K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2013, 23:54   #1
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Bonus til jobcenterchefen

Det er kommet frem at jobcentercerchefen får bonus efter hvor mange der IKKE visiteres til FP.
Jeg henviser også til den 'kontrakt' der findes mellem kommuner og Regionerne omkring økonomien og antallet af visiterede.

Erder nogen herinde der kan afklare dette. Jeg kunne godt tænke mig at få det med i en klage til Borgmesteren.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 08:15   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg har fået at vide, af en socialrådgiver, der kort arbejde i sygedagpenge afdelingen nogle år tilbage. At der i kh var bonus til dem, der fik folk videre. Og der var snak om. At det også skulle indføres i sygedagpenge afdelingen. Det ville jo give god mening, med alle de fejl der sker!!
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 21:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det har været kendt i flere år, at sagsbehandlere får bonus - Odense kommune giver kontant 10.000 kr til de sagsbehandlere der kan lukke mindst 10 sager om sygedagpenge om måneden. Det var så tilbage i 2010, og deres bonuser er steget markant siden, og omfatter også ferieboliger, fladskærme mm....
Sidst det blev hevet frem, var 8 kommuner aktive med bonusordningerne, siden er mange flere fulgt trop. Men de går jo stille med dørene.

Jeg har ikke læst om jobcenterchefer, men hvorfor skulle de ikke også få en bid af kagen??

http://www.weatherrouteing.dk/upload...%A5_bugten.pdf

Sidst det blev offentliggjort, debatterede vi det også herinde - tråden kan ses her...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11766
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 22:22   #4
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Hvor er det langt ude. Men det forklare, hvorfor der er mennesker der vil tage sådan et job. Og behandle folk på den måde.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 22:26   #5
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
korruption!

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det har været kendt i flere år, at sagsbehandlere får bonus - Odense kommune giver kontant 10.000 kr til de sagsbehandlere der kan lukke mindst 10 sager om sygedagpenge om måneden. Det var så tilbage i 2010, og deres bonuser er steget markant siden, og omfatter også ferieboliger, fladskærme mm....
Sidst det blev hevet frem, var 8 kommuner aktive med bonusordningerne, siden er mange flere fulgt trop. Men de går jo stille med dørene.

Jeg har ikke læst om jobcenterchefer, men hvorfor skulle de ikke også få en bid af kagen??

http://www.weatherrouteing.dk/upload...%A5_bugten.pdf

Sidst det blev offentliggjort, debatterede vi det også herinde - tråden kan ses her...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11766
det er bund-ulovligt
forvaltningsloven
Kapitel 2

Inhabilitet

§ 3. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, er inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis

1) vedkommende selv har en særlig personlig eller økonomisk interesse i sagens udfald eller er eller tidligere i samme sag har været repræsentant for nogen, der har en sådan interesse

Er her nogen der gider at politianmelde feks.odense kommune for korruption ,så gør de os syge en bjørnetjenste (medmindre at politiet for bonus for at afvise vores anmeldelse)

Sidst redigeret af einstein; 22-08-2013 kl. 22:38.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 22:47   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, de er jo blevet lammetæsket før med de paragraffer, men butikken kører jo fortsat....

Og jeg har en formodning om, at der nu også køres bonusordninger på førtidspensionsområdet - uden jeg dog kan dokumenterer det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 08:40   #7
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
UPS. Der er godt nok reaktion på mit indlæg og tusinde tak for det; men hvordan får man dokumentation omkring dette.
Kan man søge aktindsigt i jobcenteret lønforhold??? Det tror jeg ikke umidelbart.

Og kan man søge aktindsigt i den kontrakt som jobcenterne laver med Regionerne omkring håndtering af fleksjob- og pensionssager??

Håber at nogen ligger inde med dokumentationen.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 08:48   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
søg på kommunens hjemmeside->
sitemap
resultatkontrakt
bonus


læs denne http://www.avisen.dk/professor-ryste...ge_214047.aspx
måske er der en sammenhæng mere

Sidst redigeret af østerbro; 23-08-2013 kl. 11:31. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 17:18   #9
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej alle
Tak for jeres inputs, der desværre stiller endnu flere spørgsmål, som f.eks. kan man få aktindsigt ifald man mistænker om at bonusløn har indflydelse på sagsbehandlingen.

Jeg har en sådan fornemmelse i maven, og kunne tænke mig at få afklaret SB's inhabilitet.

Har nogle af Jer svaret???

Hej østerbro

Tak for input; men pågældende kommune har ikke "Resultatkontrakt" på sin sidemap.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 18:10   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan ikke få aktindsigt i andres lønninger, bonusordninger mm - du kan højest få aktindsigt i din egen sag, og der står jo ikke noget om, hvad sagsbehandler og/eller jobcenterchef har haft ordninger....

Der er lukkede døre hvad den slags angår, det var jo derfor der lød et ramaskrig, da 'nogen' insidere luftede, at det var sådan det foregik.

Så hvis du skal have noget belyst i din sag, så er det desværre nok nogle andre heste du skal heppe på....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bonus ved ansættelse af fleks under 10 timer? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 13 10-02-2013 12:36
bonus for sejr over borgere østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2012 15:42
Kommuner forsvarer bonus i sygedagpengesager Webmaster K10 Nyheder 0 02-03-2010 01:30
bonus til socialrådgivere - du bliver snydt! Lund Politik og Samfund 3 28-02-2010 19:28
Bonus er farlig for helbreddet sun-lady Politik og Samfund 5 23-08-2008 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension