K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 02:27   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Afdrager du på en gældssanering? Godt nyt!

...og har du haft problemer med at få anerkendt afdraget som en udgift, i en 'økonomisk beregning' på dig, når du søger om f.eks enkeltydelser eller anden økonomisk hjælp hos kommunen?

En borger i København Kommune har i efteråret 2012 anket et sådan beslutning fra kommunal side (om ikke at medtage gældssanering som gyldig udgift i beregningen), og for nylig modtaget medhold i Det Sociale Nævn-Hovedstaden, at afdrag på en Gældssanering kan medtages som en udgift i en 'økonomisk beregning' - fordi det lige præcis er afdrag på en Gældssanering.

(Borgeren har ved at ansøge om- og afdraget på- en Gældssanering- på trods af at være på overførselsindkomst - udvist vilje til at medvirke til opretning på egen situation.)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 03:18   #2
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs down Det ved jeg skutte, om jeg har

Jeg har lige modtaget 2 breve fra GE-Moneybank, hvoraf det ene udslettede det andet. Men begge gik på- igen!- at hvis jeg fik penge tilbage i skat på 3. år (det gør jeg ikke! jeg skylder 400 kr i skat!), så kan jeg afdrage med overskydende skat.

Nå om 7 mdr- er jeg færdig med det! Verdens næstdyreste bærbare. Og det er min egen skyld. Men FÅÅK, hvis de bare ikke blev ved med at rykke- og jeg havde husket at smide afdragende på PBS.
Men det lever de af. Spassere som mig. Bare Ryk for betaling- ugen efter. Bliv ved med at ringe og stresse offeret.
Jeg indrømmer: Det er min egen fejl, men deres måde at rykke på, gav mig stress (og det skal de ikke bestemme! VEL! ) Totalt idiotisk!
I øvrigt var det mere vigtigt at betale til sønnikens skole. Så...
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 10:34   #3
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
L.S har du evt. et link til denne afgørelse?

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
...og har du haft problemer med at få anerkendt afdraget som en udgift, i en 'økonomisk beregning' på dig, når du søger om f.eks enkeltydelser eller anden økonomisk hjælp hos kommunen?

En borger i København Kommune har i efteråret 2012 anket et sådan beslutning fra kommunal side (om ikke at medtage gældssanering som gyldig udgift i beregningen), og for nylig modtaget medhold i Det Sociale Nævn-Hovedstaden, at afdrag på en Gældssanering kan medtages som en udgift i en 'økonomisk beregning' - fordi det lige præcis er afdrag på en Gældssanering.

(Borgeren har ved at ansøge om- og afdraget på- en Gældssanering- på trods af at være på overførselsindkomst - udvist vilje til at medvirke til opretning på egen situation.)
Jeg står og skal have en omfattende paradentose behandling og da jeg afdrager med 3000 kr md har jeg ingen mulighed for selv at betale.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 11:47   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det kan blive svært, men...

Kære Linuzmor

Jeg har fundet Gældende Principafgørelse P-22-02

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155495



Resume:

Udgifter til ulykkesforsikring og gældssanering kunne ikke medtages i budgettet som rimelige faste udgifter ved afgørelsen af, om der kunne ydes personligt tillæg.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at ansøgeren modtog mellemste førtidspension, og at det var ansøgerens eget valg at hun havde tegnet ulykkesforsikringen.

Ankestyrelsen lagde endvidere vægt på, at gæld normalt ikke kan anses som en rimelig fast udgift ved afgørelsen af, om der kan ydes personligt tillæg.

Dette udelukkede dog ikke, at afdrag i forbindelse med gældssanering i visse særlige situationer kan medtages som en rimelig fast udgift.

Det er en forudsætning for at medtage udgifter til afdrag på gældssanering, at det forinden er forsøgt afklaret med skifteretten, om der er mulighed for henstand med afdraget, eller for at nedsætte afdraget.

Typisk juristeri. Hvor blæser det fra? Nord - nord syd - vest - øst.

Tråde om tandlægehjælp.

http://www.k10.dk/search.php?searchid=1626429

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 23:03   #5
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Tak Peter

sikke et overskud du har for at hjælpe andre. Ja det er lidt mærkeligt, at det ikke regnes som en fast udgift. Samt juristeri som du skriver
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 04:01   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Til Linuzmor - Gældssanering - Økonomisk beregning

"Linuzmor: L.S har du evt. et link til denne afgørelse?
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S.:
...og har du haft problemer med at få anerkendt afdraget som en udgift, i en 'økonomisk beregning' på dig, når du søger om f.eks enkeltydelser eller anden økonomisk hjælp hos kommunen?
En borger i København Kommune har i efteråret 2012 anket et sådan beslutning fra kommunal side (om ikke at medtage gældssanering som gyldig udgift i beregningen), og for nylig modtaget medhold i Det Sociale Nævn-Hovedstaden, at afdrag på en Gældssanering kan medtages som en udgift i en 'økonomisk beregning' - fordi det lige præcis er afdrag på en Gældssanering.
(Borgeren har ved at ansøge om- og afdraget på- en Gældssanering- på trods af at være på overførselsindkomst - udvist vilje til at medvirke til opretning på egen situation.)


Jeg står og skal have en omfattende paradentose behandling og da jeg afdrager med 3000 kr md har jeg ingen mulighed for selv at betale."

__________________________________________________ __________________________________________________ __________

Kære Linuzmor:

Hvis du er tilfreds med et svar fra den der har siddet med fingrene ned i den KONKRETE bolledej i 2013, som er noget nyere end en støvet principafgørelse med seneste ændringer i 2007, kan jeg oplyse, at Ankestyrelsen som vanligt undlod at fortælle i deres afgørelse, hvorvidt denne blev til en Principafgørelse.
Af indlysende (for dem) grunde.
Borgerne skulle jo nødig kende deres rettigheder!

Du kan i din ansøgning prøve at henvise til:
"i henhold til afgørelse truffet af Ankestyrelsen Hovedstaden i December 2013, SKAL et afdrag på en Gældssanering medtages i en 'økonomisk beregning' på en Borger, da afdragene er pålagt Borgeren VED DOM i en retssal."


Der kigges helt sikkert på hvad det er for en slags gæld der er blevet saneret - i nævnte sag var det kun 'fornuftig' gæld.

F.eks. får umådeholdent overforbrug, ågerrentelån osv, ingen kommunale hjerter til at bløde, men prøv.

Det er lidt ligesom i Lotto - man vinder helt sikkert ikke, hvis man aldrig køber en kupon.
Og her vandt Borgeren altså!




HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gældssanering når ftp? hansemand Nyttigt at vide for Førtidspensionister 52 11-07-2014 14:55
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
spøgsmål gældssanering skivehansen Dit og Dat 5 31-01-2012 13:24
Gældssanering Stueplanten Alt det andet 7 24-05-2011 20:06
Måske fleks? - Gældssanering? mukke Alt det andet 27 16-05-2010 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension