K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2010, 19:55   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anna,

Jeg læser først nu din tråd. Jeg håber at du kan holde dig lidt til springbræt tilbuddet med personlig træner 2 gange om ugen. Hvis du i starten kun kan gå engang om ugen er det måske værd at tale med dem om det.

Din psykiater er det en der følger dig tæt og evt. kommer hjem til dig for en snak når du har brug for det. ?. Det var evt. en mulighed for det lyder som om du har nogle rigtigt tunge perioder som er hårde for dig at komme igennem. Jeg formoder at du medicineres som du skal, så det vil jeg ikke blande mig i.

Jeg håber at du er i stand for at skue forventningerne lidt ned til dig selv. Måske er årsagen til at du reagere med nedtur, at du har store forventninger til dig selv, om hvilken branche du skal i og så er det bare igang med træningen. Tag en dag ad gangen, det kommer til at tage dig megen tid af komme op igen, men læg ikke for stort pres på dig selv.

Jeg tror at du kan nikke genkendende til perioder, hvor du tænker, nå nu skal jeg bare afsted og på arbejde, det kan jeg jo sagtens. Kort efter finder man ud af at det nok bedst at ligge sig på sofaen. Kører man forventningerne for højt op kommer angsten, så hold igen og tag et skridt ad gangen, med tiden ender du både med at kunne gå og løbe.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 09:20   #42
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
SPRINGBRÆT og CENTER FOR TEST, TRÆNING OG MOTIVATION.

Lige en opdatering på min situation, og ikke mindst lidt public service omkring tilbud i Københavns Kommune:-)

Jeg blev henvist til PROJEKT SPRINGBRÆT af min sagsbehandler til afklaring af mine ressourcer, foreløbigt i tre måneder. Projekt Springbræt benytter sig af CENTER FOR TEST, TRÆNING OG MOTIVATION, som er et tilbud oprettet af i et fitnesscenter. Stedet tilbyder fysisk træning, coaching, kostvejledning m.m. og har tilknyttet fysioterapeut, kinesiolog, læge og psykiater.

Jeg startede med fysisk test; bl.a. konditionstest ved deres læge. Jeg har fået en personlig træner, som også arbejder som kinesiolog. Jeg træner med hende to gange om ugen, og jeg er også blevet testet kinesiologisk, eftersom jeg har personlig interesse i den form for tilgang til fysisk såvel som psykisk velvære. Hun skal desuden tale kost med mig og på sigt formodentlig coache mig.

Jeg er rigtig glad for stedet, og jeg er begyndt at være mere positiv omkring fremtiden. Jeg er sikker på, at deres filosofi omkring det hele menneske er helt rigtig.

V.H.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 12:00   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor godt du er glad for det!! Hvor ligger det henne nu? Før i tiden lå det på Nørrebro.

Jeg har tænkt mig at spørge min sagsbehandler om jeg kan komme til noget lignende, bare for førtidspensionister....og hvis det findes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 14:02   #44
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Projekt Springbræt har til huse nær Amalienborg, og jeg tror ikke, at de tilbyder noget til førtidspensionister. Men undersøg selv sagen: www.springbraet.dk

Center for Test, Træning og Motivation findes hos Dansk Fitness i Vanløse. Hjemmesiderne er hhv. www.sundhedsaktivering.dk og www.danskfitness.dk/vanloese

:-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 23:09   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg må snart tage kontankt til min sagsbehandler, det er kun et par dage siden hun skrev for at høre, om der er noget jeg har brug for hjælp til....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 11:04   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Det var da sødt af hende din sagsbehandler, vi andre kan bare rykke og rykke og få auto reply om at de er gået på påske ferie, ligesom vores læger når vi skal have medicin.

Annaw det lyder formidabelt godt med det springbræt der, fedt at du også er glad for det, motion og engagement er vejen frem.

Kh. EE - der har været ude at løbe her til morgen og derfor har ekstra energi til at være på K10 - det rimer osse
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 11:09   #47
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
He-he

Citat:
Kh. EE - der har været ude at løbe her til morgen og derfor har ekstra energi til at være på K10 - det rimer osse
Fama fedest ar opleve at der er ENERGI og OVERSKUD til at have HUMOR herinde
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 11:16   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og jeg syntes jo i den grad at det er fedest at opleve en som Annaw, der i sin tråd oplever et løft ved at komme på at sådan kursus.

Skønt er det jo også at Helenes sagsbehandler tager fat i hende for at høre om der er noget hun kan hjælpe med, det er dejligt at høre at sagsbehandlere endda i Kbh. kommune i den grad har overskud til at tage fat i folk der allerede er pensioneret. Men nu har Helene måske også en særlig rang i Kbh. kommune eller hvad Helene er det bare et overskuds menneske du har fat i der. ? Jeg troede man var glemt når man fik pension. !

EE - som indeni håber at blive ftpér i 2010 Ej hvor det kører
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 11:44   #49
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Skønt er det jo også at Helenes sagsbehandler tager fat i hende for at høre om der er noget hun kan hjælpe med
Sådan en sagsbehandler skulle ALLE have.
Men har vi det ?
NIXEN
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 12:11   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja min sagsbehandler er MEGET sød og informerende, og da jeg fik tilkendt pensionen og skulle møde hende for første gang, fortalte hun mig at jeg ALTID kan kontakte hende uanset tanker/ønsker/problemstillinger. Den gang var jeg så mættet af hele sagen, så jeg afslog alle tilbud, hvilket hun godt kunne forstå. Men som hun sagde, måske fik jeg nye tanker når der var gået et stykke tid, så vi aftalte at hun skulle kontankte mig en gang om året (hver Marts/April) - det var så det brev jeg modtog for et par dage siden.
Og det er faktisk dejligt!

Ja, jeg har jo en noget sjov tilgang til systemet og har en 21 årig historie bag mig, hvorfor jeg kunne fortælle hende om hendes socialcenter (Spaniensgade) og om hvordan der så ud den gang, hvem der sad i afdelingen, og hvilke møbler der den gang var. Jeg har mindst haft 10 socialcentre inde over min sag, og nok mere end 60 sagsbehandlere.
Jeg er jo nærmest en kollega og kan fortælle om adskillige sagsbehandlere, hvor de er nu, hvilke opgaver de er overført til og hvilke socialcentre de nu sidder i...og så går snakken jo,,kender du den og den...og Gud nej, er HAN røget på Hejrevej, og HOLD DA OP er HUN kommet i handicapafsnittet osv. De kender jo hinanden fra uddannelsen/div kurser.

Her i København har førtidspensionister et tilbud der hedder,, Hvor skal jeg hen - og af hvilken vej'' og i forbindelse med det, så kan man lave en handleplan så man kommer nærmere målet. Det kan være man går og drømmer om et skånejob, eller godt vil holde op med at ryge, godt kunne tænke sig at tale med en ernæring og/eller motionsekspert, eller gerne vil på kursus, eller tager noget medicin som man er usikker på - så kan de formidle kontakt til én der ved en masse om det, eller tankerne kan være af juridisk karakér, om man kan sælge billeder på hobby plan, åbne en stade på loppemarked, flytte til Spanien i 6 mdr osv osv, der er IKKE NOGET man IKKE kan, og de kan hjælpe med det hele.
Om man vil tage mod tilbudet er helt op til én selv. De sender bare tilbudet, og så kan man ignorerer det eller tage mod det. Der er ingen tvang.

Men jeg er i hvertfald glad for tilbudet, jeg har ikke brugt det endnu, men går faktisk og overvejer at gøre brug af det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal vi blive skilt, Heidixxx Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-09-2012 11:53
Hvor længe skal man blive i praktikken ette74 Alt det andet 28 08-07-2012 08:12
Skal jeg blive selvforsøgende/ dvs forsøges af min mand ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 8 25-08-2010 15:30
Hvad skal der blive af mig?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-06-2010 22:48
Vil blive mere syg, når jeg skal i afklaring. pga transporten Emmely1980 Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-11-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension