K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 15:10   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Jeres råd ?

Hej

Jeg er i arbejdsprøvninger mere end 3 år og kommunen finde altid noget at de forlænge.

så jeg er bare for træt af deres løgn og gå meget ned psykisk

jeg magter 14 -17 timer om ugen har også papierne fra læge.

kommunen skrev.

If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.


dvs. de kan holde mig i prøvninger helle mit liv eller ...

er der nogen som kan give råd. Hvad kan jeg gøre ?
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 15:31   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
kommunen skrev.

If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.
En afgørelse om hvad? En afgørelse vedrører altid en konkret situation/handling. Jeg synes at du skal be kommunen om konkretisering af deres planer i forhold til din situation. På skrift!
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 15:34   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

vedr. bevilling til Flexjob.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 16:52   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Har du spurgt din sagsbehandler hvornår du kan blive bevilget flexjob? Og hvad var så svaret?

Sagsbehandleren bør nemlig kunne fortælle dig hvilke oplysninger han/hun mener der mangler i din sag.
Hvis det gennem længere tid har vist sig at du kan klare det timetal, og dine lægepapirer støtter op om at det ikke bliver til mere, så må sagsbehandleren se at få sat fut sagen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:03   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Har du spurgt din sagsbehandler hvornår du kan blive bevilget flexjob? Og hvad var så svaret?

Sagsbehandleren bør nemlig kunne fortælle dig hvilke oplysninger han/hun mener der mangler i din sag.
Hvis det gennem længere tid har vist sig at du kan klare det timetal, og dine lægepapirer støtter op om at det ikke bliver til mere, så må sagsbehandleren se at få sat fut sagen.
hej

problem er at kommunen vil ikke give nogen på skriftlig dvs. afslag eller bevilling...

jeg har bedt dem at de give afslag på skrift så jeg har rigtig mange ting til klage over dem omkring min sag men de vil ikke give nogen på skrift.

de holder mig bare rundt i arbejdsprøvninger og alle prøvninger viser 14-17 timer om ugen jeg kan magter også min psykiater bekræfte det....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:08   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du været i arbejdsprøvning i 3 år
det lyder helt vildt
du må da havde fået en konklusion af din arbejdsevne på et eller andet tidspunkt
en arbejdsprøvning plejer og tage cirka 3 måneder

men du må vil have lægedokumentation på din nedsatte arbejdsevne
som understøtter de 14-17 timer
det skulle helst passe sammen
forstå ikke du forlængst har forlangt et skriftligt svar på hvad formålet er med disse arbejdsprøvninger er

det har aldrig været meningen med 5 eller 6 forskellige arbejdsprøvninger
måske to er rimeligt i forskellig erhverv

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-01-2011 kl. 17:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:23   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du været i arbejdsprøvning i 3 år
det lyder helt vildt
du må da havde fået en konklusion af din arbejdsevne på et eller andet tidspunkt
en arbejdsprøvning plejer og tage cirka 3 måneder

men du må vil have lægedokumentation på din nedsatte arbejdsevne
som understøtter de 14-17 timer
det skulle helst passe sammen
forstå ikke du forlængst har forlangt et skriftligt svar på hvad formålet er med disse arbejdsprøvninger er

det har aldrig været meningen med 5 eller 6 forskellige arbejdsprøvninger
måske to er rimeligt i forskellig erhverv
hej



ja det er rigtig har været over 3 år i arbejdsprøvninger.

startede først på Reva bagefter på privat firma har været på forskellige sted.
i alle prøvninger det viser at jeg magter ca. 3 timer om dagen og de har også på skrift fra reva i andre sted omkring arbejdsevne.
sidste lægeerklæring står. alle behandligsmulighet udtømte og ny prøvninger vil bringe ikke nogen nyt og min tilstand stationær.

jeg har bedt dem at få afslag på skrift så jeg vil klage over min sag.men problem er at de vil ikke give nogen på skrift

harfået kun den - If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.

ved ikke hvordan jeg kan tvinge dem at de give på skrift så jeg har mulighed at klage over min sag og hele forløb
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:23   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg ville omgående skrive/klage til Beskæftigelsesankenævnet. Du måtte have jo fået en sygeopfølgnings plan, jobplan eller noget anet på skrift., som man kan bruge som afgørelse og derfor klage over den.
Har du fået en dokumentation på at det nu er arbejdsprøvninger ? som jobcenter sender dig til?
Har du skriftlig dokumentation på, at jobcenter har godkendt disse arbejdsprøvninger?
Hvis ikke, så skal du kræve disse bekræftelser fra din SB.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:43   #9
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg ville omgående skrive/klage til Beskæftigelsesankenævnet. Du måtte have jo fået en sygeopfølgnings plan, jobplan eller noget anet på skrift., som man kan bruge som afgørelse og derfor klage over den.
Har du fået en dokumentation på at det nu er arbejdsprøvninger ? som jobcenter sender dig til?
Har du skriftlig dokumentation på, at jobcenter har godkendt disse arbejdsprøvninger?
Hvis ikke, så skal du kræve disse bekræftelser fra din SB.
hej

jeg har alt dokumentation fra alle steder hvor har jeg været i arbejdsprøvninger... og kommunen sagde ikke noget negativ omkring beskrivelse fra prøvninger..

men de finde altid nogen grund at forlænge arbejdsprøvninger... de har alt på paier fra reva, fra andre firma hvor har jeg været sidste ting de sagde de skal se min stabilitet på arbejdmarked det er forbi 4 mdr. men de vil ikke afslutte..

største problem er at jeg har ikke nogen på skrift omkring min sag eller afslag til Flexbevilling så jeg kan klage videre..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:04   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej dobar

Var der ikke noget med, at du havde fået afslag på fleksjob tidligere ? Eller tager jeg fejl?

Hvis du har været i arbejdsprøvninger i 3 år nærmest uafbrudt, synes jeg da, du bør snakke med arbejdsmarkedsstyrelsen: www.ams.dk
Måske kan de lige vejlede din kommune om, at det kan man da ikke - 3 år!!!?? Det er bare for meget....

Når du søger om fleksjob noget eller beder om et afslag på noget, så skal du ikke skrive eller snakke med en sagsbehandler om det, men SKRIV til selve jobcentret.

Sig til dem, at du har krav på skriftlig afslag efter forvaltningsloven § 23... !! (hvis de har givet dig MUNDTLIG afslag). Vil de ikke rette sig efter det, så klag til borgmesteren.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening? Frk Tippe Din historie 8 11-10-2012 23:04
Jeres syn/mening ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-05-2012 09:33
Jeres mening!!!!! Sonia At søge førtidspension 6 16-05-2010 13:05
Jeg vil gerne have Jeres in-put! klarkurs Alt det andet 17 05-10-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension