K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2011, 21:29   #1
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Tilskadekomstpension - oplys mig!

Er ny herinde og skriver egentlig på vegne af min samlever. Han er tjenestemand, men efter 1 års sygemelding ser det ud til at en fyring er rundt om hjørnet. Især fordi kommunen, Ikast-Brande vil lukke kassen pr. 28/2 så arbejdspladsen ikke får refusion.
Det er en arbejdsskade og han er tilkendt en midlertidig erstaning for men. Erhvervsevnetab er der ikke taget stilling til da han jo ingen ændring i indkomst har haft.
Når han bliver fyret ryger hans sag til helbredsnævnet og jeg vil derfor gerne vide noget om proceduren for tilkendelse af tilskadekomstpension. Kravene er jo at det er tilskdekomst i tjenesten - tjek, og at han har lidt et erhvervsevnetab - ikke-tjek..... endnu. For der er nok ingen tvivl om at han ikke kan varetage sit arbejde, heller ikke på sigt.
Men de får jo svært ved at tage stilling til erhvervsevnetabet i første omgang da kommunene jo ikke mener de skal hjælpe ham til at blive revalideret.
Og hvis han kun kan tilkendes en mindre svagelighedspension f.eks. kan man så tage spørgsmålet om tilskadekomstpension op hvis det viser sig han har et erhvervsevnetab på mere end 15 %.
Håber der er nogen som kan oplyse mig.
Vil også gerne modtage gode råd og vejledning i forhold til spørgsmålet om sygedagpenge og varighedsbegrænsning.

På forhånd tak,

Mariba
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 23:47   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tjenestemand,arbejdsskade...

Kære Mariba.

Velkommen til.

Uanset, hvilke råd i modtager her, skal i ikke nøjes med disse da jeg ikke menes at have set tjenestemands-sager her på K10, men begynderråd skal følges under alle omstændigheder.

Bliv her på JERES tråd fremover.

Fagforeningen skal med ind over
ALT foregår på SKRIFT imellem jer og kommunen.
Har I en SKRIFTLIG anerkendelse på at det er en arbejdsskade?
Søg aktindsigt hos ALLE, læger, ASK, speciallæger, hospitaler og kommunen.
Se skema under "Nyttige link"
Hold orden i disse.... der kommer mange.

Sæt jer ind i sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Sæt jer "Arbejdsevnemetoden" incl Ressourceprofilen
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Varighedsbegrænsning: til information
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...sbegr%E6nsning

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...sbegr%E6nsning

Der kommer sikkert mere fra andre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 08:51   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Arbejdsskaden er anerkendt pr. 3. dec. Der er fastsat en midlertidig méngrad på ialt 8 %. 5 % for et knæ som er korsbåndopereret og 3 % for en ryg som er diskus prolabs opereret. Der er trukket 2 % fra ryg pga forudbestående gener.
At arbejdsskaden blev anerkendt er kommunens fortjeneste fordi de har et samarbejde på forsøgsbasis med ASK. Tak kære kommune, hvorfor kan vi jo se nu hvor han falder for varighedsbegrænsningen.
SB's besked var ellers det var for at hjælpe manden så han ved evt. revalidering kunne få supleret op med løbende ydelse for erhvervsevnetab.
Vi har en advokat på, Erstatningsadvokaterne. De er noget harme over at kommunen på den måde har spekuleret i at lukke arbejdsskadesagen.
En speciallægeerklæring fra dec. foretaget på foranledning af ASK har fået kommunen til at vende fuldstændig da lægen skriver at hvis der ikke ses bedring inden for et halvt år kan de indicere en mulig ny operation. Og det får de til at han ihvertfald SKAL opereres og det kan jo betyde at han kan varetage sit job igen. Ja hvis de tror på julemanden!
Vi skal til det formentlig sidste møde med SB på fredag efter hun har indhentet helbredsattest ved egen læge.

Tak for svar
Mvh Mariba
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 09:10   #4
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
By the way så jeg i andet indlæg at der er sendt en klage over Ikast-Brande kommune. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad klagen går på.
Evt. via PB
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 10:57   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er ikke nogen hemmelighed....

Kære Mariba.

På foranledning af jeres borgmester hr.Kismeyer er Serviceloven delvis sat ud af kraft og indklaget af Muskelsvindfonden.

Samt overholder ikke Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som er indklaget af undertegnede på K10 vegne og som vindes, da Ikast-Brande kommune er nr 11 i rækken der taber sagen i Tilsynet.

Læs følgende.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13342
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 19:56   #6
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Nå det aftalte møde på fredag med kommunen er nu aflyst.... af personlige årsager!
Vi har dog en anelse om at det er fordi advokaten har sendt dem et pænt brev hvor han fortæller dem hvordan de kan putte manden ind i enten § 27 1) eller 2). Det behager nok ikke kommunen. Manden overvejer at ringe direkte til SB fredag på mødetidspunktet og sige Busted! hvis hun tager telefonen
Nå det positive i vores sag er at det udover at være anerkendt som arbejdsskade også er et erstatningsansvar for arbejdsgiver som de netop har anerkendt i går. Ifølge advokaten betyder det at hvis manden ender med kontanthjælp eller lign. så kan vi få tabt erhvervsfortjeneste.

Ja Kissmeyer er en helt fantastisk borgmester eller noget! Det var ihvertfald ikke der jeg satte mit kryds ved sidste kommunalvalg. Undrer mig stadig over hvorfor fælleslisten gik med til at han fortsatte når de vist egentlig havde flest mandater.
Mht. svarfrister er vi ikke så langt i systemet at det har været et problem, men jeg synes du/i herinde gør et fantastisk stykke arbejde. Af hjertet tak!

Mvh mariba
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskadekomstpension bevilget - på revalidering Mariba Alt det andet 5 20-08-2013 10:55
Oplys. vedr. udbet. af efterlønnen ved ført. L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-10-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension