K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 08:02   #21
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sygedagpenge - erhvervsevnetab?

Jeg har nu modtaget neurologisk speciallægeerklæring.

Lægen konkluderer at det er urealistisk jeg kommer tilbage til arbejdsmarkedet til et rygbelastende job. Socialforanstaltning kan komme på tale.

Jeg er nu henvist til smerteklinik samt har haft besøg af ergoterapeut m.h.t. ADL og hjælpemidler.

Når arbejdsskadestyrelen kommer med en midlertidlig afgørelse på men vil der formodentlig komme afventning af erhvervsevnetab.

Udredning af erhvervsevne kan først komme på tale efter kommunen har iværksat rehabiliteringsplanens forberedende del.

Kan jeg fortsætte på sygedagpenge hvis ASK kommer med en midlertidlig afgørelse da erhvervsevnetab først kan opgøres efter udredning af arbejdsevne?

Sidst redigeret af lgkh62; 19-04-2013 kl. 08:04.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 20:04   #22
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sygedagpenge - forlængelse hospitalsbehandling?

Jeg har i andre indlæg læst dette notat "Samtidig hvis du har ventet på hospitalsbehandling skal denne ventetid trækkes fra"

Jeg blev henvist til MR scanning i juni 2012 - udført i august. Kan denne ventetid trækkes fra min sygedagpengeriode på 52 uger?

Jeg blev henvist til sygehus ortopædkirugisk afdeling oktober 2012 - indkaldt medio november. Kan denne ventetid trækkes fra min sygedagpengeperiode på 52 uger?

Jeg blev henvist til Smerteklinik april 2013 og indkaldt til juni 2013. Er det igen en periode, som kan trækkes fra min sygedagpengeperiode på 52 uger?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 21:25   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor der kan misfortolkes vil der blive misfortolket...

Kære Lgkh62

Hvad sige lovgivningen?

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Min mening:

Alle 3 situationer er situationer som efter min mening er et led i selve behandlingen på et offentligt sygehus og skal dermed regne med i regnestykke der skal lægges til de 52 uger.

Men, ........ kun Guderne kan vide hvad det korrekte svar er.

Jeg anbefaler dig at spørge www.dukh.dk på følgende måde:

https://www.dukh.dk/netradgivning/radgivning

Selv i DUKHs egen brochure fjerner man denne mulighed for udsættelse af sygedagpenge.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...gedagpenge.pdf

Lad os hører hvad de siger til fortolkningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 21:39   #24
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
svar fra DUKH vedr. #22 og hjælp sygedagpengestop

DUKH mener ikke at ventetiderne til sygehuset kan forlænge min sygedagpengeperiode, da jeg er under behandling.

Jeg har nu modtaget besked om sygedagpengestop 31.07.13

Socialrådgiveren (SR) på smertecenter siger at kommunen SKAL lave forløbsbeskrivelse, den som svarer til rehab. forberedende del hurtigst muligt.
SR bad mig aflevere krav om udfyldelse på kommunen med underskrift for aflevering. Det villle give mig problemer ved sygedagpengestop, sagde hun hvis dette dokument ikke var lavet inden.

Hvilken § skal jeg henvise til for at få kommunen til at lave forløbsbeskrivelse - den gamle ressourceprofil?

Jobcenter/sygedagpengekontor siger det SKAL DE IKKE. Jeg skal være færdigudredt - færdigbehandlet inden Kommunen vil lave skemaet. Hvem har ret og hvordan kommer jeg videre?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 23:33   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette er lidt tricky da jeg ikke kan finde en opdateret lov...

Men det her er det eneste som jeg har kunne finde...

Sådan ser loven ud eller rettere sådan så den ud men den er bare ikke blevet rettet endnu...

Citat:
Bortfald af ret til sygedagpenge
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,
1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap7

Men der mangler noget her og det kommer i denne rettelse

Citat:
4. I § 21, stk. 1, nr. 1, indsættes efter »beskæftigelsesindsats,«: »og så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke til kommunens udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del, jf. lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 30 a, eller undlader at deltage i møde i rehabiliteringsteamet, jf. lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats § 25 a,«.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932

Jeg ved ikke om du kan bruge dette...

Men du bør helt sikkert skrive et brev til dem hvori du skriver at du mener at de skal lave denne forberedne del....og husk at få en kvittering på at du har afleveret den..

Så har du på skrift at du har gjort dem opmærksom på det inden de træffer en afgørelse og det kan du evt bruge i en klage...

Spørgsmålet er bare om ALLE skal igennem denne rehabiliterings ting....for det er svært at finde ud af om alle skal...

Skal man på et ressourceforløb...ja så SKAL man bruge dette....men jeg ved ikke om man skal bruge det når og hvis man ikke skal i disse forløb...

Kommunen skal anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Men den lov der ligger på retsinformation....ja den er sørme historisk.....og der ligger ikke en gældende som jeg kan finde....

De gør det sg heller ikke nemt for nogen at følge med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 10:20   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er ikke tilfreds med svar fra DUKH...

Kære lgkh62

..... fordi en af flere muligheder, for at få forlænget ens sygedagpengeperiode er følgende:

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus".

Som jeg har forstået det er/har du været under behandling, men.....

behandlingen har været stoppet da hospitalet naturligvis ikke kan tage dig med timers varsel,......... og derfor har du haft en ventetid på at komme til behandling ved et offentligt sygehus.

Derfor skal perioden efter min mening, justeres derhen, at de dage du har været i venteposition, skal disse dage/døgn naturligvis lægges til din sygedagpengeperiode.

Det er jo det, der nævnes i lovgivningen.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 13:56   #27
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Forbereder mig bredt vedr. sygedagpengestop.

Tak Webmaster og Peter for Jeres svar. Jeg må forberede mig bredt på forlængelse af sygedagpengesag p.g.a. en arbejdsulykke, hvor der evt. kommer en afgørelse fra ASK inden vedr. men
Vedr. erhvervsevnetab har ASK lige indkaldt dokumenter fra parterne. Mig, arbejdsgiveren og kommunen. Kommunen har sagt at kommer der en afgørelse på men stopper de SD selv om tab af erhvervsevne ikke er afklaret.

Min brede forberedelse vedr. forlængelse laver jeg ud fra sygedagpengeloven §27:
4): Jfr. tekst i §27
6): har jeg en igangværende sag i ASK?

Jeg forbereder mig ved hjælp fra K10, personlig rådgivning af DUKH og Socialrådgiveren fra min fagforening.
Alt hvad K10 kan byde ind med er meget værdsat. Tak.

Min Kommune er Frikommune. Der har været skrevet indlæg de sidste 2 måneder i lokalavisen med "sager" fra borgeren og svar fra Kommunen.
Meget utryk læsning og jeg SKAL have styr på min sag og være bredt forberedt.

M.h.t. smerteklinik fik de et afbud og jeg har derfor allerede været til 6 timers undersøgelse ved socialrådgiver, psykolog, fysioterapeut og læge.
Den samlede konklution blev at jeg hørte til i den tunge ende af smertepatienter med komplexe skader og de anbefalede bl.a. retard morfin smertebehandling til min læge.
Jeg er allerede færdig på smerteklinik. De sagde jeg havde en god behandlingsplan i forvejen via sygehus. ergoterapi og fysioterapeut og var psykisk uden problemer.
De ville ikke overtage noget som fungerede godt i forvejen men kun gennemgå bedre smertebehandling. En god oplevelse.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 19:25   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du skal primært kører på forlængelse i forhold til din ASK sag. Hvis denne er accepteret og godkendt til afgørelse ved ask har du en god forlængelses mulighed der. Ellers bliver det svært selvom du naturligvis kan tage det hele med. De vil køre på at du ikke er stationær og afklaret på de generelle områder, men mindre du står til afklaring iht. fleks eller ftp.

Hvis du ikke kan bruge ask muligheden, mener jeg at du skal gå efter nr. 4 i §27 stk. 1, dette dog kun hvis din arbejdsevne står til afklaring mod fleks eller ftp. i flg. dine papirer altså. Det er lige på og hårdt, hvad siger din sber?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-05-2013 kl. 19:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 19:59   #29
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du skal primært kører på forlængelse i forhold til din ASK sag. Hvis denne er accepteret og godkendt til afgørelse ved ask har du en god forlængelses mulighed der. Ellers bliver det svært selvom du naturligvis kan tage det hele med. De vil køre på at du ikke er stationær og afklaret på de generelle områder, men mindre du står til afklaring iht. fleks eller ftp.
Hej Enteneller
Ud fra møder med Sygedagpengekontor er jeg ikke i tvivl om de stopper SD p.g.a. jeg ikke er stationær. Jeg ser bort fra sag i ASK da jeg forventer en midlertidig afgørelse inden.

Jeg forventer en afklaring fra sygehuset inden udgangen af 6. måned om det hedder stationær eller videre behandling.

Jeg skal have Sygedagpengekontor til at iværksætte forløbsbeskrivelse inden dagpengestop, så jeg står til en afklaring af arbejdsevnen iht. fleks eller ftp. inden SD stop. Dette er status lige nu!

Alle gode råd modtages. Tak. Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 20:12   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ig,

Glem alt om nr. 3 iht. at du bliver "rask" om 2 x 52 uger, dette kræver at alskens læger skriver under herpå.

Efter min mening skal du allerde nu evt. forinden partshøring gå efter ASK afgørelsen og nr. 4 afklaring efter fleks eller pension. Sidstnævnte kræver dog at din arb.evne + helbred står hertil?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension