K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 16:28   #1
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Fleksjob eller førtidspension

Hej alle

Jeg har flere gange stødt på at nogen skriver at de er i afklaring til enten fleksjob eller førtidspension.

Hvordan kan man være i afklaring i forhold til begge dele? Tager man ikke det ene først og så det andet bagefter?

Jeg selv har søgt om førtidspension efter paragraf 17 men får ikke automatisk fleksjob (når) jeg får afslag på førtidspension.

Har jeg gjort noget forkert? Jeg vil da gerne have et fleksjob hvis ikke jeg får førtidspension, men går udfra det kræver en ny arbejdsprøvning.

Man kan vel ikke søge om fleksjob sådan som man søger om pension vel?

På forhånd tak.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 16:39   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fordi både flex og pension må der ikke være nogen behandligsmuligheder

om det så bliver flex eller pension, er din arbejdsevne som kommunen vurdere
alså skånebehov og hvor mange timer, samt hvor effektive disse timer er i forhold til en som er rask.
så lidt kassetænkning oven i

når du har søgt en pension på en §17, er det kun om du opfylder de krav som der er til en FP

Nej du kan ikke søge fleks som pension, men hvis du får afslag skal du snakke med din sagsbehandler

dog er jeg lidt uforstående, når du siger du gerne vil have fleks.
pension er alså den sidste udvej.
der er langt mellem fleksjob og FP
så forstå jeg faktisk ikke du har søgt, så havde det da været langt bedre og få en fleks i gemmen sammen med din sagsbehandler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:18   #3
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej MTVRV1

Jeg udtrykte mig nok forkert. Selvfølgelig vil jeg helst have førtidspension, men regner ikke med at det går igennem pga. "nedskæringer" og dårlig sagsbehandling.

Og i så fald vil jeg af to onder hellere have fleksjob end fortsat at være parkeret på kontanthjælp. Jeg er dog i tvivl om jeg nogensinde vil få et fleksjob efter en eventuel visitation. Men så langt så godt. Så er det nok nemmere at få pension bagefter.

Men klart, jeg vil da foretrække at få pensionen med det samme.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:24   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Prøv at læse denne :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:27   #5
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej jasch

Tak. Men er ikke sikker på hvad det er jeg skal læse? Noget specielt du tænker på?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:28   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Sorry, jeg var lidt for hurtig linket var til en anden, men denne sætning.....står i skrivelsen

Hensyn til kommunens økonomi er ikke et gyldigt hensyn ved afgørelser om førtidspension.

Så at de skal spare og har budget osv MÅ faktisk IKKE spille ind for deres afgørelser om ftp, selv om der selvfølgelig er andre spille regler de kører efter.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:37   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Sorry, jeg var lidt for hurtig linket var til en anden, men denne sætning.....står i skrivelsen

Hensyn til kommunens økonomi er ikke et gyldigt hensyn ved afgørelser om førtidspension.

Så at de skal spare og har budget osv MÅ faktisk IKKE spille ind for deres afgørelser om ftp, selv om der selvfølgelig er andre spille regler de kører efter.
men hvordan vi du bevise det, det kan man ikke

samt kl og VKO er blevet enig om for første gang
at der også skal tages hensyn til kommunernes økonomi
også i anke sager
tage den
velkommen til 2011

men dem som virkelig har behov for en FP, de får også
før tid i tiden var der jo alt for mange som fik FP
ondt i en lille tå og du fik FP

så det skal være svært og få. Men problemet er når ens lægepapir bliver brugt af lægekonsulenten til wc papir
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:45   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, det er sandt nok, at i "gamle dage" fik folk en ftp for ingenting næsten....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:05   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej alle

Jeg har flere gange stødt på at nogen skriver at de er i afklaring til enten fleksjob eller førtidspension.

Hvordan kan man være i afklaring i forhold til begge dele? Tager man ikke det ene først og så det andet bagefter?

Jeg selv har søgt om førtidspension efter paragraf 17 men får ikke automatisk fleksjob (når) jeg får afslag på førtidspension.

Har jeg gjort noget forkert? Jeg vil da gerne have et fleksjob hvis ikke jeg får førtidspension, men går udfra det kræver en ny arbejdsprøvning.

Man kan vel ikke søge om fleksjob sådan som man søger om pension vel?

På forhånd tak.
Du har sikkert læst om dem af os, der har fået forlænget sygedagpenge efter §17 stk.1, nr.4, hvor det står klart, at man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men at det endnu ikke er afklaret om det hedder førtidspension eller fleksjob

Selvom du søger en §17 fp, kan kommunen stadig mene, du skal afklares til ordinært arbejde, hvis de ikke er enige i at din funktionsnedsættelse er permanent nedsat i sådan en grad at det ordinære arbejdsmarked på sigt er udelukket. Det er her den hårde kamp står.

Jeg læste en afgørelse fra Ankestyrelsen, hvor en person, der havde fået afslag på fp så ville have fleksjob. Dette ville kommunen ikke give ham, og Ankestyrelsen gav ham medhold

Der er ikke andet for en at spørge din sagsbehandler, hvilke oplysninger de mener de mangler, for at kunne tage dig i betragtning til fleksjob. Mangler der lægelige udtalelser, der bakker dette op? Og uden arbejdsprøvning visiteres man bestemt ikke til fleksjob, så har du endnu ikke været i en, må du presse sagsbehandler til at sætte en i værk
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:42   #10
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Tassi

Ok, ja det er nok det jeg har bidt mærke i.

Jo jeg har været i arbejdsprøvning og har lægelige papirer, men Jobcentret er ikke overbevist. Jeg kunne ikke klare nok timer til fleksjob i arbejdsprøvningen (dvs. under 12 en halv time).

Jeg har to lægers ord for at tilstanden er varig og funktionsevnen nedsat i svær grad i forhold til ethvert erhverv og at behandlingsmulighederne er udtømte. Jobcentret har trods det vurderet at der findes erhvervsfremmende tiltag der ikke er afprøvet.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob eller Førtidspension Fjola Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2012 17:18
Fleksjob eller førtidspension? påvejigen Din historie 7 02-11-2011 23:27
Fleksjob eller Førtidspension linejensen100 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-10-2009 17:02
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38
Førtidspension eller fleksjob ? Bamseline Alt det andet 3 29-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension