K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 21:02   #371
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der hænger nok også lidt vane ved med de damn smøger

- vil manden ikke over på damp??

To smøger er jo heller ikke meget - kunne jeg bare have røget to smøger i gamle dage, jamen så havde lykken været gjort......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 21:22   #372
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvad med dampen, er der nikotin eller andre stoffer i det?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 21:29   #373
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer jo an på hvad man damper - jeg damper med nikotin på VG og damper også både med VG og PG. Og engang i mellem uden nikotin.

Så jo, der er andre ting i dampen, men slet slet ikke så meget som der er i almindelige smøger.....

Dampen fra e-cigaretter er heller ikke farlig og/eller skadelig for andre, så man udsætter ikke andre for passiv rygning.

Men det er sikkert ikke sundt at dampe, det er bare et meget sundere alternativ til smøger som er det absolut værste..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 22:09   #374
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej helekr

lige p.t. siger han nej - meeen han følger nøje med - så mon ikke de sker en dag.

Til abraxus.

Ja der er nikotin i dem jeg damper - men resten er er noget der er godkendt som fødevarer - så du sparer en masse giftige stoffer.

Jeg ser det lidt som at tage et nikotinplaster på - det virker bare bedre fordi du stadig har "røgen" og at du kan inhalere nikotinen
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 00:31   #375
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Se nu kender jeg slet ikke til at filter-dampe, fås de også i en mill smage??

Som rygeren der for hvad 1 måned siden holdt meget meget stærkt på at hun IKKE ville holde med at ryge nogen sinde, forstår jeg i dag ikke at ryger overhovedet gider ryge, føj for den lede (jeg er dog ikke den typiske x-ryger, man må gerne ryge i mit hjem)

Jeg er 100 på at hvis jeg bare var blevet stukket en Ego-T i hånden med tobakssmag, var jeg ALDRIG blevet damper, ikke på vilkår, jeg kan KUN fraråde nye at starte med tobakssmag, men i stedet starte med æble vanilje ell forholdsvist blødt, så kan de alt tid tage et hiv tobak bag efter.

Jeg har en veninde som så meget mærkelig ud da jeg kom med min cig, hvordan jeg dog kunne?? for hun syntes godt nok det var det værste gang bævl der længe var kommet på markedet, men så måtte jeg jo lige fortælle hende at det jeg damper LANGT fra er det samme som de billige hun købte for en 100 lap.

Jeg holdt stærkt på at cig er noget for hende (om nogen hende) men det troede hun ikke på, det smager af, ja tobak er besværligt og ødelagde faktisk hendes pc, hvad gør man så?? jo man låner en cig til hende, sammen med stikke tungen ud af vinduet væsker fra pink (jeg havde fortalt at det var vat-væsker) dog med en tank æble oven i, gav hurtig instruktion og lokkede hendes søn til at give tilladelse til at hun måtte dampe inden for (han har hylet dem uden for at ryge, fordi hans kammerater klager over at han lugter af røg)
Det havde hun 3 dage så gik det ene af vores batterier i stykker og jeg hev så den hun havde hjem, dog uden de store protester om end der kom et suk *gg*
Ugen efter fik vi nyt hjem og hun fik hendes låne-ting tilbage, det havde hun til i torsdags (en lille uge) så skulle vi på weekendtur og jeg ville gerne have batteriet med, og så skal jeg da lige love for at hun klagede sig, det kunne jeg altså ikke være bekendt *lol*

Så hun lokkede hendes gemal til at kaste nogle af hans feriepenge efter et startset og væsker, og tog så med min gemal ind og fik et start set i onsdags... så nu er hun også damper, til hendes held har vi væsker stående vi ikke bryder os om, dem kan hun lide så dem får hun til billige penge, og vi er af med det.

Hun har i dag brokket sig over at det ikke er til at dampe mens hun arbejder, men det findes der jo råd for (cig uden knap) om ikke andet tør jeg æde min gamle hat på at det kommer helt af sig selv at hun smider smøgerne, når min gemal kan, så kan hun også, som jeg sagde, da jeg arbejdede var der da ikke noget der hed at ryge i arbejdstiden, det var kun i pauserne hvis vi kunne nå det (og det var altså ikke alt tid vi kunne det)

Ej hun var også lidt nød til at begynde at dampe, længe skal man lede efter misundelse, det var et hårdt slag lige i hendes mellemgulv at vi pludselig havde råd til en ny bil, men om så hun fortsætter med at ryge på arbejdet sparer hun stadig penge ved at dampe.

Citat:
Hvad med dampen, er der nikotin eller andre stoffer i det?
Nikotinen bestemmer man selv, køber man inden lovligt på nettet, eller som os ulovligt hos en, med nikotin i, så er det i *ss*

Smagen (os der bruger væsker) er det samme som div fødevare fabrikker bruger, alle smage der fås i flydende form kan bruges. De er godkendt til fødevare, i hvert fald hvis man køber det her hjemme, så det er der ikke flere ben i end at spise et menthol bolsje, eller spise en fabriks fremstillet chokoladekage.

Nu husker jeg ikke hvilken men mener det er PG´en, den bruges til kø´r der skal kælve (hvorfor har jeg ikke undersøgt... det ved stribe garentris, ellers ved min far det) og der er set dødsfald i den forbindelse, det vides dog ikke om det er væsken eller kælvnings komplikationer, men efter som at dampning har foregået siden 99 og der ikke er set bivirkninger (eller dødsfald) såååå, MEN det ændrer ikke på at det af gode grunde ikke er undersøgt til bunds, hvad der er af langtids (bi)virkninger.

Jeg har lige ladet mig fortælle at kræftens bekæmpelse har stil sig på bagben, ikke pga dampen, næ næ næ, men fordi væsken (især nikotinen) er farlig for børn, sæt nu de bruger en tank som sut og spiser det, jow jow (det ved vi der damper så er det rene pjat for intet barn med normale smagsløg vil blive ved med at suge det i sig) eller hvis der går hul på beholderen mens barnet har den i munden... øhe jeg kan ikke bide hul på nogen af mine (ja jeg har forsøgt, og selve væskerne er der børnesikring på) så tror jeg s q heller ikke en under 3 kan bide i gennem og de fleste børn over 3 kan godt finde ud af at holde snitterne, ud over at de fleste voksende er kloge nok til at regne ud at væskerne skal behandles som rengøringsmidler medicin ol (især os der har nikotin i, vi er ikke idioter) altså come on mand økseskaft, men altså det kan børnene i værste fald dø af så det kan kræftens bekæmpelse ikke li.

Og så kan man ellers undre sig over hvor sammenhængen med kræft er henne?? Det ville være meget federe de gik i krig med at finde ud af hvor skadeligt det er (og husker at sætte det op imod smøgers skade virkninger) så de har noget reelt, der faktisk har med kræft at gøre, at stille sig på bagben med.

Uanset hvordan man end vender og drejer det er cigs sundere, absolut ingen tvivl, mange får rygestop symptomer ved at gå over til at dampe, det tror jeg ikke er for sjov skyld, for den lidt sjove mave, fornølesen osv osv ifb rygestop, kommer fordi kroppen renser ud i giftstofferne, det samme sker (for mange, inklusiv jeg selv, gemalen vil ikke være ved det men han har også haft lidt) når man går over til at dampe, kroppen gør det ikke fordi den syntes det er sjovt, men for en grund.

Tag en "lille" ting som tjære, det er bestemt ikke godkendt som fødevare, tvært om er det møg hamrende giftigt og farligt at indtage, men smøger er immervæk spækket med det, det er IKKE i cig´s.
Så hut jeg har hutlet mig frem til er det kun nikotinen der ikke er godkendt til at putte i fødevare. (ret mig endelig hvis jeg har hutlet forkert) så det kan kun være sundere end at ryge (det er logik)

Meen nu ved vi jo også at mange af de smagsstoffer fødevareindustrien bruger faktisk er kræftfremkaldende hormonforstyrrende oma. uheldigt, og det syntes jeg bestemt ikke vi må glemme, for uanset så udånder (og indtager) vi de stoffer, nok er her ikke passiv rygning men passiv dampning, det tvivler lige så lidt på som jeg gør på at dampning er mange gange sundere end at ryge.

En anden fordel ved at dampe er, at det er 100 gange lettere at skære ned på mængden af nikotin, end det er ved rygning, her bestemmer vi selv mængden (de der blander bestemmer 100% selv, man kan sænke meget lidt meget langsomt, de der køber blandet skal tage det mere i ryk, men det fås i mange styrker så rykkene ikke bliver så store) så kroppen får ikke et chok som ved rygestop... man kan trappe ned akkurat som med nikotin tyggegummi plaster og hvad har vi, det her er bare meget billigere, og sjovere og smager bedre

Jeg er selv lige gået en tak ned i styrke, jeg er dog ikke kommet til at dampe det jeg damper mest af endnu (har lige noget der skal bruges først *ss*) 8 mg syntes jeg er meget på en gang, men vores leverandør (som blander selv) kender os efterhånden ret godt, og til mig, mener han bestemt ikke det er at skyde ved siden af, og han har til dags dato været en MEGET reel mand der er til at stole på, så det gør jeg *ss* og det er jo altså ikke værre end at jeg jo bare kan få mere niko i næste gang, hvis det viser sig at jeg ikke kan styre det, men af ekstra smagen, jeg damper pt (som er med mindre i) er der ingen problemer overhovedet (jeg kan slet ikke mærke forskel, og jeg damper værgen mere eller mindre af det) jeg kan dog smage en lille forskel, til det bedre altså, men måske det bare er mig der er skør?? Så han har jo nok ret (igen) den kære leverandør.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 11:53   #376
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Her er lidt kemi om hvad der er i rygevæske, direkte sakset fra http://www.pink-mule.com/index.aspx?pageid=1192834

Gå lidt ned på siden og download pdf filen med 12 sider. Der står alt. http://static.freewebstore.org/templ...s/dampkemi.pdf


Jeg har tidligere herinde skrevet om hvordan jeg fortynder mine væsker med glycerin og på den måde sparer en masse penge.

VEGETABILSK GLYCEROL ELLER GLYCERIN BLANDT E- RYGERE,

1,2,3-PROPANTRIOL BLANDT KEMIKERE.

DEN LILLE HJÆLPER TIL

EKSTRA DAMP.

Glycerol eller glycerin er en bestanddel af alle fedtstoffer og dannes, når disse nedbrydes i organismen. Det
indgår altså i det normale stofskifte og er aldrig påvist at være sundhedsskadeligt. Da det heller
ikke er allergifremkaldende, er ren VG et alternativ for e- rygere, der generes af PG i

rygevæsker.


a r o m a


BASISVÆSKERNE MED PG, VG OG EVENTUELT NIKOTIN HAR NÆSTEN INGEN SMAG OG GIVER KUN DEN FORNØJELSE AT
KUNNE PUSTE DAMP OG LAVE RØGRINGE.

FOR DEN FULDE OPLEVELSE SKAL DET SMAGE AF

NOGET.

Sidst redigeret af thyradanebod; 14-07-2012 kl. 12:12.
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 12:52   #377
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Cool http://www.pink-mule.com/CE4_VISION_S_T_1300_mAh/p839363_6810007.aspx

Har I set at pink-mule har nedsat deres CE4 CLEAROMIZERE -> NYE CE4 VISION

http://www.pink-mule.com/NYE_CE4_VIS...4_1193361.aspx

fra kr. 40 til kr. 37,-/stk. 'mange bække små...'

og rabatkoden til 10% rabat er som sædvanlig æseløret

Jeg har været rigtig glad for det sæt
http://www.pink-mule.com/CE4_VISION_...3_6810007.aspx
jeg købte, så derfor lidt reklame herfra
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 13:10   #378
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det ER også et SUPER sæt thyradanebod!! Det er også det sæt jeg anbefaler til højre og venstre, for det fungerer bare og er super nemt at have med at gøre.....så det kan ikke gentages for ofte

Jeg har ikke penge lige i øjeblikket, jeg skal også bestille kattemad på zooplus i England, så jeg har flere løse ender.......men til den første er jeg klar ved bestillingsbordet igen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 16:25   #379
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Er det bare mig, eller har de fleste smage en sødlig noget over sig. Kan ikke finde noget der rigtig er mig uden at det bliver kvalmt.

Måske er det fordi jeg er ude en smagen fra en alm cigaret, mangler stadig at prøve et par stykker, begår stadig den fejl at fylde for meget i - før en ny kan prøves :-)

Håber da stadig jeg med tiden lærer det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 10:32   #380
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
jasch man kan købe en væske og putte i som efter sigende skulle tage noget af den søde smag, lige som man kan få en der netop giver den søde smag, den bitre smag er der også til.

Hvis du ikke er selvblander men har fundet den smag du bedst kan lide kan du købe 30 ml i stedet for 10 og så dryppe et par dråber i.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension