K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2007, 08:06   #1
kiwik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
kiwik er ny på vejen
Feriepenge og fleksjob

Hej. Jeg er en af de heldige, der har fået fleksjob meget hurtigt! Jeg kan se at det er svært. Jeg blev visiteret til fleksjob d. 22/3 og ansat d. 01/4. Nu har jeg fået oplysningsseddel vedr. opsparede feriedage fra mit dagpengekontor, og her bliver jeg så i tvivl.
Der står, at for at få dem udbetalt, skal man være medlem af en A-kasse og det er jeg jo ikke mere!
Vil det sige at mine feriepenge er gået tabt, og jeg vil få tildelt x antal dage på flexydelse, når jeg holder ferie i det nuværende ferieår?
Venlig hilsen Kiwik
kiwik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2007, 18:02   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Feriepenge og fleksjob

Ja så er de tabt...men du kan få ledighedsydelse i stedet...jeg kom ud for det samme og der er ikke noget at gøre man skal være medlem af en A kasse.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2007, 00:11   #3
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
RE: Feriepenge og fleksjob

jeg er så heldig, at jeg har fået fleksjob. Kan det virkelig være rigtigt, at jeg kun kan få ledighedsydelse til 15 dags ferie på 1 år. hilsen kicac
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2007, 17:08   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Feriepenge og fleksjob

det er nok rigtigt ...



Under ferie

Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

*

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
*

Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
*

Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har personen allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage med ret til ledighedsydelse. Fradraget sker dog først, når den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at eventuelle feriedagpenge ikke kan udbetales, når en person er ansat i et fleksjob.

En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse (se afsnittet "Hvordan beregnes ledighedsydelse?").

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.

Antallet af dage er opgivet i forhold til en "femdagesuge".

Ferie med ledighedsydelse bortfalder, hvis den ikke er afholdt inden ferieårets udløb.

fra Fleksjob 16 udgave som du kan læse her .
http://<br /> http://www.dch.dk/pub...sjob/clean.htm

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2007, 00:13   #5
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
RE: Feriepenge og fleksjob

Jeg synes, at det er lidt uretfærdigt, for efter hvad jeg forstår, så havde jeg fået 25 ferieiedage, hvis jeg var blevet ansat fra 7. april i stedet for 7.maj.:@
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2007, 12:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Feriepenge og fleksjob

Det er meget uretfærdigt og fuldstændigt åndsvagt :@ du har lige så meget brug for ferie som alle andre, og mange gange har man endda endnu mere brug for ferie fordi det kan være monster svært at komme igang igen..


Jeg er selv startet på et skævt tidspunkt , og ikke engang mens firmaet jeg er i har ferie lukket kunne jeg få ledighedsydelse sidste år for det var jeg ikke berettiget til fik jeg oplyst, jeg kunne søge kontanthjælp for de dage , men det hjalp jo ikke noget da kontanthjælpen er så lav at jeg ikke kunne få noget på den konto...

Så det blev en hård juleferie
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Ang. feriepenge Mille89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-03-2013 17:36
Feriepenge og FP mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-03-2011 16:50
Fleksjob - feriepenge Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-05-2009 16:59
Feriepenge. Lenep Alt det andet 1 31-03-2009 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension