K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2008, 21:53   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Spørgsmål til Hejdien (du ved jo en masse.... ) - hvis man søger efter §18 og ansøgningen er sendt ind, gælder de 3 mdr. så allerede fra det tidspunkt, de har modtaget ansøgningen, eller starter selve førtidspensionssagen, når de har indhentet feks. de nyeste lægeerklæringer og siger: "ok der kan søges" eller simpelthen siger: "nej, du har stadig muligheder på arbejdsmarkedet, så du kan ikke få lov at søge førtidspension".
Kan de det??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 22:09   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej curls... og nej, jeg er ikke Hejdien (Hejdien har lidt travlt p.t.)

Citat:
§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20625

Når kommunen har besluttet det, så må der højst gå 3 måneder.

Det er det mindste af det hele... det er alt det andet, der går forud, der tager et utal af år.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-02-2008 kl. 22:17. Årsag: link til lov
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 22:21   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tak for svar zuza....

Har spekuleret over, at når man lige sendte en ansøgning ind, om den gjaldt derfra. Det gør den så åbenbart ikke, men først når de har noget dokumentation, fået afklaret osv... og SÅ starter sagen vedr. førtidspension...

Så blev jeg vist en lille smule klogere... forhåbentligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 22:45   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, §17, så standser de med at indsamle dokumentation, og så går der kun 3 måneder.

§18 kan tage "hundrede år", fordi man først skal arbejdsprøves på "månen".

Fordi ALLE muligheder skal være udtømte, før de kan PÅBEGYNDE en sag.

Det er jo grotesk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 01:54   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og endnu mere grotesk er det når folk står med afslaget i hånden efterfølgende...ofte efter at have været i både gennem ild og vand (himmel og helvede!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 07:36   #16
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
okay det er jeg ikke helt med på kommunen er ved at søge en pension til min samlever og hvad jeg kan se må vi ligge her er det rigtigt da jeg tjener 300k

Eksempel 3
Gift/samlevende førtidspensionist, partner er ikke pensionist:

Din partners indkomst 300.000 kr.
der ses bort fra -155.364 kr.
Partners indkomst (max 202.000 kr.) 144.636 kr.
Din indkomst ud over pensionen 101.100 kr.
Fradragsbeløb -98.600 kr.
Beløb til beregning 147.136 kr.
Nedrundet 147.100 kr.
Nedsættelsen er 30% af 147.100 kr. = 44.130 kr. årlig

Fuld førtidspension (12.947 kr. x 12) 155.364 kr.
Pensionen sættes ned med -44.130 kr.
Nedsat førtidspension 111.234 kr.

eller pr. måned 9.270 kr.
ATP-bidrag -81 kr.
Pension før skat 9.189 kr.

hvis det er rigtigt så er det mindre ind bistan og så kan det jo næsten ikke betale sig jeg arbejder jeg kan jo bare gå på fagforeningen. og så håbe der kan blive noget boligsikring og så ligger vi på det samme ?? er jeg forkert på den ??

9189kr - skat vil hun ha 6080 kr

det kan hun da ikke overleve for !!!!

det er halvdelen af udgifterne uden kost og så har hun kun råd til at sidde i en krog og kigge

Sidst redigeret af AMP; 29-02-2008 kl. 08:33.
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 08:31   #17
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Amp desværre tror jeg du har ret.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 10:12   #18
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
det kan man da ikke byde nogle hvis men kigger på kontanthjælp så er det en overlevelse ydelse og Pensionen er 3000 kr mindre udbetalt pr md pga min indtægt
hun vil ha så lidt at hun ikke kan betale sine lån, sin bil,(som hun skal bruge bare for at komme rundt) hun har kun råd til sin ½ del af husleje, El, vand, varme, forsikring, Telefon/internet, licens, kontaktlinser, medicin, men ikke råd til kost eller tøj,tandlæge,
eller vores 2 børn. (10-16år)

dette er jo helt til grin. og jeg håbet dette kunne hjælpe os til at komme videre, væk fra en lejlighed hvor hun næsten ikke kan komme op af trappen, men hvem vil lån penge til en som ikke kan betale eller ikke har en indtægt. HAHA

så det hun kan nu! er kun en ting blive i et hjørne og sulte resten af hendes liv.... og få dårlig tænder

min indkomst er = 15000 pr md det er sku næsten det samme som en enlig mor får på kontanthjælp der bor i lejligheden ved siden af. som hun siger hun får 2500kr boligsikring 9000kr i kontant hjælp børne penge fra far'en 1000 pr barn (2 stk) 2000kr friplads sfo 900kr forhøjet + ekstra børnetilskud ca 800 kr pr md. hun siger selv hun gider at arbejde og at hendes kærste ikke skal flytte ind.......
2500.-
9000.-
2000.-
900.-
800.-
--------
15200.-
Danmark åbene lige de øjene

Sidst redigeret af AMP; 29-02-2008 kl. 11:09.
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 11:38   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Din indkomst ud over pensionen 101.100 kr.
Fradragsbeløb -98.600 kr.
AMP... jeg spørger måske dumt nu, men har du ikke glemt at lægge det her oveni det udbetalte pensionsbeløb på 9189 før skat?

Jeg går ud fra, at de 101.100 er en privat pensionsordning, som lægges oveni... eller tager jeg fejl?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 12:30   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AMP nej det er ikke rimeligt at der er sambeskatning for førtidspensionister men du kan starte med at gå ind og skrive under her http://www.sambeskatning.underskrifter.dk/ hvis ikke du allerede har gjort det...

Hvad ang kontanthjælp til en enlig så vil jeg afholde mig fra at skrive så meget om det, jeg vil bare lige sige at det bestemt IKKE er nemt at være på kontanthjælp og jeg formoder at din nabo er i aktivering hvis hun er fitt for fight...

Her på siden har vi en del kontanthjælpsmodtagere der feks ikke har børn og de har hver måneden et minimum at leve for , nogle må endda vælge deres medicin fra..

Jeg har selv været på kontanthjælp i 4 år mens jeg ventede på fleksjob og jeg må indrømme at det ville være det skønneste at få udbetalt 9000

jeg fik 7600 udbetalt som eneforsørger i dag er jeg på ledighedsydelse og får 9500 udbetalt så det må være noget med jeres renter osv at gøre ...


Jeg vil i min verden mene at man ikke kan sammenligne de to satser som du gør her og at det ikke er retfærdigt over for kontanthjælpsmodtageren ...

Der er nemelig nogle ting du glemmer ...

feks har din kone jo også familie ydelse til jeres børn

hvis der skulle ske noget så din kone blev alene (børnene er flyttet hjemmefra)
så vil hun få 15200 kr om måneden og kunne få en boligsikring der noget højre end en kontanthjælpsmodtager.

din nabo vil i samme situation have 9.219 kr og kan ikke få det samme i boligsikring som din kone trods den mindre indtægt ...

det vil sige din kone er sikret det er din nabo ikke ...

jeg skriver ikke dette for at retfærdiggøre sambeskatning men for at sige at man kan slet ikke sammenligne din kones situation med din nabos ...

din kone er gift har dig til at hjælpe med udgifter (ergo de er kun halve ) din nabo skal klare de fulde selv ...

og så har vi den latterlige regel her i danmark der hedder forsørgerpligt, det vil sige at gifter din nabo sig med en mand med din indtægt så får hun ikke en krone...

en kontanthjælpsmodtager er frataget noget nær sine borgerrettigheder og det er ikke en misundelsesværdig ting , jeg kunne ikke misunde dem, jeg er lykkelig for at være på ledighedsydelse nu.. det selv om min ydelse ikke er meget større end kontanthjælpen, men det giver mig meget større handlefrihed som borger ...

Så det er ikke lige to ydelser jeg mener at man kan sammenligne

sambeskatningen burde fjernes og det samme burde ægtefælleforsørgelse det høre ikke hjemme i et samfund 2008
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension