K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2012, 06:36   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Aktinsigt, hvad er det? + Sagsbehandler?

Hej

Jeg ved godt hvad aktinsigt er :-)

Men hvilke papirer ligger der, som man ikke ved?

Kan se mange skriver at man skal bede om aktinsigt, men får man ikke automatisk papirer tilsendt... Altså, jeg har da alle mine papirer. (går jeg ud fra?)
Såsom papirer fra arbejdsprøvninger, ressourceprofiler osv... Har fået alt sådan noget hjem til partshøring, og har kopi af det hele.

Men er der noget jeg ikke ved?

Vedr. min pensionssag.
Den har kørt temmelig længe nu. Synes min ressourceprofil har været fyldt med fejl og mangler... Hvilket jeg selvfølgelig har bedt dem rette.
Har hele tiden spurgt om sådan noget som mine diagnoser ikke skulle skrives ind. De siger at det bliver vedlagt ved siden af... Hmm.

Har spurgt flere gange om der ikke skal hentes flere lægelige oplysninger, men nej.
Sagen skulle op her d 20/9.
MEN, nu siger min sagsbehandler pludselig at jeg skal til en speciellæge!!!
Det blev jeg ærlig talt, rigtig sur over. Ikke fordi jeg ikke vil... Men fordi hun hele tiden har afvist dette. Og nu trækker sagen jo bare endnu længere ud.


God weeeeeeeekend ;-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 07:29   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Hej

Jeg ved godt hvad aktinsigt er :-)

Men hvilke papirer ligger der, som man ikke ved?

Kan se mange skriver at man skal bede om aktinsigt, men får man ikke automatisk papirer tilsendt... Altså, jeg har da alle mine papirer. (går jeg ud fra?)
Du kan f.eks. tjekke i en aktindsigt, om kommunen nu også er i besiddelse af de lægepapirer, som du går rundt og tror de er.

Jeg har selv oplevet, at lægepapirer jeg selv havde afleveret var forsvundet.
Det var før jeg fandt ud af, at man skal bede om kvittering på alt hvad man afleverer til kommunen.

Hvis der f.eks. mangler lægepapirer i sagen, så kan dette være afgørende for en afgørelse om f.eks. førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 08:02   #3
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Kommunen har ikke hemmelige papirer på dig. Hvis du beder om dokumenterne og notaterne der vedrører din sag vedrørende f.eks. pension, så skal de sende alt til dig. De må dog gerne spørge om det er noget specifikt du gerne vil have eller for en specifik periode - for der kan jo ligge meget....

Alt hvad kommuner laver er offentligt tilgængeligt. Hvis de nedskriver interne retningslinier, så kan du bede om at få dem.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:19   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Lægekonsulentens notater kan ligge i din sag - og den får du ikke automatisk
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 14:52   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du har højest sandsynligt ikke notaterne fra div møder, lige som du garentris heller ikke har indterne papirer, det sidste får du heller ikke, det har du nemlig ikke ret til at modtage.

Dvs en medarbejder kan sagtens have skrevet en notis, om dig, til en anden medarbejder, den notis får du ikke, for den er indtren.

Alle skriveler der har været uden for kommunens 4 væge har du ret og krav på at se, men de der ikke har du altså ingen krav på at se uanset hvad de så end indeholder.

Når man søger aktindsigt skal ALLE dokumenter som udgangspunkt udleveres til dig (med mindre de er indterne) OGSÅ lægekonsulentens, men i nogle kommuner regner de lægekonsulentens udtaler som værende indterne, og så er det ikke givet at man får dem, nogle gange skal man bede specifikt om dem, men selv om at man gør det er det stadig ikke givet at man får dem udleveret, er de indterne så har man altså ingen ret til at se dem, men de fleste kommuner udlevere dem trods alt.

Kommunen har 10 dage fra de har modtaget din anmodning til sagen skal ligge i din postkasse, men tit kan eller vil kommunerne ikke overholde den frist, men man kan desværre ikke gør så meget andet end at rykke og klage, man får som sådan intet ud af det, kommunen får aller højest en løftet pegefinger, og ikke en pind andet, man skal ikke forvente at sådan en finger hjælper spor.

Det værste er næsten at kommunen er i sin gode ret til at skrive at de ikke kan nå det inden de 10 dage, men at de forventer at du har dokumenterne om senest fx 6 måneder, så er det pludselig helt okay, MEN de sender bare ikke sådan et brev, som om det kan være så svært, men det er det åbenbart, for de gør det ypperst sjældent, de overskrider bare de 10 dage, uden yderlig at foretage sig noget så man skal ud i at klage og brokke sig, som om det er et mål de har??

Mht diagnoser og lægeligt beskrevet skånehensyn, kan jeg kun anbefale dig selv at lave en overskuelig liste, hvor du vedlægger de lægelige udtalelser hvor på de har skrevet dine skånehensyn og der på higligter selve diagnosen eller hensynet. Jo mere overskueligt det er, jo nemmere er det for alle andre at danne sig et overblik

Der FORLANGER du bliver vedlagt din RP.

Den med fejl i din RP, de sletter ikke noget, de tilføjer højest en rettelse, når først det er skrevet vil det alt tid stå der uanset at du kan bevise at det er bæ og latin, så du risikere at det vil blive brugt i din sag (det er det i min til trods for flere bla lægelige udtalelser der siger det modsatte og andre stærke beviser, det værste er at det oven i køber er BAN der har brugt de urigtige oplysninger, som værende tungtvejende... flot så)

Har du først skrevet under på din RP så fanger bordet, sådan er det, men til gengæld kan du godt forlange at få vigtige oplysninger vedlagt RP´en, så som en overskuelig liste over skånehensyn (hvilken vil være en rigtig god ide at få med hvis ikke den er der)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 21:39   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Kommunen har 10 dage fra de har modtaget din anmodning til sagen skal ligge i din postkasse, men tit kan eller vil kommunerne ikke overholde den frist, men man kan desværre ikke gør så meget andet end at rykke og klage, man får som sådan intet ud af det, kommunen får aller højest en løftet pegefinger, og ikke en pind andet, man skal ikke forvente at sådan en finger hjælper spor.

Det værste er næsten at kommunen er i sin gode ret til at skrive at de ikke kan nå det inden de 10 dage, men at de forventer at du har dokumenterne om senest fx 6 måneder, så er det pludselig helt okay, MEN de sender bare ikke sådan et brev, som om det kan være så svært, men det er det åbenbart, for de gør det ypperst sjældent, de overskrider bare de 10 dage, uden yderlig at foretage sig noget så man skal ud i at klage og brokke sig, som om det er et mål de har??
Jeg vil blot tilføje, at der altså også er kommuner, som sender aktindsigten rettidigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktinsigt Abraxus Dit og Dat 23 10-08-2013 09:27
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Aktinsigt. hwm Alt det andet 2 16-10-2009 12:41
Hvad har man krav på at få udleveret ifbm aktinsigt Benjamin Alt det andet 18 06-11-2008 23:20
Hvad så nu, ny sagsbehandler Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-04-2006 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension