K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 12:45   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Medicinindtag IKKE nødvendigt for korrekt sagsbehandling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Vil bare sige at du skal få en henvisning til en psykiater. Ved ikke om du er på medicin, men ellers se at komme det - ellers vil kommunen aldrig gå visere med din sag.
Det er altså ikke korrekt - og alle har ikke nødvendigvis gavn af eller brug for medicin.

Kognitiv terapi er videnskabeligt bevist havende en bedre effekt end medicin, i mange tilfælde.
Men det skal fagfolk udrede - det gøres ikke på en netdebat.

Og jeg kan lige love dig for, at Kommunen SKAL sagsbehandle - og korrekt! - uanset om man tager medicin eller ej.

Sidst redigeret af L.S.; 10-08-2011 kl. 12:54.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 13:08   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det er altså ikke korrekt - og alle har ikke nødvendigvis gavn af eller brug for medicin.

Kognitiv terapi er videnskabeligt bevist havende en bedre effekt end medicin, i mange tilfælde.
Men det skal fagfolk udrede - det gøres ikke på en netdebat.

Og jeg kan lige love dig for, at Kommunen SKAL sagsbehandle - og korrekt! - uanset om man tager medicin eller ej.
Det er rigtigt at kognitiv terapi i mange tilfælde har en bedre effekt end medicin, men desværre er det ikke alle lægekonsulenter der har den viden. Derudover bruger mange kommuner det som stopklods ifht forlængelse, at der ikke er en tilstrækkelig bedring og at man derfor ikke er i medicinsk behandling. Men ellers, så er det jo let at få udredt ved en psykiater om der er et behov for medicin og dermed kan kommunen ikke bruge den begrundelse. Det er langt lettere for dem at bruge begrundelsen omkring manglende afprøvning af medicinsk behandling, hvis det alene er praktiserende læge og psykolog der udtaler at medicin ikke skal afprøves....

Hvis kommunen vælger at afvise forlængelse på det grundlag, så skal man selvfølgelig anke, men imens anken står på er man jo på egenforsørgelse og kan man undgå det, så skal man da klart forsøge!!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 13:20   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke læst de andre svar.

Dog vil jeg sige at din SB´er faktisk har ret i det der siges omkring din psykolog, psykolog udtalelser kan ikke bruges til en fløjtende dyt, i det her system er det kun lægers udtalelser der tæller, og ofte tæller de faktisk alt for lidt desværre, der er du altså NØD til at bede din læge om at henvise dig til en psykiater, meget meget gerne med med speciale i dep og angst, det er muligt du vil komme i medicinsk behandling, og er du det allerede gennem din egen læge, er der en rimelig stor sandsynlighed for at du skal skifte præparat, fordi de almene praktiserende læger simpelt hen bare ikke er i stand til, så det er faktisk meget muligt at det er noget andet du fejler, og det er jo vigtigt at få fundet ud af så du kan få den rigtige behandling.

Jo før du får den rigtige behandling, og kommer i kløerne på en med forstand på lige DET du fejler, jo hurtigere bliver du dig selv igen.

At det afvises at give dig en revalidering er i mine øjne kun en god ting, for det er du slet slet ikke klar til, deres begrundelse er en omgang mund bæ, men når jeg ser bort fra den, og sætter den sammen med min vilden om revalidering, så er det slet ikke så tosset.

Ved at blive revalideret raskmelder du dig selv, kan du ikke klare revalideringen pga de ting du har nu, ryger du direkte på KHJ, kan du efter endt reva ikke finde et job, hedder det mindst 6 måneders KHJ (som helt rask) efter endt reva har du faktisk skrevet under på at du kan klare et helt alm fuldtidsjob.

Men med en dep, og ikke mindst angst, så tager det altså meget meget lang tid at komme sig igen, jeg tvivler på du kan nå at komme dig under en revalidering, for mens du er på revalideringen skal du jo præstere, der er det ikke meningen at du skal komme dig, så en revalidering er, i hvert fald lige nu, temmelig urealistisk, for dit vedkommende.

Du skal være opmærksom på en anden god grund til at komme til en psykiater, psykolog tæller ikke som værende i behandling, det gør psykiater, hvilket betyder at du har en fair chance for at få forlænget dine sygedagpenge, under den § der siger så længe man er i behandling.
Og du har faktisk kun skalle 2 måneder at løbe på, for efter 52 uger (altså et år) stanses dine sygedagpenge, hvilket sker nærmest helt automatisk, hvilket vil sige at langt langt de fleste skal anke, også selv om at det er tydeligt at de har ret til forlængelse.

At du føler dig stresset af systemet, at det får dig til at føle dig endnu mere udulig, er desværre helt normalt, eller måske sagt på en anden måde, din følelse er god nok.
Sådan har (og får) 99% den sidste % del der ikke gør, gør det ikke fordi de er de få heldige der ryger lige i gennem uden en masse pladder, vi andre, *suk*

Med de skavanker du bære på, er du samtidig mere følsom over for dem måde systemet fungere på, hvilket gør at du er i den gruppe der hurtigt får det som du beskriver.
Selv har jeg lægelig dokumentation på at jeg er blevet mere syg af systemet, og det er jeg desværre ikke ene om at have, og du er desværre i høj risiko for at få netop dette.

Systemet ved det godt, kommunerne ved det SB´erne ved det politikerene ved det, de ved det alle sammen, men de tror ikke på det, der imod har de en tro på at pres og trusler, får os til at vågne op en dag og klare os selv, så forvent ikke at de begynder at behandle dig som du har brug for, at have det som skånebehov at man ikke må stresses på værgen den ene eller anden måde, virker ikke, ikke fordi SB´erne ikke vil, men fordi de SKAL gøre som loven siger, og den siger altså at vi syge skal stresses, systemet er bygget til fysiske skavanker, ikke til psykiske, og dem med kun fysiske, oplever sjovt nok at gå ned psykisk før eller siden.

Du er IKKE! alene, du er helt normal og reagere helt normalt, uanset hvad systemet siger til dig, var det unormalt ville vi ikke side så mange på k10 med angst og dep og forværrelse af det efter noget tid i systemet, som vi rent faktisk gør, vi sidder rigtig rigtig mange.

Nu er jeg en af dem der har fået angst af systemet (jeg siger dig det er virkelig virkelig voldsomt at besvime af angst er ikke ligefrem normalt, heller ikke for angstramte) så at systemet er hård ved ens psyke ved jeg lidt for meget om desværre, men samtidig har det også givet mig en viden, andre angstramte kan bruge:
Pas på dig selv, gå ALDRIG til møder alene, tag ikke telefonen og forlang at få tingene på skrift (og giv selv så meget som overhovedet muligt på skrift) Især den med ikke at snakke i tlf med kommunen er faktisk super hamrende vigtig, for der siger de gerne en masse vrøvl, og er geniale til at true (ofte med ting der slet ikke har hold i virkeligheden) og sige ting som overhovedet ikke kommer dem ved, men du kan ikke klage over det, for du kan ikke bevise det, naturligvis siger SB´eren at denne aaaaldrig har sagt sådan, og i det her system har SB´erne altså bare ret med mindre du kan bevise noget andet, sådan er det bare. Så hold dig ved den søde grød langt væk fra telefon samtaler (du lader bare være med at tage den når de ringer, så skal de nok finde ud af at skrive) de har IKKE krav på at kunne komme i telefonisk kontakt med dig (påstår de det så forlang at få § der siger det på skrift, den kan de ikke finde) de kan ikke forlange at du har råd til at have telefon, og forlanger de det alligevel, beder du dem bare om at betale, så skal du se nogen der trækker snablen til sig en en hvis fart.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 13:37   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære Lillemig

Jeg kan virkelig godt følge dig, har selv været møllen igennem.

Jeg forstår ikke at, de ikke tager læge/psykologen ord, for givet. Hvis jeg var dig, ville jeg spørge ind til hvad de evt. kunne foreslå af behandling for at få dig på banen igen. Du har jo selv et ønske om at komme videre men bliver kastet ned i hullet gang på gang.......

Er der nogen som har foreslået en medicinsk behandling, evt.

Du får et vognlæs af
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 15:58   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
psykolog tæller ikke som værende i behandling
Vil du ikke linke til et sted hvor det står (§)?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:26   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan jeg ikke, men kommunerne vil ikke godtaget det, fordi en psykolog ikke er læge, og så tæller det altså ikke som behandling.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 19:41   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det kan jeg ikke, men kommunerne vil ikke godtaget det, fordi en psykolog ikke er læge, og så tæller det altså ikke som behandling.
Uha LUM,
vi må endelig ikke blande tingene sammen.

Psykologtimer, kan jeg betro dig her fra første parket , kan skam i den grad tælle som behandling

Det handler om kontekst - altså sammenhæng.
I hvilken sammenhæng skal der bruges udtalelser fra hvem - og til hvad.

En psykolog må ikke diagnosticere, men behandling, hvortil du bliver henvist af en læge eller psykiater, kan godt være at gå til psykolog.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:29   #18
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ved godt at til "lette" depressioner er kognitiv terapi meget effektivt (jeg har selv været igennem 1 ½ års terapi af div art) , men tror ikke at en længerevarende dep. bliver "godtaget" af kommunen at det udelukkende er psykolog timer. En dep på 10 mdr (hvis jeg husker korrekt) bør blive vurderet af en psykiater! Om vedkommende så vurderer at der ikke er behov for medicin er jo så hvad det er -tror bare ikke det kan undgås at afprøve med medicin. Husk "alle behandlingsmuligheder skal være udtømte"
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lider af depression, kan ikke udregne mit næste skridt. Hjælp! dfb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 06-02-2013 23:22
Motion hjælper ikke på depression Lunasdatter Politik og Samfund 36 15-06-2012 11:50
Troede ikke dette var muligt keld60 Dit og Dat 3 22-01-2012 20:06
Fra fleksjob til revalidering muligt? RuBn86 Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 23:14
Let depression skal ikke behandles mere zuza Dit og Dat 15 29-02-2008 01:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension