K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2008, 22:08   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Invalidebil i Odense

Kopi af Email
Hej - jeg har modtaget din mail via Borgerservice.

Jeg kan sende ansøgningsskema og spørgeskema til dig. Disse skal udfyldes
og du vil blive opført på en venteliste. Odense kommune har desværre en
meget lang ventetid før der foretages hjemmebesøg samt afprøvning af
billigst bilmodel, hvorfor du gøres opmærksom på at der ikke kan forventes
en afklaring på ansøgningen før om ca. 12 mdr.

Email er fra Odense Borgerservice, men HVOR er servicen ? ? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 22:51   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Andi1975.

Her kan du være med til at gøre en forskel!

Her gør din sagsbehandler netop det lovbrud, som vi her på k10 kæmper imod.
Læs Statusrapport om Svarfrister Kommuner.

Iht retssikkerhedslovens §3 stk.2 har kommunalbestyrelsen ( politikerne) pligt til at vedtage sagsbehandlingstider inden for hvert socialt område. I dette tilfælde ansøgning til invalidebil iht § 114. Samt at offentliggøre disse frister.

Dette har politikerne også efterkommet i Odense kommune. Se svarfrister på forsiden.

Så du opfordres omgående, hvis du har overskud, til at oplyse forvaltningen, din sagsbehandler at disse ikke har retten til at lade som om retssikkerhedsloven ikke er eksisterende. Politikerne i Odense kommune har besluttet at ansøgning til invalidebil iht § 114 maximalt må tage 4 mdr at færdigbehandle.

Skulle dette ekstraordinært ikke kunne lade sig gøre skal du skriftligt have besked om hvorfor og hvornår din ansøgning så kan færdigbehandles. Din sag må ikke ligge i venteposition, som også er nævnt i lovgivningen.

Alle de vedtagne og offentliggjorte frister skal afgøres i 80 - 90 % at tilfældende, ellers skal de offentliggjorte frister justeres af politikerne.

Glem aldrig at disse frister skal vedtages af politikerne, netop for at embedsmænd/kvinder ikke som i dette tilfælde, skal bestemme frister i egne sager. Det er det vi kalder din retssikkerhed!

Så print disse linier ud til din sagsbehandler og klag omgående. Til glæde for dig og andre.

Skulle du være i tvivl skriver du bare igen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-10-2008 kl. 22:56. Årsag: Mere vrede
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 23:21   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De har netop begrundet, hvorfor de ikke kan overholde behandlingstiden.
jeg tror desværre at det er lovligt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 07:27   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
sagsbehandlingstid

Hvis du kigger på www.odense.dk står der forventet sagsbehandlingstid på 3-4 måneder.

For nogle få måneder siden redegjorde odense også for sagsbehandlingstiden, og oplyste det samme som på hjemmesiden. mener det ligger i referat fra byrådsmøder.

Jeg venter fortsat men er nu sendt til PTU. Ventetid ved Odense Kommune indtil videre 13 måneder.

Måske jeg er heldig at have sluttet min sag til jul

Hvad mon reglerne siger om at oplyse forkerte sagsbehandlingstider på nettet?

(men ok har da fået dem til at fjerne amtets sagsbehandlingstid - dette skete for 4-5 måneder siden - hvornår var det nu amterne blev nedlagt????)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 16:02   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg vil lige sige, at det ser ud til, at andi1975 blot har fået en alm. information, før han har sendt sin ansøgning ind. Det er dem som laver ansøgninger om biler, der kan oplyse den rigtige sagsbehandlingstid. Det gør de i blandet et kvitteringsbrev efter modtagelsen af ansøgningen. Hvis den sagsbehandlingstid, som er sat, ikke kan overholdes, sendes der til den tid et overskridelsesbrev til borgeren. Andi1975 i dette tilfælde har bare fået oplyst ca. hvor lang tid det kan gå, da det ser ud til, at borgerservice har hørt eller fået at vide, at bilansøgninger er bagud med sagerne, og at andi1975 så får at vide, det vil tage det og det mdr.

Jeg kan ikke se, det er ulovligt - det er på en måde rart at vide, hvordan eller hvor lang tid, det ca. vil gå. Dog synes jeg, det er en fejl, at borgerservice skal oplyse det, da det ikke er deres bord.

Bilansøgninger TAGER lang tid..... Det er det i hele landet stort set..

Sidst redigeret af curls; 02-10-2008 kl. 16:04.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 16:21   #6
Lars B.
Ved at vænne sig til K10
 
Lars B.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2008
Lokation: køge
Indlæg: 23
Styrke: 16
Lars B. er ny på vejen
hvilke krav skal man opfylde for at få invalide bil ??
evt links !
__________________
Lars
Lars B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 16:48   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan tjekke på www.handicapbiler.dk

http://www.handicapbiler.dk/lovstof/bekendt.pdf
Ovenstående link handler om loven omkring det at få bevilget en handicapbil.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 19:21   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lars... du kan finde mange ting, hvis du bruger søgefunktionen her på siden.

Her ligger tusindvis af links.

Men konkret her kan også anbefales www.ryk.dk

De har STOR erfaring i meget vedrørende handicapbiler.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 09:42   #9
Lars B.
Ved at vænne sig til K10
 
Lars B.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2008
Lokation: køge
Indlæg: 23
Styrke: 16
Lars B. er ny på vejen
tak zuza jeg er jo nybegynder her på siden , jeg er kæmpe imponeret over den viden og velvillighed det er simpelthen kanon
__________________
Lars
Lars B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 11:18   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er altså ikke ALLE undskyldninger, der gælder, hvis kommunerne forhaler sagsbehandlingstiderne.

Ved meget lang sagsbehandlingstid, så kan det betragtes som et afslag. Dvs. at man klager til eks. Det sociale nævn eller Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen.

Konkret vedrørende Odense, så ligger der en Tilsynsafgørelse, hvor der blandt andet kan læses følgende:

Citat:
Tilsynsrådet har noteret sig byrådets oplysninger om forhold, som kommunen ikke har indflydelse på, og om, hvad der er gjort for at overholde sagsbehandlingsfrister og procedurer.

Tilsynsrådet har imidlertid fundet anledning til at bemærke over for byrådet, at en række af de forhold, der ifølge Kultur- og Socialforvaltningen er årsag til lang sagsbehandlingstid og fristoverskridelser, er forhold, som byrådet har indflydelse på. Det gælder forhold som omstruktureringsproblemer og personalenormering, herunder bemanding i tilfælde af øget sygdom og interne ekspeditionstider f.eks. til skrivning og til indhentelse af udtalelse fra sociallæge.

http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=3&gl=dk
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Harbo Hjælpemidler til handicappede 0 22-02-2010 19:34
Invalidebil! Brittaf Hjælpemidler til handicappede 15 01-05-2009 06:19
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension