K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2013, 22:40   #1
hanne7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
hanne7 er ny på vejen
Exclamation Nogen erfaring

Hejsa
jeg vil høre om der er nogen her der har brugt nogen former for privatrådgiver ,og om der er nogen der kan anbefales ????
hanne
hanne7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 00:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du vil ikke kunne regne med det da det er subjektive oplevelser som folk har....

Du kan ikke vide hvad du får for pengene og der er ingen garanti for noget resultat...

Så herfra vil jeg advarer imod at bruge en betalt privatrådgiver...

Hvis du alligevel vil bruge sådan en...så skal du helt sikkert få afstemt hvad det er du kan få for dine penge...så dú ikke føler dig snydt bagefter...

Socialrådgiverforeningen har på deres hjemmeside nogle selvstændige socialrådgivere tilsluttet....du finder linket til dem under nyttige links her på siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 04:47   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Inden du kontraherer en socialrådgiver , synes jeg du bør undersøge mulighederne for at hyre en advokat med speciale i socialret. Jeg vil mene de ofte er bedre klædt på til opgaven , alt efter sagens kompleksitet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 08:45   #4
hanne7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
hanne7 er ny på vejen
Lightbulb Nogen erfaring

Tak for jeres hurtige svar
Jeg ville prøve at høre her om nogen har erfaring omkring brugen af rådgiver fordi jeg har været under kommunen nu i 10 år pga en arbejdsskade jeg fik i 2003 en arb skade i 2007 fik jeg afslag på Flex jeg fik en revalidering hvor kommunen ikk vidste hvad jeg skulle blev jeg sendt på handelsskole fordi de mente jeg skulle have en kontor udd hvilket jeg syntes var helt idioti idet jeg har skade i begge albuer og venstre skulder jeg måtte stoppe idet jeg heller ikk kunne følge med på et turbo hold der siden har jeg gået og sammen med min fagforening rygget for en afklaring jeg har alle lægepapir iorden de siger alle det samme der ingen behandlingsmuligheder ,det vil kun gradvis blive værre og er også blevet værre siden sidste afslag ,så her i 21 dec 2012 fik jeg afslag igen på Flex med begrundelsen de ikk mener at min sygedom er så gal ,og jeg godt kan være selvførsørgende vurdering stik imod lægerne ,min sagsbehandler skrev i ansøgningen at den lange sagsbehandling ikke var min skyld ,det var pga af omskruktrureringer i kommunen ,der i dec stoppede de alt ydelse og jeg har siden intet fået ,lige nu er jeg sendt ud i en ny arbejdsprøvning uden ydelse
jeg har skrevet til politikere /borgmester og sidst til ombudsmanden han kunne ikke gøre noget så længe jeg har en anke igang ,men den tager jo op til 9 mdr helt idiotisk man skal vente og vente
jeg læser så så meget om privat rådgiver ,der skriver hvordan de tager med i kommunerne og borgeren har Flex inden de går derfra jeg læser også en del om advokat hjælp til at ligge sag an mod kommunen for langsom sagsbehandling ,men uden ydelse er det jo svært at hyre en advokat ja og en privat rådgiver jeg skla jo ud og låne til det ,det er jeg også villig til men vil jo gerne lige undersøge om jeg vil give mine lånte penge ud hvis erfaringen siger det ikke hjælper ,lånte penge skal jo betales tilbage
Hanne
hanne7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 09:37   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har delt indlægget op, så der er en chance for, at flere kan læse det, og dermed chance for flere svar.

Mange har svært ved, at læse indlæg, som er skrevet tæt, og uden pauser af nogen slags.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanne7 Se meddelelser
Tak for jeres hurtige svar

Jeg ville prøve at høre her om nogen har erfaring omkring brugen af rådgiver
fordi jeg har været under kommunen nu i 10 år pga en arbejdsskade jeg fik i 2003 en arb skade

i 2007 fik jeg afslag på Flex jeg fik en revalidering hvor kommunen ikk vidste hvad jeg skulle
blev jeg sendt på handelsskole fordi de mente jeg skulle have en kontor udd hvilket jeg syntes var helt idioti idet jeg har skade i begge albuer og venstre skulder
jeg måtte stoppe idet jeg heller ikk kunne følge med på et turbo hold der

siden har jeg gået og sammen med min fagforening rygget for en afklaring

jeg har alle lægepapir iorden de siger alle det samme der ingen behandlingsmuligheder ,det vil kun gradvis blive værre og er også blevet værre siden sidste afslag ,

så her i 21 dec 2012 fik jeg afslag igen på Flex med begrundelsen de ikk mener at min sygedom er så gal ,og jeg godt kan være selvførsørgende

vurdering stik imod lægerne ,min sagsbehandler skrev i ansøgningen at den lange sagsbehandling ikke var min skyld ,det var pga af omskruktrureringer i kommunen ,der i dec stoppede de alt ydelse og jeg har siden intet fået ,lige nu er jeg sendt ud i en ny arbejdsprøvning uden ydelse

jeg har skrevet til politikere /borgmester og sidst til ombudsmanden han kunne ikke gøre noget så længe jeg har en anke igang ,men den tager jo op til 9 mdr helt idiotisk man skal vente og vente

jeg læser så så meget om privat rådgiver ,der skriver hvordan de tager med i kommunerne og borgeren har Flex inden de går derfra

jeg læser også en del om advokat hjælp til at ligge sag an mod kommunen for langsom sagsbehandling ,men uden ydelse er det jo svært at hyre en advokat ja og en privat rådgiver

jeg skla jo ud og låne til det ,det er jeg også villig til men vil jo gerne lige undersøge om jeg vil give mine lånte penge ud hvis erfaringen siger det ikke hjælper ,lånte penge skal jo betales tilbage
Hanne
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 11:19   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du er på rette vej nu hvor du er i arbejdsprøvning.. og at hjælpen fra din fagforening nok er lige så god som den du kan få fra en anden rådgiver.

Læs en masse tråde herinde, og spørg.. her vil du også kunne hente meget hjælp uden at gældsætte dig/yderligere stress.

Så mit råd vil være at se hvad den arbejdsprøvning bringer først..

Hvor lang tid skal du arbejdsprøves?

Er det privat arbejdsgiver eller Reva ?

Har du lægepapirer på at din tilstand er stationær og nedsætter dit funktionsniveau væsentligt ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 15:05   #7
hanne7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
hanne7 er ny på vejen
Hejsa
Svar til pip

Jeg ved ikke bestemt hvor lang tid jeg skal arbejdsprøves men de snakkede om 13 uger og højst op til 26 uger ,men jeg stoler ikke rigtig på dem

jer er under kompetancecenteret og iøjeblikket på et depot på sygehuset ,men der skal jeg holde her på tirsdag så har jeg været der en måned og der er ikk mulighed for forlængelse der så jeg skal finde et andet sted

jeg har lægepapir der siger at min tilstand er stasionær og nedsat evne men husker ikke lige om der står væsentligt ,men der hvor jeg er nu 2 timer så er mine arme så tydelige hævet jeg taber alt og kan intet når jeg kommer hjem
jeg har fået nedsat tiden i denne måned til at arbejde de 4 første dage med 3 timer hvor jeg skal have gode pauser og så fri fredag så jeg har sammen hængende fridage til at komme lidt op igen ,men mandag efter 2 timer er det galt igen
hanne7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 15:14   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er positivt at det er vis kompetancecentret.. går ud fra at det så er dem der sørger for passende afprøvningssteder.

Det er vigtigt at det hele bliver beskrevet godt.. altså at din arm hæver, hvor mange og hvor lange pauser du har (før dagbog) og hvor meget eller lidt du kan klare af daglige gøremål hjemme.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 15:20   #9
hanne7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
hanne7 er ny på vejen
Det er dem der kigger kommer på besøg ,men de finder ikke stedet det skulle jeg selv de ville godt tage med ud og søge men jeg skulle sige hvor jeg ville hen

jeg fører også dagbog med alt også hvad jeg tager af tabletter mm

har du noget kenskab til advokater jeg tænker på kan man hvis jeg ville føre en sag mod kommunen få fri proces til det når man ingen indtægt har ???
hanne7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 15:42   #10
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
hør lige her

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanne7 Se meddelelser
Tak for jeres hurtige svar
Jeg ville prøve at høre her om nogen har erfaring omkring brugen af rådgiver fordi jeg har været under kommunen nu i 10 år pga en arbejdsskade jeg fik i 2003 en arb skade i 2007 fik jeg afslag på Flex jeg fik en revalidering hvor kommunen ikk vidste hvad jeg skulle blev jeg sendt på handelsskole fordi de mente jeg skulle have en kontor udd hvilket jeg syntes var helt idioti idet jeg har skade i begge albuer og venstre skulder jeg måtte stoppe idet jeg heller ikk kunne følge med på et turbo hold der siden har jeg gået og sammen med min fagforening rygget for en afklaring jeg har alle lægepapir iorden de siger alle det samme der ingen behandlingsmuligheder ,det vil kun gradvis blive værre og er også blevet værre siden sidste afslag ,så her i 21 dec 2012 fik jeg afslag igen på Flex med begrundelsen de ikk mener at min sygedom er så gal ,og jeg godt kan være selvførsørgende vurdering stik imod lægerne ,min sagsbehandler skrev i ansøgningen at den lange sagsbehandling ikke var min skyld ,det var pga af omskruktrureringer i kommunen ,der i dec stoppede de alt ydelse og jeg har siden intet fået ,lige nu er jeg sendt ud i en ny arbejdsprøvning uden ydelse
jeg har skrevet til politikere /borgmester og sidst til ombudsmanden han kunne ikke gøre noget så længe jeg har en anke igang ,men den tager jo op til 9 mdr helt idiotisk man skal vente og vente
jeg læser så så meget om privat rådgiver ,der skriver hvordan de tager med i kommunerne og borgeren har Flex inden de går derfra jeg læser også en del om advokat hjælp til at ligge sag an mod kommunen for langsom sagsbehandling ,men uden ydelse er det jo svært at hyre en advokat ja og en privat rådgiver jeg skla jo ud og låne til det ,det er jeg også villig til men vil jo gerne lige undersøge om jeg vil give mine lånte penge ud hvis erfaringen siger det ikke hjælper ,lånte penge skal jo betales tilbage
Hanne
citat"og jeg godt kan være selvførsørgende vurdering stik imod lægerne "
kommunen må og KAN IKKE lave en lægefagelig vurdering af nogen som helst
og derefter bruge det til at afgøre juridiske forhold på,hvis dine læger siger noget om din sygdom så er det retligt bindende og kommunen SKAL lytte efter lægerne så længe at lægerne er habile og uvildige
du kan først føre sagen hos domstolene når du har været hele møllen igennem og der derfor ikke er anden udvej tilbage!,du kan og bør få fri process hvis du har en sag (loven er brudt),men det er MEGAHUNDEsvært at finde en god advokat til at tage den slags sag(specielt en der tager fri process)

Sidst redigeret af einstein; 22-09-2013 kl. 15:49.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der har erfaring ? Jef Dit og Dat 4 21-03-2013 11:25
nogen der har erfaring med § 100 søsser98 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-08-2012 08:22
nogen som har erfaring med freelance SB.. havheks Alt det andet 2 08-04-2012 23:14
Nogen der har erfaring med en Holter Monitering Jutta1502 Dit og Dat 14 14-01-2011 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension