K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 10:11   #61
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Godt og flot skrevet Helene... ♥♥♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 12:33   #62
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Øhhh, en overskrift der ikke er til at tage fejl af... -tusinder af unge uden fingre og derefter smadret til ukendelighed, samt deres familier må flygte med huset under armen i en sand byge af kugler og knive ??? - helt ærlig, hvilket land skriver du fra... -eller er det de forkerte aviser der læses

Og det var jo IKKE dummebøder der blev betalt, men derimod en narkogæld for deres forbrug af coke...

Citat:
Jeg tænker mere på de tusinder af unge mennesker som netop døjer med narkogæld, som får klippet fingrene af, bliver smadret til ukendelighed og hvis familier må flygte fra hus og hjem fordi de bliver beskudt selvom de betaler og betaler og betaler.......kun for at erfare, at gælden vokser i form af dummebøder.
Og det er jo præcis dummebøderne sønnen slap for i kraft af sin Fars politiske virke - rockerne ville IKKE have dårlig presseomtale og en sag verserende hvor en politiker var indblandet.

Citat slut.


Ps. Har iøvrigt hørt at betalingen til omtalte rocker IKKE er ophørt...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 08-11-2011 kl. 15:53.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 15:36   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Øhhh, en overskrift der ikke er til at tage fejl af... -tusinder af unge uden fingre og derefter smadret til ukendelighed, samt deres familier må flygte med huset under armen i en sand byge af kugler og knive ??? - helt ærlig, hvilket land skriver du fra... -eller er det de forkerte aviser der læses

Og det var jo IKKE dummebøder der blev betalt, men derimod en narkogæld for deres forbrug af coke...

Citat:
Jeg tænker mere på de tusinder af unge mennesker som netop døjer med narkogæld, som får klippet fingrene af, bliver smadret til ukendelighed og hvis familier må flygte fra hus og hjem fordi de bliver beskudt selvom de betaler og betaler og betaler.......kun for at erfare, at gælden vokser i form af dummebøder.
Og det er jo præcis dummebøderne sønnen slap for i kraft af sin Fars politiske virke - rockerne ville IKKE have dårlig presseomtale og en sag verserende hvor en politiker var indblandet.

Citat slut.


Ps. Har iøvrigt hørt at betalingen til omtalte roker IKKE er ophørt...


.
Multe, jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver, eller hvad pointen er.....

Men prøv at læs 'kronvidnet' som vist udkommer i morgen, så kan du få et godt indblik i rockermiljøet inde fra, og få en bedre ide om hvad Samulesens sag rent faktisk handler om - mine informationer kommer ikke fra aviser, men fra Morten Frich som har dryppet informationen og som har skrevet Kronvidnet.

Samuelsens søn stod præcis til dummebøder, men da de fandt ud af at sagen kunne blæses op politisk, turde de ikke og fik sagen lukket.

Alle de drab og drabsforsøg der bliver begået i DK med rockerrelateret baggrund, handler om stoffer, gæld, oa.

Det vurderes at over 2500 unge og deres forældre lever med trusler om dummebøder og straffen for ikke at betale (igen-igen) kan være katastrofale.

Desværre gør mange som Samuelsen, de forsøger at betale af på egen hånd uden at få politiet med ind over sagen, og det er alle disse unge der RET OFTE kommer til at gå ret skidt for.

Og det ærger mig i dén grad, at Samulsen har singnaleret, at den slags kan man sagtens selv ordne uden politiet. DET KAN MAN IKKE!
Og det BØR man ikke, de folk skal bustes og fjernes fra gaden.

Så du ikke TV2 nyheder i går kl 19? Det kan muligvis genses på nettet, men der fortæller Cecilie Beck i indslaget, at narkogæld og dummebøder takseres med afklippede fingre, at de unge får sat strøm til kroppen osv osv...og hun havde endda kun googlet Fyn! Og hvor politimesteren fortæller, at det sker KUN når folk IKKE går til politiet......

Så sagen er da ærgerlig på mange måder. Havde han nu gået til politiet, så ville mange af dem der er i klemme, måske OGSÅ ville turde gå til politiet - problemet er jo, at de ikke tør......og i stedet lægger 'klovnen' op til at man bare skal tage sagen i egen hånd
Og hvad værre er, at det hele kommer fra en politiker som frem for alle, burde tænke sig om og tænke på de konsekvenser sådan en sag kan få.

OK, nu har han så også hemmeligholdt historien fra offentligheden og kommenterede først, da sagen blev dryppet i pressen. Lidt under devisen, går den så går den......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:08   #64
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Er meget enig i dine betragtninger, mener bare nogle oplysninger(trusler) bliver overdramatiseret lidt rigeligt...

Men ja, spændende historie og det sidste er åbenbart heller ikke sagt(fortalt) endnu


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:45   #65
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Men ja, spændende historie og det sidste er åbenbart heller ikke sagt(fortalt) endnu
Når man har frygtelig travlt med at holde sammen på en folketingsgruppe, der løber i alle muglige retninger med alle mulige og umulige udsagn, lige fra alt omkring pølser, lagkage, flerkoneri, julehjælp, mere velfærd for mindre skat mv., bakket op af web-miljøer, der på deres vegne italesætter en forrået debat om mennesker, der qua de menneskers situation modtager offentlige forsørgelsesydelse, ja så kan det da formodentlig ikke undre ret mange, at Hr. Anders Samuelsen ikke har ret megen overskud til at være nærværende i sit eget familieliv.

Konen er løbet og sønnen åbenbart kommet i uføre - om det er noget Hr. Anders Samuelsen føler sig stolt af, skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg ville nok være af den opfattelse, at det i hvert fald ikke ligefrem er en: ren succeshistorie - hvorvidt der er nogen blandt publikum, der ville betegne den som en: ren taberhistorie er ligeledes ikke noget jeg kan afgøre.


Når det så er sagt, så er den generelle årsag til at pressen kaster sig over politikeres privatliv vel næmere den, at der kan være en forskel, imellem det de som politikere italesætter på Tinge og så det liv de selv lever.

Og taler man - eller det miljø man støtter og hvor man måske finder sine støtte i - nedsættende om andre - som fx at kalde syge mennesker på offentlig forsørgelse for: igler - så løber man som politiker tænkeligt den risiko at få udstillet evt. egne selvmodsigelser i pressen.

Hvis man som politiker omvendt henvender sig til offentligheden på en sober og en i substansen faktuelt forankret måde, så tænker jeg, at megen opmærksomhed gavnligt kunne overføres til det, der har væsentlig fremadrettet betydning for vort land.


Et juleønske til Julemanden kunne således være et ønske om, at der måtte indfinde sig en god ton i den politiske dabat substantielt forankret i faktuelle forhold frem for mudderkastning og strid om indholdsløse ord og forestillinger/myter.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 01:55   #66
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Jeg er enig i overvejelser i denne tråd

- at det sikkert kan have været svært at være A. Samuelsens søn - i mange situationer som beskrevet i tråd



Det må have været særlig svært at være A. Samuelsens søn i periode, hvor denne film er foregået: Dagbog fra midten:

http://www.dr.dk/DR2/Dokumania/Progr...dten/index.htm

http://www.b.dk/politik/topkarakter-...om-ny-alliance



- Men denne tid har også været læretid - for far og for søn - og sket er sket

- og Mikkel er på ret kurs igen

- støttet af sin far og af sin familie i øvrigt - og de har alle lært af sag - og er vokset i menneskelig indsigt



- Og det vil give stof til eftertanke for menneskeligt anstændige overvejelser i LA's politik fremover


- Så der ikke kommer flere LA holdningsskæverter som Joachim B. Olsens "Guide til fattige" og som Ole B. Olesens: "Taberfabrikken" og Netavisen 180 grader, som helst ikke skulle blive utilsigtet boomerang mod hverken egne eller andres sagesløse børn.


Det håber jeg A. Samuelsen og andre har lært og respekterer fremover i denne proces:


- Min søn er det vigtigste, siger A. Samuelsen i Aftenshowet den 8. nov.:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...7.htm?rss=true


- Ekspert støtter Samuelsen: Politiet ingen hjælp mod rockere:

http://politiken.dk/indland/ECE14442...p-mod-rockere/


- Samuelsen, Sass, rockere - og pressegribbe:

http://blog.politiken.dk/engelbreth/...-pressegribbe/
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 11:31   #67
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Hej. Jeg vil også lige komme med en kommentar til denne hændelse. Hvem eller hvilken forældre ville ikke købe sit barn fri fra narko gæld hvis det var muligt? altså hvis man havde pengene?

Og så skal man høre, at man burde gå til politiet... Ha ha. Det er da en joke der vil noget. De har jo ikke engang kunne bekæmpe dette problem selv med narko, bander osv... Så hvorfor F... skulle man tro, at de ville kunne hjælpe ens barn ud af kniben?

Det kan godt være, at personen som har opkrævet narko betalingen bliver sat fast? Men hvordan bliver ens liv så bagefter? For denne person er jo også en del af noget større og er ikke alene vel?

Mon politiet har ressourcer til at mandsopdække en familie mod dette 24 timer i døgnet på ubestemt tid?

Nej! Sådan spiller klaveret ikke.... Problemet forsvinder ikke ved at melde personen til politiet, det er det som er problemet i sin enkel hed. Jeg kan godt forstå denne far, har købt sin søn fri.

Og jeg ville til enhver tid selv gøre det samme, hvis en af mine skulle komme i klemme.

Vores politi har spillet fallit overfor bander og kriminalitet i dette land.

Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 01:27   #68
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hvis A. Samuelsen og andre forældre havde oplevet PET resolut og ihærdigt og proaktivt og præventivt aflyttende m.h.t. rockeres dummebøder

- så ville brug af dummebøder være kortlagt og indkredset og stoppet præventivt

- og så ville A. Samuelsen og hans søn og andre have oplevet PET og politi vågne og aktive og vidende og effektivt støttende - parate til at gribe ind og hjælpe med viden og handlekraft over for dummebøder - modsat nu.




Lige nu må mange opleve PET-aflytninger lidt ved siden af - istedet for i fokus m.h.t. virkelige trusler for unge mennesker - med dummebøder - som også ramte A. Samuelsens søn.



Her eksempel på kontraproduktiv PET telefonaflytning - tilsyneladende imod præventiv mening med telefonaflytning - og imod princip om dommerkendelse før aflytning:



Tænk hvis PET brugte samme ihærdighed og ressourcer på at aflytte præventivt og indkredse og stoppe rockeres dummebøder til unge.



http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...et-af-pet.html

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...rraskende.html

http://politiken.dk/politik/ECE14471...i-to-maaneder/

http://politiken.dk/politik/ECE14472...benhed-om-pet/

http://politiken.dk/politik/ECE14472...-skal-frem-nu/
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 16:21   #69
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg vil også lige komme med en kommentar til denne hændelse. Hvem eller hvilken forældre ville ikke købe sit barn fri fra narko gæld hvis det var muligt? altså hvis man havde pengene?

Og så skal man høre, at man burde gå til politiet... Ha ha. Det er da en joke der vil noget. De har jo ikke engang kunne bekæmpe dette problem selv med narko, bander osv... Så hvorfor F... skulle man tro, at de ville kunne hjælpe ens barn ud af kniben?

Det kan godt være, at personen som har opkrævet narko betalingen bliver sat fast? Men hvordan bliver ens liv så bagefter? For denne person er jo også en del af noget større og er ikke alene vel?

Mon politiet har ressourcer til at mandsopdække en familie mod dette 24 timer i døgnet på ubestemt tid?






Nej! Sådan spiller klaveret ikke.... Problemet forsvinder ikke ved at melde personen til politiet, det er det som er problemet i sin enkel hed. Jeg kan godt forstå denne far, har købt sin søn fri.

Og jeg ville til enhver tid selv gøre det samme, hvis en af mine skulle komme i klemme.

Vores politi har spillet fallit overfor bander og kriminalitet i dette land.

Kh Indiansummer
Lige mine ord :-)))))))))))
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 11:58   #70
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg mener det er bund forkert at en politiker betaler..

for hvad skal folk med lav økonomi gøre gøre. hvis de ikke har samme muligheder.

jeg mener helt afgjort at han kunne have bruge sin politiske status. til at gå videre så der kom yderligt fokus på det kriminelle område, omkring dumme bøder og gæld.. hvor vi mangler at få ryddet op.. og ved det vil vi også få mere fokus på bande krige m.m...

bare min mening..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betalt psykolog??? Heidixxx Alt det andet 2 14-01-2010 20:31
Betalt højskoleophold? Salsamaniac Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-02-2009 15:07
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension