K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 23:55   #1
enligmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
enligmor er ny på vejen
Problemer med min sagsbehandler!

Hej

Jeg er ny her , jeg er en enligmor med 2 børn , jeg har haft stor problemer med min sagsbehandler , jeg har meget Smerter i min venstre skulder og og min aram og nogen gang bliver min venstre aram hævet , og har været til scanning og min Diagnose er DM544 Lumbago med ischias (H) jeg kan virkelige ikke klare det smerter jeg har , og græder nogen gang om natten fordi jeg kan ikke sove af min smerter .. Min sagsbehandler tror ikke på at jeg er syge og trurer mig heletiden med at hun vil stoppe min Kontanthjælp , jeg var sygemeldt og hun tvang mig til at start på en jobtræningforløb i en kantine , hvor jeg kunne ikke holde det ud mere og hun skælder mig ud hvis jeg ikke møder op ... Og nu begyndte hun med at trurer mig at hun og system vil tage min børn fra mig fordi jeg ikke kan klare et arbejde , og jeg er helt ned lige nu har bare lyst til at græde .. Hun vil ikke accepter nogen lægeerklæring fra min læge.

Sidst redigeret af enligmor; 16-03-2010 kl. 00:02.
enligmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:01   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
uf da. sikke en historie..

jeg er ikke helt så skarp på §§, men jeg er helt sikker på at din sagbehandler ikke på nogen måde kan tage dine børn fra dig, men true med det kan hun,, sådan en *****..
det er ganske uhørt, og er er ingen tvivl om at det er godt du har fundet herind.
der skal nok være nogen som kan hjælpe dig med en plan for hvad du gør nu.
for der skal kæmpes imod sådan en sagsbehandler.
hold ud og hold fast i din tråd.
der kommer helt klart masser af gode råd.

nogle af mine er bla at du søger aktindsigt på hvad din sag indeholder. skal finde link til en formular du kan benytte.
så skal du derudover forsøge at få alt på skrift imellem dig og din sagsbehandler.

jeg er lidt træt selv nu, men jeg vil sende dig en masse knus og gode tanker. du er kommet det rigtige sted hen i kampen for dit helbred, dine børn og imod sådan en stupid udtalelse fra din sagsbehandler.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:04   #3
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enligmor Se meddelelser
Hej

Jeg er ny her , jeg er en enligmor med 2 børn , jeg har haft stor problemer med min sagsbehandler , jeg har meget Smerter i min venstre skulder og og min aram og nogen gang bliver min venstre aram hævet , og har været til scanning og min Diagnose er DM544 Lumbago med ischias (H) jeg kan virkelige ikke klare det smerter jeg har , og græder nogen gang om natten fordi jeg kan ikke sove af min smerter .. Min sagsbehandler tror ikke på at jeg er syge og trurer mig heletiden med at hun vil stoppe min Kontanthjælp , jeg var sygemeldt og hun tvang mig til at start på en jobtræningforløb i en kantine , hvor jeg kunne ikke holde det ud mere og hun skælder mig ud hvis jeg ikke møder op ... Og nu begyndte hun med at trurer mig at hun og system vil tage min børn fra mig fordi jeg ikke kan klare et arbejde , og jeg er helt ned lige nu har bare lyst til at græde .. Nogen da kan hjælpe her ...

Du kan klage over din sagsbehandler skriftligt og afleverer det til din kommune og husk at få en kopi af klagen.

Jeg undrer mig over at en sygemelding munder ud i at din sagsbehandler truer med at fjerne dine børn.

Ud fra dine udtalelser vil jeg mene at din sagsbehandler handler ulovligt og uprofessionelt ved at hentyde til at dine børn fjernes hvis ikke du makker ret.

Du skal ikke acceptere en dårlig sagsbehandling men klage over den !
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:11   #4
enligmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
enligmor er ny på vejen
Huldra jeg er meget glad for jeg fundt den sted her , og min hjerte har fået lidt ro af det du har skrivet.. Min sagsbehandler har været på besøge hos mig føre og hun har selv set at min små børn har det meget god og jeg bruger næsten alle min penge på dem og det mangler overhoved ikke noget ... Hun truer mig nu kun fordi jeg ikke kan klare et arbejde ... Jeg kan bare ikke klare hende mere. Hun behandler mig som en dyr

Havedammen

Jeg har ringet til kommune leder og fortællet hende hele historie og nu vil hun lave en møde med mig og min sagsbehandler.. men jeg stå helt alene imod system ..

Sidst redigeret af Stezu; 16-03-2010 kl. 00:24. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
enligmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:32   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa kære Enligmor .... Det er hårdt at være alene; men det er du heller ikke mere, nu du har fundet ind til os på K10!

Jeg vil dog lige spørge dig om du ikke kender en, du har tillid til, som kan gå med dig til det møde. Du har nemlig ret til at medbringe en bisidder ved møder med kommunen

Masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:36   #6
enligmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
enligmor er ny på vejen
Hyanna

jo jeg har min Veninde , har også tænkt mig at tage hende med .
enligmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:52   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det var godt ..... Nu er det lidt sent, og jeg ved ikke hvornår du skal til det møde; men jeg har nogle råd jeg gerne vil give dig, hvis andre ikke kommer med dem før jeg gør.

Jeg skal nok finde nogle link frem til dig og så er der din ressourceprofil osv.; men det skal jeg nok vende tilbage til

Sov nu godt og vær ikke bange for det med de trusler, for som du jo sikkert selv har set i nyhederne er det meget dyrt for kommunerne at fjerne børn
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:55   #8
enligmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
enligmor er ny på vejen
Hyanna Mange tak for din hjælp , jeg venter med glad med din råd , jeg ligger mig til at sove nu og nu har jeg faldt i ro godt nat alle .
enligmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 01:45   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa igen ... Hmmmm, sådan en sagsbehandler kan virkelig få mig op i det røde felt, for det er så nemt at ramme forældre på deres børn, og så er det magtmisbrug af værste skuffe

Nå, men her er lidt råd at starte med:

Du begærer aktindsigt, sådan som Huldra rådede dig til, og her er det link med en fortrykt formular som du lige kan printe ud og skrive dine data på http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html .

Den afleverer du i Borgerservice og lav så også 2 kvitteringer med dato, som du beder om at få underskrevet (den ene følger aktindsigtbegæringen, den anden skal du beholde), for så har du bevis på at du har afleveret din begæring om aktindsigt.

Kommunen har så 10 dage til at sende den til dig. At det er så vigtigt at du får aktindsigt skyldes at du så ved, hvad kommunen skriver om dig i dine sagsakter, som også gerne skulle indholde den vigtige ressourceprofil.

Her er noget lovgivning omkring arbejdsevne og ressourceprofil https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Jeg vil også lige sige til dig at vi ofte råder folk til ALDRIG at tale i telefon med sagsbehandlere og andre fra kommunerne, NETOP fordi der ofte bliver sagt eller lovet ting, som sagsbehandlere så benægter at de har lovet eller sagt. Derfor skal du ikke undre dig, hvis din sagsbehandler benægter at have truet dig med at de vil fjerne dine børn, hvis du ikke møder op til det jobtræningsforløb!

Du er et levende eksempel på, hvorfor vi altid råder folk til ALDRIG at tale i telefon med kommunen samt at alt skal foregå på skrift og at man altid skal have bisidder med når man skal til møde med kommunen. Vi råder også folk til at medbringe en optager og optage samtalen uden at fortælle sagsbehandleren at man optager. Det er også lovligt, da du selv deltager i samtalen.

Så vil jeg lige sige til dig, at det er vigtigt at du får din læge med i det her. Når du er for syg og smerteplaget til at møde op på jobtræning, skal du kontakte din læge og fortælle ham/hende det, og hvad der evt. skal gøres.

Denne handling vil gavne din sag på den lange bane, for nu skal der handles, så den famøse sagsbehandler ikke tager magten fra dig

Det var lige de første råd; men der kommer sikkert mange flere. Dog vil jeg råde dig til at blive i denne tråd, da det gør det lettere for os andre at sætte os ind i din sag, og derfor får du så også nogle bedre råd

Pas nu godt på dig selv og dine børn ... De varmeste hilsner og bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 02:36   #10
enligmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
enligmor er ny på vejen
Mange tak Hyanna for dit råd , nu har jeg printet den ud og har skrivet mit navn og person nr og adresse .. Men hvad er aktindsigtbegæringen ?? .. Skal jeg skriver mere ende mit navn og person nr og adresse ??
enligmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Problemer med sagsbehandler Dine Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2010 09:17
Problemer med aktindsigt Lena4700 At søge førtidspension 6 08-07-2008 11:16
Problemer med diagmose Morten At søge førtidspension 15 19-04-2008 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension