K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2007, 17:30   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Vores socialminister siger, at man KUN skal bruge et frimærke eller en telefonopringning for at klage.

Det er IKKE nødvendigt med advokat.

Denne kvinde har måttet bruge BÅDE fagforening OG LANDSRETTEN for at få ret. Ankestyrelsen, de sociale nævn og kommunerne skal nu rette ind efter dommen.

Dom i sag om Ankestyrelsens godkendelse af standsning af sygedagpenge.

Ankestyrelsen godkendte oprindelig et stop at sygedagpenge, fordi borgeren tog fejl af dato.

Men det har en dom ændret. Et humant syn på retssystemet findes trods alt - desværre bare ikke i det sociale klagesystem.

Det er da utroligt, at man kalder noget "socialt", når det i praksis er så "asocialt". Mærkeligt ordvalg.

Det er måske mig, der ikke forstår, hvad ordet social betyder.

Nå, men læs dommen her:




Citat:
Sygedagpenge-stop underkendt af landsretten
Ny landsretsdom bør gøre kommunerne mere forsigtige før de frarøver syge deres eneste livsgrundlag, mener advokat og 3F.


Af Johannes H. Nørgård, Fagbladet 3F, [email protected]

I otte måneder af 2005 havde den dengang 47-årige Gitte Kristensen ikke en krone at leve for, fordi Fredericia Kommune havde stoppet hendes sygedagpenge.

Begrundelsen var ifølge kommunen, at hun uden "rimelig grund havde undladt at medvirke ved kommunens opfølgning". Men Gitte Kristensens eneste "forbrydelse" var, at hun midt i sit flytterod havde taget fejl af et mødetidspunkt. En fejl hun opdagede senere samme aften, hvorefter hun straks kontaktede kommunen den næste dag.

Men for sent, der var allerede et brev på vej om stoppet af sygedagpenge.

Man kan gå ind på Fredericia Kommunes hjemmeside og tjekke, hvor lang sagsbehandlingstid, der er, når borgeren søger om hjælp.

Ofte er der MEGET LANG SAGSBEHANDLINGSTID, men åbenbart IKKE, når kommunen vælger at FRATAGE FOLK DERES FORSØRGELSESGRUNDLAG!!!!!


Citat:
Ankestyrelsen er med dommen blevet pålagt at genvurdere stoppet og skal betale sagens omkostninger på 30.000 kroner.
Hvem betaler sagens omkostninger? Fredericia Kommune? Eller Ankestyrelsen?

Og NU til noget MEGET INTERESSANT!!!

Citat:
forventning, at en nyvurdering i Ankestyrelsen vil føre til, at hun får sine mistede sygedagpenge igen.
Er det SOCIALT, når en kommune har EEN dags sagsbehandlingstid, som kan betyde, at folk må gå fra hus og hjem, og ÅRELANGE sagsbehandlingstider, når man søger om hjælp, som OGSÅ betyder, at borgere må gå fra hus og hjem?

Og er det socialt, når ankesager tager halve og hele år, som blot forværrer borgernes situation?

Var det ikke bedre - for alle parter, borgere, kommuner og arbejdsmarked - hvis der var et system, man kunne stole på ville overholde lovgivningen?

Der ville sikkert blive frigjort meget arbejdskraft og penge til noget mere nyttigt.


http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/.../70814008/2086


Om sagsbehandlingstider i Fredericia Kommune:

Generelt cirka 14 dage.

Søges om hjælpemidler, pension osv. er laaang sagsbehandlingstid.
Kontanthjælp, arbejdsprøvning typisk 2 uger.

MEN så står der det her:

Citat:
Sagstype: Kontanthjælp, akut sag

Hovedemne: Skat og økonomi

Tid: Hurtigst muligt

Forvaltning: Social & Sundhed

Bemærkninger: Skal afgøres, inden et forsørgelsesproblem opstår

Øh... Hvorfor så ikke i sygedagpengesager?

Hvorfor skal den HELT I LANDSRETTEN?
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 14:45   #52
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Mail fra min gamle rådgiver

Hej Thomas.
Nej jeg har desværre ingen magt over din sag længere. Den ny ledelse herinde blev opmærksom på
forvaltningens ældste sygedagpengesag og mente at noget måtte gøres. Selv om jeg syntes, at jeg var tæt på en afslutning.
Men held og lykke fremover Thomas.
Med venlig hilsen,
Socialrådgiver Kurt Rasmussen
Jobcenter Midtby, afsnit 3
(Sygedagpengeopfølgning og revalidering)
Tolderlundsvej 2, 2. sal
5000 Odense C
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 14:59   #53
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gaxeergud hvad betyder det, er din sag da gået i stå igen eller ?
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 16:03   #54
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Nej betyder bare han er "sat" af sagen.
Det er på grund af,at jeg har været aktiv i debatten omkring Lena,at de er blevet opmærksomme på min sag.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension