K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2015, 13:20   #1931
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De links jeg bruger herunder....der skal du lige trykke et tilfældig sted når siden er loaded for at kunne se siden og det jeg vil vise dig..

Hvis det er 26 gauge du har....altså 0.40 mm....kanthal A1....så skal du vikle 5 viklinger om noget der har en diameter på 2 mm...http://coiltoy.ermeso.com/?import$11...$0$0$40$0$5$0$

Vikler du rundt om noget der er 3 mm i diameter og samme størrelse kanthal A1 ja så skal du kun have 4 viklinger...ca...http://coiltoy.ermeso.com/?import$11...$0$0$40$0$5$0$

Vil du have en 0.3 ohm coil med samme størrelse tråd viklet rundt om noget med en diameter på 2 mm ja så skal der 3 viklinger til...http://coiltoy.ermeso.com/?import$11...$0$0$40$0$3$0$

Skal du lavere i ohm end det så skal du helst have en tykkere kanthal A1....da det er mere eller mindre umuligt at komme så langt ned i ohm med 28 gauge som er 0.32 mm og og opefter i gauge...

26 gauge...0.40 mm og tykkere tråd er et must hvis man skal så langt ned i ohm..

Så jo større kanthalen er i millimeter jo nemmere er det at få de lave ohm...

Hvis det skal måles i gauge....ja så skal det være lavere end 26 gauge..

Lidt indviklet at det er omvendt af hinanden de to måleenheder..

Feks 22 gauge som er 0.64 eller bare 0.60 mm...viklet rundt om noget med en diameter på 2 mm ja det giver 0.2 ohm...http://coiltoy.ermeso.com/?import$11...$0$0$40$0$2$0$

Du bør ikke gå længere ned i ohm...

Håber det giver dig lidt info om hvad der skal til for at lave disse coils på bestemte ohm størrelser...

Leg evt selv med det værktøj på http://coiltoy.ermeso.com/....hent det evt til din mobil telefon...

Brug denne side http://www.nezumiworld.com/crochet_068.htm til at se hvad gauge er i millimeter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 15:25   #1932
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lad mig gætte Web, du var god til matematik i skolen??

Jeg kan ikke engang følge med fra 4 klasse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 15:57   #1933
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg havde ingen problemer da jeg gik i skole...fulgte godt med i alle fag...fik altid gode karakterer..

Men i dag....her efter jeg blev syg...ja der kan jeg sagtens føle mig som en mere eller mindre analfabet nogle gange..

Det har virkelig sat sig på hjernen...og det kan være såååå frustrerende

Man behøver faktisk ikke være god til regning...for at kunne lave coils...

Det eneste det kræver ja det er at man lige skal fatte at færre viklinger giver en lavere ohm.....flere viklinger giver større ohm...

At hvis man feks har 6 viklinger....så jo tykkere kanthalen er jo lavere ohm får man.... jo tyndere kanthalen er jo større ohm...

Det er de færreste der sidder og regner på disse ting....de fleste prøver sig frem....og ser hvad de får ud af det de laver...

På den måde ja så finder man hurtigt ud af hvad der skal til for at få det man vil have...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 17:20   #1934
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg prøvede at lave en 0.3 ohm coil - ramte 0.4 (tak Web)

Men af en eller anden årsag, så smager væsken altså brændt hyppigt. Den har fået sådan en grum eftersmag..

Har prøvet tre gange nu, og kan stadig ikke hitte ud af hvad jeg gør forkert..

Så må kigge nogle flere videoer...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 18:13   #1935
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror du ikke det er din pakning af vattet den er gal med Bodrum?

Hvis man strammer - eller kommer for meget vat i - så bliver den underlig, men den bliver også underlig hvis det er for løst....begge dele giver brændt røv, altså en okay smag, men med brændt røv.

Web, jeg var også god i skolen, men har altid været helt lost i matematik...var så lidt bedre til fysik og kemi. Synes det er ganske forfærdeligt når mine børn spørger mig om noget matematik, og jeg simpelthen ikke ANER hvad der står

Jeg har sagt på skolen at jeg ikke kan hjælpe mine børn, så må de ligesom tage sig af det.

Uha, jeg er glad for den jordbær væske, men nu har jeg ikke mere - damper på sidste tank
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 22:28   #1936
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har heldigvis hamstret lidt af den jordbær væske...

Hvis du mangler et sted at købe mere af den jordbær væske så fandt jeg ud af at man kan købe det i Holland her http://www.esmokeflavours.com/en/fla...y-eliquid-10ml (Jeg har ikke selv brugt den side endnu)

Jow det er enten vattet der sidder for stramt...eller andet der gør at der ikke kommer nok væske til coilen...

Bruger du den RBA der følger med subtank mini....ja så kan det være derfor da de huller hvor væsken skal igennem ja de er ret små....

Det kan også være fordi din væske er al for tyk og det gør at det ikke kan løbe frit til coilen..

Det er fordelen ved en dripper....for der bestemmer man jo selv hvor meget væske man vil hælde på sin coil...

Prøv evt når du har sat en coil i den subtank....at smide nogle dråber væske direkte igennem din driptip....sådan at det løber direkte ned på din coil....

Så vil du kunne se om den stadig smager brændt....hvilket den selvfølgelig ikke gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 22:58   #1937
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det er især vatten der driller helene og Web.

Kan godt se hvad du mener, med at hullerne er alt for små.

Fatter ikke hvorfor at de har gjort det sådan.
men så må jeg gøre det på de OCC tanke istedet.

hvor hullerne er pænt store. Kan kædedampe på 25w uden et eneste dryhit

Jeg prøver imorgen at lave en med lidt mindre vat imorgen.. har prøvet rigeligt idag
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 23:26   #1938
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak Web, jeg var inde på den hollandske side og bestille en masse spændende, så nu må vi se om de er gode, pålidelige og hurtige - jeg skal nok melde tilbage!!!

Jeg fandt også nogle andre væsker der inde jeg er helt vild med, men som jeg aldrig har kunne finde. Men som jeg har smagt hos en anden. FEDT de havde dem!!! Så godt link.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 01:41   #1939
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha så er der dømt bromance https://www.youtube.com/watch?v=BAYEZSubN3I

Den var så god den video at i måtte se den...

Der går selvfølgelig lidt af det sjove af den hvis man ikke kender PBusardo og Drimitri i forvejen..

Godt du kunne bruge linket Helene

Jeps Bodrum...det vil sikkert være en del bedre hvis du laver det i en occ coil....og det er ikke noget problem at smide en coil i dem...

Tilføjelse:

Så troede man at man havde set det bedste inden for cleromizers med subtank, atlantis, delta II, Silverplay osv....som alle har coils på 0.5 ohm...

Men men så kommer denne cleromizer Freemax Starre Tank på 0.25 ohm https://www.youtube.com/watch?v=PUVfhg04laE

Den tank skulle man kunne dampe på helt op til 100 watt...hvilket han gør i videoen..

Spørgsmålet er om den har smagen med...som ihvertfald subtanken har...

Vildt de kan blive ved...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 11:59   #1940
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Haha, hvor er den grinern Web

Har godt set begge.. de er meget populære i anmeldelder verdenen

jeg er stadig igang med at flytte, så får kigget på det med den perfekte coil i løbet af ugen - det tager vel et par omgange, før jeg mestrer det 100%..

Den er da fræk den Freemax, men jeg har set mig lun på eleaf melo tank til 150 kr privat og 80 kroner for melo coils 3.5ml

Det er virkelig blevet sub-ohm war. De alm clearomizer dør nok snart.. det er jo plug and play med sub-ohm.. 1000x bedre



Der er også:
Anyvape segatank (ala subtank)
Smok VCT (3 slags coils)


http://www.vaper-cig.dk/smok-vct-x1-...-atomizer.html
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension