K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 23:53   #11
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja
Hold da HELT OP, hvor er i dog fordømmende!!!!!!
Jeg må indrømme at det lyder lidt suspekt.

Jeg er selv førtidspensionist og spiller badminton som er en hård fysisk krævende sport. Men det kan kun lade sig gøre fordi der er personale med fra en institution som tager med. Jeg ville aldrig komme afsted til sådan noget hvis jeg boede uden bostøtte. Og jeg kan tage en pause når jeg vil. Det betyder meget.

Kan man uden videre tage til USA på et "scholarship" og spille basket tyder det ikke på fysisk handicap. Og bare det at tage alene afsted uden støtte fra en kommunalt anvist støtte/kontaktperson tyder det heller ikke på noget psykisk.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:03   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er ikke på et bosted, har ikke en støtte/kontaktperson...ud over en sagsbehandler på kommunen.

Mener du så ikke jeg er psykisk syg????

Kæft mand.......det er jo det glade vanvid. Nu skal man også slås med/mod sine egne om HVORNÅR man er syg...HVOR syg man er og om man nu også er mandsopdækket af hele kommunen for at være ''rigtig syg''......huuulk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:05   #13
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg er ikke på et bosted, har ikke en støtte/kontaktperson...ud over en sagsbehandler på kommunen.

Mener du så ikke jeg er psykisk syg????

Kæft mand.......det er jo det glade vanvid. Nu skal man også slås med/mod sine egne om HVORNÅR man er syg...HVOR syg man er og om man nu også er mandsopdækket af hele kommunen......huuulk.
Jeg tror du misforstår mit indlæg.

Selvfølgelig kan man være for syg til at arbejde men for rask til at få støtte i hverdagen.

Jeg undrer mig bare over hvordan man uden støtte kan rejse til et fremmed land som ikke er ferie, hvis man er så syg, at man ikke kan arbejde.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:11   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen HVEM siger at trådstarteren skal rejse helt alene?? Måske skal han. Måske har han hele familien med??

Måske har han en diágnose hvor man har MEGA drømme og planer om USA rejser, schoolarships, møde med præsidenten og bijob hos Nasa..

Vi ANER INTET.

Og sålænge vi ikke aner noget, kan vi så ikke bare svare på spørgsmålet....istedet for at høvle trådstarter fuld af, alt det han slet ikke kan og magter???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:11   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er på ingen måde fordømmende, det jeg skriver, det var/er en beskrivelse af hvad der KAN ske, hvis man tager afsted... Og ja, du har ret, man kan jo godt have det fint fysisk, og løbe et par maraton (i teorien), men jeg ville nok stadig undre mig som sagsbehandler hvis man er så velbehandlet i det psykiske, at man kunne klare den omvæltning det ville være at bo i et meget fremmed land i et længere stykke tid...

Jeg beskriver som bare hvad de fleste sagsbehandlere ville tænke... Det er ikke fordømmende, men en beskrivelse af dagligdagen... De vender alle bøjede 5 ører de kan derude i kommunerne, så en sådan tur, for at gå i skole og se/spille basket ville få mig til at tænke: Fleksjob med skånehensyn? Ordinært job med massive skånehensyn?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:16   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er på ingen måde fordømmende, det jeg skriver, det var/er en beskrivelse af hvad der KAN ske, hvis man tager afsted... Og ja, du har ret, man kan jo godt have det fint fysisk, og løbe et par maraton (i teorien), men jeg ville nok stadig undre mig som sagsbehandler hvis man er så velbehandlet i det psykiske, at man kunne klare den omvæltning det ville være at bo i et meget fremmed land i et længere stykke tid...

Jeg beskriver som bare hvad de fleste sagsbehandlere ville tænke... Det er ikke fordømmende, men en beskrivelse af dagligdagen... De vender alle bøjede 5 ører de kan derude i kommunerne, så en sådan tur, for at gå i skole og se/spille basket ville få mig til at tænke: Fleksjob med skånehensyn? Ordinært job med massive skånehensyn?
Sagsbehandlere har det med at undrer sig om ALT vedrørende klienternes kunnen, gøren og laden. Det er næsten en naturlov.

Tro mig, jeg hviler i bevidstheden om, at trådstarters læger nok skal få trukket ham ned på jordplan igen.

Drømme er jo meget rare at have, og engang i mellem kan man være inde i en periode, hvor man ikke selv kan se og høre, at det man spørger om lyder ''underligt''....

Tror det var Carmen der skrev, man skal ikke altid lytte til det folk siger, men til det de mener.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:18   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
gad godt nok lige se et ansigtsudtryk på min sagsbehandler
hvis jeg sagde jeg tager lige en tur til us og tager lidt uddannelse
om det er fordømmende, det kan jeg ikke se.
i fremtiden bliver der også flere kommuner som revurdere dem der får pension
sådan bliver fremtiden, og vi kan ikke gør en meter ved det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:20   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citatet fra Carmen er som ganske udmærket, men i en skriftlig diskussion, med en person jeg ikke kender, så fraholder jeg mig altså fra at læse mellem linierne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:38   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aiii men man kan jo tænke sig om (ikke ret meget..bare let).

Der er jo massive problemstillinger med trådstarteres spørgsmål, men det kan han da selv finde ud af.

Man kan ikke få et gratis schoolarship som dansker, og SLET IKKE som førtidspensionist. Man kan ikke bo længere tid i USA uden et Greencard, man kan ikke komme ind i landet KUN med sin førtidspension - de vil have man har omkrinmg $25.000 stående í en godkendt US bank. Der er særlige regler for danske studerende på et amerikansk universitet (herunder også økonomiske regler).
Chancen for at studere gratis i USA er minimale for en amerikaner og er noget man skal gøre sig særlig fortjent til ofte bliver man indstillet af sin skole og kan blive udvalgt blandt hundrede. Chancen for en dansk førtidspensionist får det er lig NUL.

Dette er helt basal viden, og når man ved det, er det så særlig svært at regne ud at trådsprøgeren er ude på drømme mission??

Herregud.

Jeg ville engang vandre til Nordpolen og købte alt fra frysetørret mad til outfit. Jeg troede på den drøm og jeg elskede den, og fy for fanden hvor blev jeg skuffet da ballonen bristede og medicinen virkede................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:42   #20
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ved nu ikke om det er basal viden... Ikke for mig ihvertfald... Jeg bekymrer mig ikke meget om lovene i USA, men til gengæld ved jeg en hel del om dem her i DK...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension