K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2014, 17:31   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Nubbi85: så vidt jeg forstår er din mentor en kommunal person som har støttet og vejledt dig i forbindelse med arbejdsprøvning/praktik. Har jeg ret?

Synes der bliver fægtet lidt i alle retninger, derfor mit spørgsmål.

Venter med at svare til det lige kommer på plads, hvem der tales om.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 01:25   #12
Nubbi85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
Nubbi85 er ny på vejen
Jeg fik en mentor tilknyttet, første "mål" eller "delmål" kan man sige, var at skabe tillid og mødes en gang om ugen. Han har hjulpet med at få bevilget månedskort til trænningscenter, fordi det ville være godt for mig. Og så har han været kontakt linien mellem mig og kommunen i et par spørgsmål.

Jeg har haft mentor i 4 måneder. så det er rimeligt nyt. Men mentor har også nævnt over for mig, til en 3 mdrs evaluering, at han synes jeg har udviklet mig meget. Derudover, så har vi brugt små 30 timer sammen, hvor jeg har fortalt en masse. så i bund og grund, så ved han meget mere end alle andre. bogstaveligt talt.. !
Nubbi85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 13:37   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lige lidt læsestof om bisider og partsrepensentant:

http://ligevaerd.dk/media/4179/Parter

En fuldmagt:

http://www.ask.dk/sitecore/content/A...spx?sc_lang=da

Hvis din mentor har oplysninger af relevans for din sag, mener jeg at det er vigtigt at dennes udtalelser kommer med, og at de kommer som værende kommunens mand.
Problemet er bare at gør du mentor til partsrepensentant er denne ikke længere kommunens mand, men din mand (fordi vedkommende skal bruge sin fritid til det, bla ved at modtage post på dine vegne) derfor ville jeg træde meget forsigtigt.

Yder mere er det desværre set før at de vender på en tallærken og går langt ud over deres beføjelser, og foretager sig ting uden at sammenkøre med borgeren, hvis man gør dem til partsrepensentant... for et år tid siden læste jeg om en hvis mentor havde søgt aktindsigt uden at sige noget om det til borgeren og efterfølgende ikke ville udlevere dokumenterne til borgeren.

Så hvis man vælger at have en repræsentant på skal man virkelig tænke sig godt om

Jeg personligt ville bare bede mentor skrive en udtalelse, tage en kopi, og sende kopien til kommunen, sammen med et brev om at jeg som overskrift skriver ansøgning om indlæggelse af sagsakter. (den del er MEGET vigtig)
Jeg forventer at disse meget oplysninger med stor relevans for min sag, naturligvis vil blive lagt ind i min sag på lige fod med alle andre tilsvarende sagsakter.

Såfremt xx kommune er uenig i dette, forventer jeg at modtage et skriftlig afslag på min anmodning.

Grunden til at jeg vil gøre sådan er at jeg tvinger dem til at træffe en afgørelse, og sådan en kan ankes.

Giver de afslag og det mentor har, virkelig ER vigtigt for sagen, ville jeg skrive en anke indholdene: Jeg venter naturligvis at min sag om fleks reva FP ol hylder, sættes i bero til inden xx kommune eller ankestyrelsen har taget endeligt stilling til min ansøgning om at få i lagt disse vigtige sagsakter i min sag.

Det er naturligvis surt at man risikere at sagen kommer til at stå stort set stille i et års tid, men på den anden side er den udtalelse så vigtig at den kan give det sidste skub mod den rigtige hylde, er det absolut ventetiden værd.

Der til må kommunen ikke BARE fjerne breve fra din sag, de skal ligge der, og de kan ikke forhindre dig i privat at få en udtalelse og sende den til dem, de kan højest forhindre at udtalelsen bliver brugt, men der har du et kort på hånden der heder aktindsigt og eftersendelse af manglende sagsakter... heller ikke det kan de forhindre dig i (det er en pokkers masse arbejde at tjekke efter hver gang om de har sendt det med, og eftersende det for den sags skyld, men igen er det vigtigt nok)

Er det mentor har, ikke af synderligt afgørende karakter (set med lovens øjne) ville jeg nøjes med bare at få Mentor til at skrive den udtalelse og af mig selv sende en kopi, uden at gøre det til at afgørelse der skal træffes, altså hvor jeg bare forventer at det naturligvis bliver lagt i min sag, som et hvert andet brev sendt af mig skal.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 17:50   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Mentor skal vel informere kommunen om hvordan det går dig og hvilken udvikling der sker med dig under forløbet. Er det det h*n ikke må uftale sig om?

Eller hvad og hvornå er det mentor ikke må udtale sog?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 08:54   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Mentor er det nye sort og bliver brugt alle vegne af jc, mentor kan være ansat af anden aktør- så både godt og skidt
http://www.information.dk/503941

http://www.information.dk/503941

Sidst redigeret af østerbro; 19-07-2014 kl. 08:56. Årsag: Mellemrum
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 13:04   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg er blevet fortalt (af en, der selv har siddet i kommunens rehab), at et firma som INCITA specifikt bliver brugt, når de IKKE vil have en i jobtræning i kommunen.

Hvad er "sort"?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 15:10   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mentor i kommunalt regi
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...mentorordning/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension