K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2006, 15:06   #1
Dauch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
Dauch er ny på vejen
Kommende førtidspensionist.

Jeg er pga af en arbejdsskade 2004 (ødelagte nervebaner i begge arme) på vej ind i pensionsverdenen... Har været igennem arbejdsprøvning og deslige - dog med erkendelse i at jeg ikke kan klare et job længere.. ØV jeg har arbejdet siden jeg var 11 og er idag 35.. Det er surt når man nu er en af dem der gerne ville !! Min sag skal på i byrådet i december - underligt når man nu havde håbet på i det mindste at kunne tage en ny uddannelse - men jeg håber dog stadig at der på et senere tidspunkt vil blive en ny chance for mig Jeg har tilmeldt mig jeres side idag da jeg regner med at kunne finde svar på alle de nye ting der nu skal ske i mit liv.
Dauch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2006, 16:52   #2
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Hej Dauch.
Velkommen på denne side, jeg er sikker på at, du vil kunne finde svar på de spørgsmål, du evt. måtte have. Jeg har selv haft stor glæde af siden, om ikke andet kan man se at, man ikke er Palle alene i verden. Vi er desværrer mange i samme båd.
GH. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 17:46   #3
Miv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Miv er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Hej jeg er i flex job på 5 år 12 timer om ugen men jeg syntes at jeg får mere og mere ondt så måske er det ved at være tid til en evt pension... har læst meget om økonomien men kan ikke læse nogle steder hvad man få hvis man er forsøger ved i noget om det

Miv
Miv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 19:57   #4
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Miv

Her er de helt nye satser pr.1-1-07.

For enlige udgør en pension 14.803kr pr. md.
For gifte/samlevende 12.582kr pr md.
Pensionen er skattepligtig

Pensionen bliver reduceret, hvis du eller din ægtefælle/samlever har indkomster ud over social pension
Mvh Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2007, 20:36   #5
Miv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Miv er ny på vejen
RE: men hvad med børn

Hej Guffi

tak men for man ikke noget ekstra når man har børn man skal forsøge

Miv
Miv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2007, 23:05   #6
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej miv

her bliver jeg desværrer dig svar skyldig...............Måske nogle af de "nye" førtidpensionister kan hjælpe dig med det. Jeg er tilkendt ftp. i 01. Jeg har nærlæst dit blad som alle pensionister i aalborg kommune får, der står ikke noget om hvis man har hjemmeboende børn under 18år.
Jeg er jo "gammel" ftp. men kan fortælle dig at jeg får ca. 1000 kr. pr md. udover den almindelige børneydelse.
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2007, 00:54   #7
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Jeg blev tilkendt førtidspension i okt. 2006 og desværre vi får ikke ekstra selvom vi har hjemeboende børn under 18 år.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2007, 12:42   #8
Dauch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
Dauch er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Hejsa jeg troede på et tidspunkt at jeg herinde fandt en der skrev at man ved sit forsikrings selskab nogen gange slap billigere når man var blevet førtidspensionist... Men da jeg kontaktede Topdanmark oplevede jeg det modsatte - min ulykkes forsikring steg lige 620 kr om året - fordi jeg nu gik hjemme og derved åbenbart var mere udsat for ulykker... hmmm MEN husk det - hvis du ikke allerede har ændret din "status" hos dit forsikrings selskab - for hvis skaden sker og du ikke står som "det rigtige" - så dækker forsikringen ikke skaden. Det fik jeg ihvertfald at vide..
Dauch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2007, 14:14   #9
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Tak det var da en meget nyttig viden at få, det er da virkelig noget som kan få nogen til at komme til at stå i en grim situation.:|
Jeg står så i den situation at da jeg skiftede forsikringsselskab kort tid efter at jeg var blevet pensionist, da oplyste jeg at jeg er førtidspensionist.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2007, 15:02   #10
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Kommende førtidspensionist.

Ikke for at lave tråden om til en forsikrings tråd.

Det der med at få forsikringen billigere fordi man er pensionist... jeg tror altså at de fleste vil opleve at prisen stiger, priserne er også forskellige alt efter hvilket erhverv man har. De fleste ulykker sker i hjemmet.

Det er ikke kun om man laver det ene eller det andet man skal huske at meddele, men også andre ting, fx hvis man har fået dårlige knæ.

En anden meget nyttig oplysning er at man skal lade være med at køre bil med forbinding på hænder, arme, fødder eller ben, for kommer man i en ulykke får man pr automatik hele skylden da man har kørt uansvarligt.
Det fik vi fortalt i forbindelse med at en læge skar det sidste stykke af min mands pegefinger af (den hang i en lille smugle muskel og lidt skind resten havde han selv sørget for) og fjernede det yderste af langefingeren som var totalt kvast.
Så nu er vi noget handikappede her hjemme den næste måneds penge, her kører ikke busser når skolerne har lukket, og jeg har ikke kørekort. (foruden at manden er stort set umulig at lokke i en bus :| )

Vores forsikringer er heldigvis opdaterede til de skader og skavanker vi har, og til det erhverv manden har.

Man skal i øvrigt ikke være bange for at meddele dem en evt skade som ikke tæller, manden forvred hans lillefinger for nogle år siden, den blev stiv i en bøjet stilling, ikke nok en mengrad på 5% I går var han så ved at studere hvordan og hvorledes med mengraden, og der viser det sig sørme at lillefingeren sikkert kan tælle med nu (fordi det er en del af helheden af han handikap) havde han ikke haft oplyst forsikringen om den, den gang det skedte, ville den ikke kunne tælle for så var det blevet meddelt forsent, og det er jo tydeligt at se at det er en gammel skade.... Der skal vi bare huske at sige til lægen at de gerne må skrive noget med helheden på parpirene til forsikringen.
Manden har kun 3 "brugbare" fingre tilbage hvor det yderste led mangler af den ene og den anden er stiv.

Han danser i øvrigt lidt over forsikringssummen, han har hans ulykke forsikring sat på 2 mill.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år. Ninja Politik og Samfund 11 06-12-2010 22:09
Ventetid for kommende politikere mokkasine Politik og Samfund 0 15-11-2007 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension