K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 23:30   #11
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
supert

har du stadig jobbet?
startede du direkte i job- eller først praktik....
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 23:39   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeps det har jeg, og er bare rigtig glad for det...

Jeg startede 1½ md efter, da jeg først skulle sige op på det andet sted (jeg kunne ikke lide at være der længere). Jeg havde hele tiden en god løbende kontakt med min jobkonsulent. Efter jobsamtalen tog jeg til samtale på det nye arbejdssted sammen med min jobkonsulent. Sammen med chefen og et par kollegaer snakkede vi om timeantallet, hvornår arbejdstiden, løn osv..... Jeg var meget glad for at jobkonsulenten var med, da hun ligesom kunne styre mødet og "sætte regler" for hvordan mit job skulle være, så jeg ikke skulle løbe ind i nogen problemer.

Du må forhøre din jobkonsulent ad, om du kan få lov at starte med det samme...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 07:46   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nille, tillykke med jobbet! Det er bare rigtig skønt at høre, at det er gået så hurtigt og nemt!

Tillykke
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 17:30   #14
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Et stort tillykke og held og lykke med det nye job.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 19:56   #15
daisye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
daisye er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du behøver ikke en praktik med mindre at du og arbejdsgiverne bliver enige om det , men nu er det sådan at hvis man finder et job der ser helt rigtigt ud, så kan det godt vise sig at være helt dårligt når det kommer til stykket og så er det jo sådan at man ikke bare lige kan sige op fra et fleksjob...

Normalt ville jeg sige en praktik 14 dage og efter 14 dage se om der stadig var uafklarede ting også evt tage 14 dage mere, man behøver bestemt ikke tage tre måneder som jeg gjorde ....
Det ville jeg normalt aldrig selv gøre, men efter 4 år som flekser på kontanthjælp var jeg villig til at sige ja til alt ... og derfor gik jeg med på det...

Jobbet har jeg ikke mere det var ikke det rigtige til mig og chefen var bestemt heller ikke den rigtige til mig .. men det er en lang og dum historie som ikke skal komme her i din glædelige historie , skal tage mig sammen til at skrive om det en dag ...hmm hvis ikke jeg allerede har gjort det

det tjekker jeg lige op på

Men det var sygdom og stress der ikke var forenligt med det job og det vidste jeg også godt selv , men men når det kommer til ens levebrød så lader man sig nogen gange drive for vidt ... men bliv aldrig sælger og marketingskordinator med stress he he

Men jeg er da ikke på kontanthjælp mere og det er jo så noget godt der er kommet ud af det....

kørsels penge er fuldstændig som for alle andre , altså alt ud over de 25 km og det gælder også mens du evt er i praktik


Jeg forstår ikke at du omtaler at hun skal begynde med praktik altså arbejde for ledighedsydelse når hun nu helt redeligt at indgået en almindelig flexjobs aftale.

Jeg bliver så vred når vi flexjobbere skal tilbyde arbejdsgiverne gratis ydelser og at det er ved at bliver mere reglen end undtagelsen. Vi er jo arbejdsprøvet og fundet gode nok til at varetage de timer vi er godkendt til så hvorfor alt den snak om gratis arbejde/praktik.

Jeg har altid bare startet hos arbejdsgiveren og så har vi i løbet af den førate måned ordnet de praktiske ting og papirarbejdet. Selv HK er ok med det.

Arbejdsgiveren har 3 måneders prøvetid til at se sin arbejdstager an det må være nok.....og man SKAL have bataling for sin arbejdskraft.

Tillykke med jobbet i øvrigt
daisye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 20:45   #16
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
hvor er det dejligt at høre jeres gode jobhistorier der er endt så godt - det giver os andre kampmod
Tillykke til jer alle knus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 23:37   #17
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
i er så dejlige

faktisk når jeg tænker tilbage på mit forløb...kan jeg slet ikke se hvad jeg skulle have gjort uden jer...og det mener jeg! jeg har virkelig set stedet som min redning...hvor jeg kunne finde ro....venner der altid svarede før jeg næsten fik trykket send-tusind tak- ved jo det er derfor vi er her for hinanden...men det er der jo også mange mennesker og venner der siger ude i den virkelige verden...der overholdes det bare ikke...men det gør det her!!!!!! jeg har idag skrevt under på kontrakt,min jobkonsulent var sååå stolt af mig, da han sagde jeg selv havde gjort hele jobbet-første forsøg og NU job......glad...men også bange......men ja det er jo normalt-jeg starter direkte ...så ingen prøve klud først;0) jeg er som alle andre 3 mdr prøvetid;0)
og lønnen er jeg super tilfreds med!!! hvad mere kan jeg ønske??????noget mere selvtillid tror jeg;0(
knus alle søde mennesker her på K10
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 23:51   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af daisye Se meddelelser
Jeg forstår ikke at du omtaler at hun skal begynde med praktik altså arbejde for ledighedsydelse når hun nu helt redeligt at indgået en almindelig flexjobs aftale.

ØHH det gør jeg da vist heller ikke vel ?
Jeg skriver

Du behøver ikke en praktik med mindre at du og arbejdsgiverne bliver enige om det

At jeg så samtidg foreslår en praktik evt på 14 dage , det er jo op til den enkelte, jeg syntes bare vi ser alt for mange der går ned i deres fleksjob og praktik tiden er jo netop til at få rettet til og det er flekserens mulighed for at komme ud af det igen , hvis jobbet ikke er noget ....


Citat:
Jeg bliver så vred når vi flexjobbere skal tilbyde arbejdsgiverne gratis ydelser og at det er ved at bliver mere reglen end undtagelsen. Vi er jo arbejdsprøvet og fundet gode nok til at varetage de timer vi er godkendt til så hvorfor alt den snak om gratis arbejde/praktik.

Hvis du læser gamle tråde igennem vil du vide at der ikke er nogen så stor modstander af praktikker som jeg ...

dog er der lige det i det at jeg godt kan se det praktiske i det engang imellem, det jeg hidser mig op over er at jobkonsulenter prøver at fikse job til flekser med lovning om tre måneders gratis arbejdskraft ....

Hvis det er inden for et fag man kender eller noget man er ganske sikker på, så behøver man naturligvis ikke nogen praktik og så skal man heller ikke have det hvis man ikke vil og at pådutte 3 måneders praktik under de forhold er decideret menneskehandel .....

så der giver jeg dig ret .. men jeg kan som sagt også se det praktiske i praktik , men skal der en praktik til så bør det være 14 dage og hvis den skal hæves så 14 dage af gangen og det skal begrundes og ikke som nogen virksomheder jeg kender til med, hvor de begrunder en praktik med at man endnu ikke er lært op, for det er ikke det praktikken er minde på , men ene og alene for at finde ud af om man kan holde til det og evt hvilke hjælpemidler man skal bruge


Citat:
Jeg har altid bare startet hos arbejdsgiveren og så har vi i løbet af den førate måned ordnet de praktiske ting og papirarbejdet. Selv HK er ok med det.
Og det skal man gøre hvis man er sikker i sin sag og man kan det, men der er lige så mange forskellige fleksere og sygdomme som der er forskellige arbejdsgivere ....

Citat:
Arbejdsgiveren har 3 måneders prøvetid til at se sin arbejdstager an det må være nok.....og man SKAL have bataling for sin arbejdskraft.
det er jeg også enig med dig i men i følge loven er det jo så heller ikke det de tre månder skal gå med ....


Jeg har lige nu en kollega der er bastet og bundet på min gamle arbejdsplads det er lykkedes for os andre flekser at komme væk ,, men han kommer fra en anden kommune og beskeden til ham er , at stopper han jobbet ja så ryger han på kontanthjælp ....

tænk engang hvis han havde opdaget hvor dårligt et klima der var i firmaet i de første tre månder...

jeg var i det job lidt over et år , og i det år havde vi 17 flekser igennem der alle valgte at stoppe i deres praktik , de var aldrig kommet så nemt væk uden praktikken , så den kan altså også være til gavn ...
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 23:53   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nille tak for de pæne ord og vi er også rigtig glade for dig her på siden, og håber og ber til at dit job er rigtig godt , og glæder os til at høre om det som det hele skrider frem ...

du har jo godt nok været heldig

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 00:25   #20
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
du er:

kære H
DU ER : så netop en af dem der fortjener det største kram fra mig....alt din støtte tak!
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fået Jøsses Dit og Dat 2 06-06-2012 18:25
Så har jeg fået job igen yes yes KatrineB Jeg har fået job. 3 28-03-2009 02:56
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Nu har jeg fået job! Enhjørning Jeg har fået job. 9 10-04-2008 21:58
Jeg har fået job DRAGEN Dit og Dat 17 12-02-2007 22:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension