K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2006, 16:56   #1
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
hvor mange år kan det tage :-)

hejsa .
jeg har nu været i 6 arbejdsprøvninger med henblik på flexjob , men bliver syg efter kort tid , og da det er morbus crohn og angst jeg bøvler med , tager det jo tid at blive frisk igen , så kommunen stopper min arbejdsprøvning når jeg har været syg et par uger , så går der 3-6 md , jeg sendes ud et nyt sted , får stress , bliver syg og den ruller igen , sådan har det faktisk kørt i 5 år nu , har fået kontanthjælp i de 5 år . har søgt om pension, men afslag . kan de bare blive ved med det , syntes sq det er rigtig hårdt og jeg gruer næsten allerede for næste gang
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 15:32   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Jeg tror det er et spørgsmål for Pia ..
Jeg har aldrig hørt om så grelt et tilfælde som det du beskriver her
Du skulle skrive til Claus Hjort Frederiksen og spørge ham !
Efter min mening burde socialforvaltningen vide nu, om du er berrettiget til fleksjob eller førtidspension .
Hvad med din læge ?
Håber der kommer nogle svar fra andre.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 17:26   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej mulle og velkommen til

du skriver at du nu har været i arbejdsprøvning 6 gange med henblik på fleksjob..

er det for at se om du er berettiget til fleksjob eller er det fordi du er visiteret til fleksjob og de skal finde et til dig (altså en praktikperiode der gerne skulle ende ud i fleksjob )

er det fordi du er visiteret til fleksjob, og de er ved at finde et job til dig så er der så vidt jeg ved (og hvad jeg har hørt på kursus fra jobkonsulenter) ikke nogen øvre grænse for hvor mange gange du kan sendes ud i praktik.

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig, var at forlange en praktikaftale med det samme de finder en ny praktik, en praktikaftale hvorpå der står hvor længe aftalen gælder for, og hvad meningen er med praktikken.
Der skal være et formål med en praktik (enten i form af at der er et fleksjob i den anden ende,, eller et afklaringsforløb )
Jeg ved ikke om du har fået det de andre gange..

Men fem år på kontanthjælp med div arbejdsprøvninger, det er godt nok hårdt men desværre nok ikke så ualmindeligt, jeg ved at også mange fleksere på ledighedsydelse sendes i den ene praktik efter den anden, hvor det er svært at se formålet..

Du skriver at du har søgt førtidspension men fik afslag … ankede du det afslag?

Og er alle krav til kommunen opfyldt.. søger de for praktik aftaler, så du ved hvad du laver og hvad meningen er med det, har de lavet din ressourceprofil, og munder den ud i konkrete jobforslag ?

Jeg har kendskab til en anden flekser der også er på kontanthjælp han blev visiteret i 98 og har endnu ikke fået noget job, jeg selv blev visiteret til fleks i sommeren 2003 og har stadig heller ikke set skyggen af et job.

Og jeg er glad for at der er dukket en mere op på siden som også ved hvad det vil sige at være visiteret til fleks og samtidig være på kontanthjælp..

Engang i mellem tror man at man er den eneste

Søger du selv job? Og ved du hvad det er du vil og kan klare?
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:11   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej Mulle.

Som jeg læser dit indlæg/spørgsmål, er du under udredning, hvor man skal finde frem til hvor stor en begræsning du har i din arbejdsevne.

Det jeg kan råde dig til, selvom det måske virker uoverkommeligt er, at du deltager i arbejdsprøvningen og holder ud til den bitre ende....
For at kommunen kan vurdere din sag, er det rigtig vigtigt, at du deltager i arbejdsprøvningen også selvom du kun formår at møde op på stedet og må tage hjem igen ½ time efter.
Dette for at arbejdsprøvningsstedet kan udfærdige en rapport til kommunen, og for at de kan se hvor dårligt du har det.

Du vil højst sandsynligt blive ved med at få afslag og blive ved med at blive henvist til arbejdsprøvning indtil du har gennemført en arbejdsprøvning.
Medmindre lægerne fra hospital / behandlingssted, kan skrive at du pga din lidelse ikke kan deltage i en arbejdsprøvning.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:21   #5
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

jeg prøver jo osse at holde ud , men bliver jo indlagt på sygehuset hvergang , og så er det ikke nemt da
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:29   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Nej, det kan jeg godt se......
Måske du skulle have hospitalet med på banen, som jeg skrev, at de skal gøre kommunen opmærksom på, at du bare ikke kan deltage i en arbejdsprøvning - hvilket jo også burde være sigende i forhold til, at så er det heller ikke realistisk at du kan varetage et fleksjob, men at du måske skulle søge pension igen.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:42   #7
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

hospitalet har henvist til pension , min egen læge har også , 2 gange enda , min psykriater skrev noget jeg fatter nada af , ved ikke lige hvordan jeg skal tolke det nemlig . her er hvad han skrev ....


konklusion:

TT er således en 36 årig kvinde, der i >10 år har været lidende af en svær angstlidelse, ligesom hun rummer tvangssymptomer.TT har aldrig haft tilknytning til arbejdsmarkedet i længere tid.TT har i de seneste år oplevet nogen bedringsom følge af medicinsk behandling og i særlig grad har hun oplevet støtte fra sin kommunale kontaktperson.
TT har dof flere gange været søgt aktiveret, hvor hun har måttet opgive det efter blot 1 dag.
Det er vanskeligt at pege på yderligere relevante behandlingstilag, hverken psykofarmakologisk eller psykoterapeutisk. Den medikamentelle behandling samt kontaktpersonordning bør fortsætte uændret , hvor man fortsat målrettet søger at træne TT`s generaliserede og agorafobiske angstsymtomer.
TT er envidere funktionshæmmet på grund af sin kroniske inflammatoriske tarmlidelse og glutenallergi.
Det forekommer ikke realistisk at antage at TT vil magte revalideringsforsøg igennem uddannelse , idet hun dels oplever stærk angst i samvær med andre, ligesom hun beskriver vanskeligheder ved at koncentrere sig .
Den endelige afklaring af TT´s forsørgelses grundlag må bero på en generel social medicinsk vurdering, hvor man også inddrager de generelle erfaringer fra TT`s aktiveringsforsøg.
med venlig hilsen
*Claus Refshammer*


den længeste periode jeg var i , var 5 md , det gik godt , var syg indimellem men passede det så godt jeg kunne , der var jeg oppe på 20 timer i ugen , det mente kommunene ikke var nok , så et nyt sted , nye timer og ALTID er det med udsigten til at stige i timer .

og nej , jeg ankede ikke afslaget på pension , var nok naiv og mente de var i deres ret til at give mig afslag
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2006, 07:38   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Du skal ihvertfald huske at anke næste gang du søger pension...det er altid godt at der er friske øjne der ser på sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2006, 12:29   #9
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et smil fra LAFS

Jeg fornemmer i din formulering at du ikke kender til LAFS. LAFS er landsforeningen af fleks- og skånejobbere, og her er din udlægning ikke fremmed.
Der er mange vinkler jeg skal tænke på og spørge om inden jeg udtaler mig direkte i en enkelt sag, men en ting er sikkert, og det er at du har brug for hjælp, og at vi "LAFS" har de kontakter du mangler.
Tag og kik ind på WWW.LAFS.dk og du også er velkommen til at kontakte mig på [email protected] for en mere generel snak om din situation.

Med smil Kim Mikkelsen
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2006, 15:20   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Alletiders at du er kommet herind KM- Lafs....
Velkommen....B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor lanh tid må det tage? kandelsdorff Alt det andet 14 06-02-2012 01:13
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension