K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2017, 11:45   #1
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
facbook kommunen grubber ?

Jeg har hørt at nogle kommuner opretter grubber på facbook eller ansatte fra dette sted.
.
der ville være rart hvis vi oplyser om det her.
så vi kunne være klar over hvor de er,
for i disse tider hvor vi nok alle ved at selv et velmenede sætning kan dreje imod personen

så hvilken grubber kender i på fac som er oprettet af medarbejder .? Kommunen osv ..?
. lad os passe på hianden.
Hvad er navnene på disse grubber ?
kender du dem så del venligst her . Tak.
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 12:04   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har aldrig hørt om kommunale grupper, tror vi skal passe på man ikke får forfølges vandhvid, det er slemt nok at være i systemet.

Og igen skriv aldrig noget du ikke høre igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 13:29   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Man skal vide at hvad man siger på nettet er som at skrige det ud på Rådhuspladsen, og JA ansatte på kommunen er på Facebook, hvilket de er i deres gode ret til.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 14:56   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunalt ansatte kan jo - som alle andre - oprette sig selv som privatpersoner på facebook og deltage i de grupper, de vil.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 16:38   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg tvivler på kommunen benytter sig af sådanne grupper.

Jeg ved dog med sikkerhed at kommunale ansatte benytter enten private profiler eller en til lejligheden oprettet falsk profil for at læse hvad borgere har skrevet offentligt på deres private Facebook.

Derfor: Aldrig offentlige opslag på Facebook, aldrig personfølsomme oplysninger, overvej at benytte falsk efternavn eller udelade dele af et specielt navn
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 17:50   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunen bruger falske facebook profiler.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=34904

https://www.information.dk/indland/2...ange-bedragere

»Nu vil jeg ikke udlevere de andre kommuner, men jeg ved, hvilke kommuner der benytter de falske profiler, og det drejer sig vel nok om en 20 stykker. Men det er jo bare dem, jeg har kendskab til,« siger Hanne Bahnsen. Hun håber, at metoden får officielt grønt lys, for metoden er meget effektiv, forklarer hun.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2017, 00:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Om det er kommunale sagsbehandlere der kigger på facebook, og måske endda opretter falske profiler eller grupper, eller om det er den emsige nabo, der vil melde én for socialbedrageri eller sort arbejde er jo sådan set totalt ligegyldigt.

Man bør tænke over hvad man offentliggør, uanset om det er i form af et læserbrev i lokal-avisen eller om det er på facebook.

Tænk over hvad ordet "offentliggøre" betyder.

Jeg bruger ikke selv facebook ret meget, men så vidt jeg husker, så kan man, når man laver et indlæg, vælge hvem der skal kunne se det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension