K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2008, 09:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ulovlig praksis

Citat:
Sig nej til ulovlig praksis

Ved du, hvad du kan og skal gøre, når din leder beder dig om at udføre noget, der strider mod loven, og kender du dine muligheder for at klage over ulovlig praksis? Du kan få svarene i DS’ nye guide ”Sig nej til ulovlig praksis”. Pjecen kan downloades på DS’ nye tema-hjemmeside om ulovlig praksis, hvor du også kan finde meget mere information om ulovlige ordrer, ytringsfrihed, tavshedspligt, klagemuligheder og om, hvor du kan hente hjælp. På hjemmesiden kan du også rapportere til DS, hvis du har oplevet ulovlig praksis på din arbejdsplads.
http://www.socialrdg.dk/ulovligpraksis

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=8636

Folderen kan læses her:

Citat:
Socialrådgiveren skal følge lovlige tjenstlige ordrer.

Socialrådgiveren, der bliver opmærksom på, at en ordre er ulovlig, skal gøre lederen opmærksom
på forholdet.

Hvis en ordre klart er ulovlig, må socialrådgiveren ikke efterkomme ordren.

Er der tvivl, om en ordre er ulovlig, skal socialrådgiveren rette sig efter den, indtil ordrens
lovlighed er undersøgt. Ellers kan der i princippet blive tale om en tjenesteforseelse.
http://www.socialrdg.dk/multimedia/U...is_til_web.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-04-2008 kl. 09:33.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 09:32   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Bravo
Hjælp dem der er svage til at sige fra, så De kan leve med viden om at de gør deres arbejde rigtigt og retfærdigt Og lad dem der lader sig presse til at gå over grænsen vide ,at det ikke er OK. Og lad dem der føler en tilfredsstillelse ved uretmæssig magtudøvelse over sociale klienter trods bedre vidende få en Ecco i rumpen.
Støt det her folkens, der kan ikke blive for mange gode socialrådgivere.

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 10:18   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skrevet til Christianborg

Citat:
Lena Bæk Michelsen
http://www.sitecenter.dk/radby/



Vil regeringen forholde sig til, at et fagforbund bruger ressourcer på at trykke en pjece, omhandlende ulovlig praksis i f.eks. kommunerne, underforstået hvor stort er problemet egentlig?

Et hurtigt kig i min egen sag, afslører f.eks overtrædelse af
  • Retssikkerhedsloven
  • Persondataloven
  • Forvaltningsloven
Desuden tager jeg forbehold for flere overtrædelser som vil blive opdaget, når/hvis min sag kommer for en domstol!


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
Er spændt på om jeg får svar på denne
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 11:27   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
- Du har været rådmand for både børn og unge og senest for ældreområdet. Hvad synes du bedst om?

- Det er svært at sige, for man kan vel næppe finde to områder, der er mere forskellige. Der var nok størst mulighed for at lave ren politik på børn- og unge-området, til gengæld har jeg lært mere om ledelse og medarbejderudvikling i mit seneste job. Så der har været fordele begge steder.

- Hvad har været det mest negative ved jobbet som rådmand?

- Det er efterhånden blevet sådan, at man som rådmand skal tage stilling til mange enkeltsager. Borgerne lader sig ikke nøje med et svar fra en medarbejder i forvaltningen, men går ofte direkte til rådmanden, hvis de utilfredse. Den slags sager har jeg brugt meget tid på de sidste par år, og det er ærlig talt træls.
Og hvorfor er borgerne så utilfredse?

http://www.fyens.dk/article/982357:O...or-gaar-jeg-nu
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 11:59   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Ja det ville være meget lettere at være rådmand hvis der ikke fandtes borgere !!!
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 12:10   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Snart er alle syge, handicappede og ældre endnu svagere, så er de nemmere at "forvalte".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til praksis om bachelor Håber Alt det andet 2 10-01-2011 12:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Ny praksis? velcro Alt det andet 8 27-07-2008 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension