K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2009, 12:49   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Razmo
sf og socialdemokratiet vil da haft endnu større renoveringspuljer endnu større bankpakker(som banken selv betaler til) endnu mere kommunal-byggerier

SP udbetalinger er da nogen penge, som er blevet taget fra folk tidligere.

Samfundet skal da sparkes i gang igen

men enhedslisten vil bare bestatte alle virksomheder endnu mere og dermed flytte dem alle til udlandet. Holde alle dygtige folk fra landet, på grund af vores skat.
lyder som du er meget bitter på hele samfundet og dem som har mere end dig selv
Ja... forskellen er bare, at S og SF's intentioner ikke var at renovere dem der allerede havde rigeligt's dyre huse, og kommunale byggerier der er direkte nonsens at bruge penge på, som f.eks. Ikast's totalt nyistandsatte torv med springvand, lavet KUN fordi dronningen skulle komme på besøg... ja og så det ene toilet de lige også renoverede, sæt hun skulle på toilet imens hun var der... det er DEN SLAGS kommunale bygningsværker, VKO har givet penge til...

S og SF ville bruge renoveringen på skoler, vedvarende energi og andre emner, som kommer os allesammen til gode, og ikke kun dem der har rigeligt, samt på dumdristigt pomt og pragt. Det er som om VKO for alt i verden bare IKKE vil bruge penge på noget der kommer de lavest lønnede eller udsatte i samfundet til gode... det skal ramme lige præcist deres kernevælgere hver gang.

Og ja... SP'en er betalt af folket... men du glemmer vidst, at pengene er blevet brugt på tant og fjas, eller blevet sat ind på den enkeltes konto... med et hul på 60 milliarder nu, hvor er så den effekt VKO sagde de udbetalinger ville have? ... det initiativ har kun ført et endnu større hul i statskassen med sig.

Vi er helt enige om at der skal gang i hjulene igen... vi er bare uenige om hvordan det skal gøres, og hvem der skal betale for det... længere er den ikke. Efter min bog, skal der en omgang "Robin Hood" strategi til, hverken mere eller mindre... de rigeste må sørge for at vores velfærdssamfund består, for det er dem der har midlerne som resten af landet har knoklet for at arbejde ind til dem... nu er der mange af dem der knoklede under opsvinget, der ender i ledighed, og det kan sgu' ikke være rigtigt, at det er dem der skal have ringere dagpengesystemer, fjernet muligheden for efterløn når de engang er blevet slidt ned, eller endnu værre allerede er blevet syge af det arbejde de har haft.

Hvad er det lige disse mennesker har betalt skat til i alle deres arbejdsår? at blive rippet når de ikke kan mere eller bliver fyret, fordi VKO pamperne skal igennem krisen uden at miste lidt million-håndører i pengepungen?

Jeg ved godt hvad jeg synes... men du har selvfølgelig ret til din mening... jeg deler den bare ikke med dig.

Sidst redigeret af Razmo; 21-08-2009 kl. 12:56.
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 10:38   #22
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Vi har haft en regering nu i mange år der har brugt at tisse i bukserne for at holde varmen, men det bliver sgu koldt på et tidspunkt.

Hvad har vi fået for vores skattelettelser??????

Et ego samfundt hvor alle er sig selv nærmest.
Daglige nyheder om at nu skal den og den institution spare.
Nedslidte skoler
Forringede vilkår for offentlige ansatte.

Der er sikkert meget mere end jeg lige kan komme på her.
Jeg vil da godt vide helt præcis hvad der er kommet ud af alle de skattelettelser, jeg har sgu svært ved at se det.

Jeg har selv en fornuftig indtægt hverken høj eller lav, ved sidste "gave" uddeling fra vko fik jeg ca. 650kr mere udbetalt årligt.
Jeg vil heller have undværet de 650kr og brugt dem på at købe en ny håndvask til et skole toilet.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 22:10   #23
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er da mærkeligt, at regeringen har fjernet mellemskatten med virkning
fra d. 1 januar, det for at kompensere for afgifter og få folk til at arbejde
mere, mange som betaler mellemskat arbejder ofte så mange timer i for-
vejen!

Nu er der i mellemtiden blevet mere arbejdsløshed, men jeg synes man
kører meget på dem som er på arbejdsmarkedet skal arbejde mere, istedet
for at fokusere på de arbejdsløse.

Desuden tror jeg denne fjernelse af mellemskatten vil koste samfundet
dyrt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!! Henrikxxxx Politik og Samfund 7 22-11-2009 12:34
Endnu mere bluff fra Dansk Folkeparti Henrikxxxx Politik og Samfund 22 11-07-2009 15:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension