Men det virker jo hen i vejret når og hvis det er fleksjob du og din sagsbehandler søger....for så er der jo ikke noget der passer sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:35   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kan godt forstå, det lyder forvirrende.

Som jeg fornemmer, men ved ikke, om det kan være sådan.
Din sagsbehandler fik din ansøgning om fleksjob, men sagsbehandleren har måske fået kigget på din sag og har fået vurderet, at der bør søges efter § 18 førtidspension i stedet for.

Og det, at de træffer afgørelsen den 17. dec. betyder vel ikke, at den gælder fra den 17. dec. men at man blot får at vide, om man har fået førtidspension eller ej, og at hvis man har fået det, får man ydelsen fra efterfølgende måned.

Men du må hellere få en snak med den her sagsbehandler om det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:04   #9
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja prøver ringe imorgen...
kan også være de har sendt et forkert brev ud .....

men kan de egentligt feks afslå pension og så i samme sag give en fleks??

tak for svar:-))
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De kan i hvert fald give afslag på pension, med begrundelsen, at du vil kunne blive delvist selvforsørgende via fleks.....

Enig, ret rodet brev, det bliver spændende at høre hvad der reelt menes....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen som har fået et brev som dette MTVRV1 At søge førtidspension 8 26-03-2011 22:29
Fået brev Jøsses Alt det andet 0 05-03-2011 13:57
har fået brev i dag om kronikerbevilling MTVRV1 Alt det andet 4 26-02-2011 22:11
Hjææælp..Jeg har fået brev idag om Pensionsordning! Litha Alt det andet 29 22-01-2010 12:51
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension