K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 00:08   #1251
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er sikkert nok et marked for dem...for de coils kan virkelig drille når man klemmer dem sammen imens man varmer dem helt op...sådan at der ikke er mellemrum...

Det var bare de 35 kr jeg flippede over....jeg mener du kan jo få hele brændere og 2 protank coils til den pris uden at du selv skal montere dem i brænderen..

Men okay hvis nogen vil betale det ja så er det jo klart de sælger dem...det er ihvertfald noget de kan have en stor fortjeneste på....hvis de selv laver dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 21:36   #1252
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der ikke snart nogen af jer, der kunne poste nogle videoer på Youtube, hvor i demonstrerer jeres grej? Synes vi mangler nogle danske vurderinger, og nogle gode dansksprogede produktbeskrivelser - har siddet og høvlet de engelske og amerikanske ibd det meste af dagen.......og jeg har stadig ikke styr på itaste SVDen

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 09:11   #1253
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske ikke helt rigtige sted, men har i jeres e citaretter tændt i butikker og lign.

Jeg har tit oplevet når jeg står i kø men mine unger, står folk og damper dem i hoved, hvilket får mig op i det røde felt, da det jo er gift, de puster ud.

Nå jeg påpejer jeg ikke vil have det får jeg et fordrag om det ikke er usundt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 10:16   #1254
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok fordi de damper uden nikotin, så er dampen præcis den samme som kommer ud, når man fx er til koncert, eller står over kødgryderne.

Jeg har aldrig oplevet nogle dampe i køerne på trods af jeg bor i København og mange damper.

Men derfor skal man da ikke stå og dampe ungerne lige ind i hovedet, underlig opførsel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 11:48   #1255
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Har nu heller ikke oplevet at folk damper i supermarkedet eller når de står i kø....

det må havde være i en speciel situation, eller bare folk som ikke respektere andre.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 14:05   #1256
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sidst jeg var hos lægen, spurgte jeg pænt om jeg måtte dampe i venteværelset (jeg var sgu så nervøs!) - og det måtte jeg gerne for sekretæren, lægen og dem der sad i venteværelset (der var kun 4). Jeg nåede lige at tage et pab på dyret, så hev en fyr også sin damper frem - og så gik knæveren ellers om grej, væsker og lovgivning

En ældre dame syntes det var SÅ spændende og havde mange spørgsmål selvom hun slet ikke røg, og sagde inden hun gik ,,det er jo næsten som at have hund, for der falder man også nemt i snak med andre''

Og det kan der egentlig være noget om, det kan virkelig ryste folk sammen, hvis man bare respekterer, at de også kan sige nej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 14:35   #1257
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu kan jeg jo ikke se om det kun er damp eller der er "gift" i men jeg oplever det desværre tit, at steder jeg er med mine børn damper folk, ved siden af dem.

Måske er jeg mere opmærksom fordi min den mindste har astma.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 15:15   #1258
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, der er også Propylen Glykol i rygevæske - endda den samme som også bruges i astmaspray, hvilket egentlig er lidt pussigt, men det har været i astmaspray siden 1950'erne. Det var overlægen på lungemedicinsk der gjorde mig opmærksom på det.
Da jeg var på vej mod KOL fik jeg spray til at åbne mine luftveje, men efter min lungefunktion er blevet normal efter jeg er begyndt at dampe, har jeg ikke haft brug for spray.

Ved bla han har indberettet det til WHO (som en positiv bivirkning).

Nikotin giver heller ikke astma, men da smagsstofferne kan være mere eller mindre urene, så kan det ikke udelukkes nogle kan få astma af at dampe væsker med høj aroma tilsætning.

Min søns kat har astma og kan ikke tåle cigaretrøg, to blæs og den står og hoster og hiver efter vejret, men e-damp røre den ikke. Den kan heller ikke tåle høj luftfugtighed fra fx vådt vasketøj på stativ osv.
Min yngste søn havde også astma da han var lille, men han voksede fra det igen.

Jeg damper kun udendørs hvor det passer mig, men jeg spørger altså altid pænt hvis jeg er indendørs, specielt hvis der er børn.
Ikke fordi jeg tror det er farligt med passiv damp, men fordi dampen jo godt kan lugte grimt for andre mennesker - ved min vaffel væske kan virke kvalmende for andre, fordi der pludselig lugter af vafler i hele hytten. Min vanilje væske kan også være tung.
Sidst da jeg sad på bodegaen og dampede lakrids, troede alle jeg dampede ''små grå'', så andre kan sagtens lugte dampen!!
Og så må man respektere, at nogen bare ikke kan lide lugten, eller bliver dårlige over en bestemt lugt. Jeg har nemlig selv problemer med parfume (de fleste!), og kan få smadret en hel aften, hvis en jeg er sammen med, dufter af en bestemt parfume...føøøjjjjjj
så jeg er opmærksom på, at min damp også kan lugte grimt for andre. Der er omvendt også nogen der er vilde med duften og næsten ikke kan få nok, eller som spørger om jeg ikke kan dampe en bestemt smag, så de får duften.

Og så er jeg grundlæggende af den holdning, at børn selv må vælge. Og mine er jo blevet så store, at de bare kan gå ind på værelset og åbne vinduet, hvis de ikke kan lide lugten i stuen

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2014 kl. 15:18.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 16:02   #1259
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
måske ikke helt rigtige sted, men har i jeres e citaretter tændt i butikker og lign.

Jeg har tit oplevet når jeg står i kø men mine unger, står folk og damper dem i hoved, hvilket får mig op i det røde felt, da det jo er gift, de puster ud.

Nå jeg påpejer jeg ikke vil have det får jeg et fordrag om det ikke er usundt.
Det var dog lidt af et postulat du der kommer med....

Kan du dokumentere din påstand om at det er gift der kommer ud når folk damper...

Der er nemlig flere undersøgelser der viser det modsatte af det du siger...og det kan jeg dokumentere...

Når det er sagt...så ville jeg nu heller ikke bare stå og dampe folk op i hovedet....men det er bare alm pli....og det har intet at gøre med at det er skadeligt...for det er det ikke...

Det værste der kommer ud af det damp ja det har dit barn sikkert suget tifold direkte igennem en astmaspray...hvis barnet har astma..

Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide om du har noget der kan bakke din påstand op om at det er farligt det der kommer ud når folk damper..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 16:43   #1260
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg syntes også ordet Gift er stærkt eller overdrevet....

min kone havde astma og det forsvandt da hun gik over på damp, så det skal du ikke

være bange for jjsonn, når jeg er uden for huset så respektere jeg andre mennesker,

nu på mit arbejde sagde chefen bare jeg kunne dampe inden for alt det jeg ville,

og han hverken ryger eller damper......
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension