K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 03:29   #21
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Hej Nocturne

Jeg skal bare lige forstå dine ord rigtigt

mener du at jeg skal stille mig på bagben for at se forandring? Jeg har jo altid troet, at det var mest gavnligt for alle at gøre hvad der er blevet forlangt også på trods af at jeg har vidst, at jeg ikke kunne leve op til kravene.

Jeg har også altid troet at kommunen var min ven og at de ville gøre deres ypperste for at afklare mig på den rigtige måde, men efter 10 år må jeg jo desværre erkende at det var en kende naivt af mig og nu sidder jeg tilbage dybt skuffet, ked af det og endnu mere psykisk ustabil end nogensinde før.

Venligst fra Eva
Kommunen vil gerne se dig fortsætte i et arbejdsliv, men hvis du ikke magter det, så er det vigtigt for dit helbred at du sætter hælene i.
Det kan du kun selv afgøre, evnt. med lægen, men de uendelige forløb man læser og igen og igen, hjælper jo ingen. Tænk på dig selv. Og sig fra.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:47   #22
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Kommunen vil gerne se dig fortsætte i et arbejdsliv, men hvis du ikke magter det, så er det vigtigt for dit helbred at du sætter hælene i.
Det kan du kun selv afgøre, evnt. med lægen, men de uendelige forløb man læser og igen og igen, hjælper jo ingen. Tænk på dig selv. Og sig fra.
Så har jeg været forbi min læge for at lave statusrapporten. Det er jo hende der skal skrive den udfra hvad hun mener. Hun skrev følgende;

Undersøgt af 3 forsellige psyiatere. Der er fundet ADD, emotionel ustabil personlighedsstruktur/borderline.

Struturene er kroniske.
Tager ingen medicin efter råd fra psykiater.
Der er ikke kendte helbredsmuligheder, men ofte gavn og glæde af støttende samtaler, struktur i dagligdagen og hjælp hertil.
Er ikke istand til at varetage et arbejde.
Forventes ikke raskmeldt.

Min læge sagde, at hun skrev det så kortfattet for at være sikker på at de på kommunen læser det hun skriver.

Så må jeg blot vente og høre, hvordan de så vælger at tolke de ord, intet kan overrase mig længere...desværre.

Og ja, jeg må lære at sige fra, for det her har godt nok ødelagt meget i mig.

Tusind tak Nocturne
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:46   #23
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Jamen så krydser vi fingre for dig og håber din sagsbehandler er dygtig.

nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 20:07   #24
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Jamen så krydser vi fingre for dig og håber din sagsbehandler er dygtig.

Tak Nocturne

Desværre bor jeg i Københavns kommune, så her er der skam ikke noget der hedder en fast sagsbehandler. Det er ret snedigt udtænkt, jo mere upersonligt det er jo nemmere er det at sige nej uanset hvor åbenlyst det er at man har brug for FTP.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 20:15   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Forventes ikke raskmeldt
ergo er det ikke sikkert du aldrig bliver rask og kan arbejde

sådan kan kommunen godt tolke den

har kæmpet i 3 et halvt år med ord og kommunen
før lægekonsulenten har overgivet sig

så kender alle deres deres huller de vil udnytte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 21:05   #26
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Forventes ikke raskmeldt
ergo er det ikke sikkert du aldrig bliver rask og kan arbejde

sådan kan kommunen godt tolke den

har kæmpet i 3 et halvt år med ord og kommunen
før lægekonsulenten har overgivet sig

så kender alle deres deres huller de vil udnytte
ja MTVRV1 jeg tænker præcis det samme, men så må jeg jo give igen på kommunen og sige, at der i de 10 år jeg har været i systemet ikke er sket nogen bedring tvært imod og så må jeg jo henvise til min speciallægeerklæring fra psykiateren, der siger at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at min funktionsevne er reduceret til det ubetydelig indenfor et hvilket som helst erhverv - at det i sidste ende må være psykiateren der ved mest om mine psykiske diagnoser og ikke lægen, der jo ikke er uddannet indenfor det område - for hvad i alverden skulle man ellers bruge en speciallægeerklæring tilconfused:

Desuden er der flere sagsbehandlere på jobcentret der bakker om at jeg skal have en FTP, samt min støttekontaktperson og en fra børnefamilieteamet. Jeg har også et andet stykke papir fra min læge, hvori hun skriver at hun mener en pension er berettiget, men det papir har jeg fået af vide er ubrugeligt, da hun åbenbart ikke må udtale sig om den slags

Jeg må bare knokle på så godt jeg kan - sidst resulterede det i indlæggelse på psykiatrisk afdeling da jeg havde fået nok, så må vi se hvor meget jeg kan klare før det sker igen. Er bare så forbandet træt af at kæmpe

Tak for svar
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 21:09   #27
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Forventes ikke raskmeldt
ergo er det ikke sikkert du aldrig bliver rask og kan arbejde

sådan kan kommunen godt tolke den

har kæmpet i 3 et halvt år med ord og kommunen
før lægekonsulenten har overgivet sig

så kender alle deres deres huller de vil udnytte
Så synes jeg da du også snart står til en større bonus

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Chef fik ny topstilling – og et gyldent håndtryk

Nyt fra Københavns Kommune: Chef i borgmester Anna Mee Allerslevs forvaltning fik ny vellønnet stilling i kommunen og et gyldent håndtryk oven i hatten.

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, der fungerer under borgmester Anna Mee Allerslev (R), har således givet den højtstående medarbejder et nyt højtlønnet job – og et gyldent håndtryk på 919.000 kr. oven i hatten.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1736565.ece


.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 22:41   #28
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Så synes jeg da du også snart står til en større bonus
er du gal hvor er det sindsygt....jeg fatter seriøst ikke at den slags overhovedet kan lade sig gøre. De fabler så meget om at der mangler penge til dit og dat...jo tak det kan man da godt forstå, når den slags sker.

Her på Vesterbro og i indre by gennemrenovere de for vildt, især når det kommer til "miljøet". De fælder træer på livet løs og graver relativt nyanlagte grønne områder op for at plante noget nyt, samtidig sidder min datter i skolen med bøger der er ved at falde fra hinanden, hvis de ellers i det helt taget får de bøger, der var dem tiltænkt og i min søns børnehave kravler de på væggene fordi der er 124 børn og ja så er der os syge, der ikke kan få den hjælp vi har brug for fordi, der skal da være noget nyt kønt og grønt at se på, når ellers vi har overskud nok til at se ud af vinduet og vigtigst af alt...folk skal da have en ordentlig pose penge, når de får det gyldne håndtryk for så at gå direkte over i et andet job
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 18:33   #29
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
førtidspention

Uhf.sidder her og bliver helt dårlig over at tænke på hvis man skal slæbes igemmen alt det de har udsat dig for. Men kan alså ikke forstå at de ikke skal lytte til de psykiater de sender os til,fatter det ikke for det er da ikke billigt at få sådan en lavet.Kommunen sagde til mig at den report jeg fik lavet kostede 10.500kr, og at det så er en almindelig læge der sidder og laver om på tingene.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 10:04   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
ja MTVRV1 jeg tænker præcis det samme, men så må jeg jo give igen på kommunen og sige, at der i de 10 år jeg har været i systemet ikke er sket nogen bedring tvært imod og så må jeg jo henvise til min speciallægeerklæring fra psykiateren, der siger at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at min funktionsevne er reduceret til det ubetydelig indenfor et hvilket som helst erhverv - at det i sidste ende må være psykiateren der ved mest om mine psykiske diagnoser og ikke lægen, der jo ikke er uddannet indenfor det område - for hvad i alverden skulle man ellers bruge en speciallægeerklæring tilconfused:

Desuden er der flere sagsbehandlere på jobcentret der bakker om at jeg skal have en FTP, samt min støttekontaktperson og en fra børnefamilieteamet. Jeg har også et andet stykke papir fra min læge, hvori hun skriver at hun mener en pension er berettiget, men det papir har jeg fået af vide er ubrugeligt, da hun åbenbart ikke må udtale sig om den slags

Jeg må bare knokle på så godt jeg kan - sidst resulterede det i indlæggelse på psykiatrisk afdeling da jeg havde fået nok, så må vi se hvor meget jeg kan klare før det sker igen. Er bare så forbandet træt af at kæmpe

Tak for svar
Desværre kan man selv sige nok så meget om hvor længe man har været syg og hvor meget man ikke kan arbejde, det tager kommunen alligevel ikke for gode varer. Lægerne må heller ikke skrive hvilke ydelse/støtte ordning de syntes man skal på, de må kun udtale sig om ens helbred og prognose herfor.

Jeg syntes det kan blive svært for din sagsbehandler, at udlede, at sætningen: "forventes ikke raskmeldt", betyder at du ikke kan arbejde. Der er ikke noget "Ergo" i dette system desværre. Lægerne skal være mere klokkeklare i deres udmeldning, såsom: "al arbejdsprøvning frarådes/kontraincideres."

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Statusattest Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-11-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension