K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 08:27   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen pointen med at søge førtidspension §17 ER at du skal have et afslag på pension!!!

I afslaget ligger nøglen til fleks!!!
I afslaget ligger din efterlysning af 'noget' på skrift!!

§17 er bare den hurtigste måde du kan få fleks på. Så kommer der orden på ressourceprofil, lægepapirer og hele din sag generelt. MAX 3 mdr!!!

Som det kører nu, kan du jo fortsætte i arbejdsprøvning et par år eller mere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 08:35   #12
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen pointen med at søge førtidspension §17 ER at du skal have et afslag på pension!!!

I afslaget ligger nøglen til fleks!!!
I afslaget ligger din efterlysning af 'noget' på skrift!!

§17 er bare den hurtigste måde du kan få fleks på. Så kommer der orden på ressourceprofil, lægepapirer og hele din sag generelt. MAX 3 mdr!!!

Som det kører nu, kan du jo fortsætte i arbejdsprøvning et par år eller mere.....
tak for svaret.

det lyder fint. men ved du når jeg får afslag på pension taber jeg min indkømst dvs. khp.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 11:22   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
tak for svaret.

det lyder fint. men ved du når jeg får afslag på pension taber jeg min indkømst dvs. khp.
Hvis du får afslag på førtidspension mister du ikke din indkomst hvis du er på kontanthjælp.

Det er noget andet hvis du er på sygedagpenge, og muligvis også hvis du er på ledighedsydelse, men kontanthjælp mister du ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 12:30   #14
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
helt ening med dig
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 14:38   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og ledighedsydelse mister man heller ikke, men man kan komme ud for truslen ..

Så længe man sørger for ikke at nægte at tage et fleksjob og siger man står til rådighed forudsat at ens skånehensyn tilgodeses så kan de ikke tage ledighedsydelsen ...

MEN der er ikke nogen afgørelse på det da der endnu ikke har været nogen der har fået afslag på pension og har mistet deres ledighedsydelse der har anket det til den sociale ankestyrelse ..... derfor kan kommunerne true med det og man kan ikke vide hvad der efterfølgende vil ske, men for alt hvad arbejdstyrelsen og div advokater siger så skulle der IKKE være fare for at miste ledighedsydelsen hvis man søger pension og får afslag (hvad vi da også har set her på siden , altså afslag på pension og forbliver på ledighedsydelse også trods trusler )
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 18:16   #16
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg skal have møde i næsten måned med min sagsbehandler han komme i firma hvor jeg er i arbejdsprøvninger.

Så hvis han ville igen forlænge min arbejdsprøvninger men jeg har ikke mere lyst og har ikke mere kraft til den.

SKAL JEG SIGE TIL HAM MED DET SAMME AT JEG ØNSKER IKKE LÆNGERE AT GÅ PÅ ARBEJDSPRØVNINGER OG AT JEG VIL SØGE PENSION EFTER &17 ELLER HVAD SKAL JEG GØRE?
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 19:12   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Tak for jeres svar


SKAL JEG SIGE TIL HAM MED DET SAMME AT JEG ØNSKER IKKE LÆNGERE AT GÅ PÅ ARBEJDSPRØVNINGER OG AT JEG VIL SØGE PENSION EFTER &17 ELLER HVAD SKAL JEG GØRE?
Jeg synes du kan sige til ham, at du gerne vil have en ordentlig forklaring på, HVORFOR de vil have dig ud i arbejdsprøvning igen.... Og spørg hvad FORMÅLET er med den arbejdsprøvning.... Og måske spørge hvorfor de ikke kan bruge de andre arbejdsprøvninger du allerede har været ude i.......

Det om du skal sige du ikke ønsker flere arbejdsprøvninger og at du vil søge pension, kan jeg ikke lige svare på, men tror det er lidt risikabelt at sige, at du ikke vil i arbejdsprøvning, for så risikerer du at miste kontanthjælpen, for du skal samarbejde med dem. Men din arbejdsprøvning skal så også være rimelig! De må ikke kræve mere end det du kan... Hvis de ikke gør det i rimelighed, så kan du skrive en skriftlig klage over den type arbejdsprøvning....
Det var min tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 19:42   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal sige, at du ikke fatter meningen af arbejdsprøvningerne og påpege at de har stået på i 5 år, og udelukkende har vist en arbejdsevne på 15 timer.
Så skal du sige, at du aldrig nogensinde kan komme op på de 20 timer de fisker efter og derfor vil søge pension §17 på det foreliggende grundlag, da du jo så åbenbart ikke kan blive fleksvisiteret og derfor må melde dig helt ud.....
Som ekstra krydderi, kan du også roligt sige, at det hele begynder at tære på dig psykisk og at du er bange for, at du snart ikke engang kan klare de nuværende 15 timer, og inden ret længe muligvis vil ryge ned på 10 timer pga stress og utryghed over sagen trækkes i langdrag.

DE SKAL NOK REAGERE!!!!!!!!!!
- for så signalerer du at du meget vel kan blive dyr for kommunen hvis ikke de tager sig sammen, NU.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 21:06   #19
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Hejsan

Jeg kan desværre godt genkende modellen med, at holde en sag kørende indtil man på en eller anden måde (lovlig eller ulovlig) kan få sagen til, at passe med kommunens behov.

Men som jeg ser det er der kun en vej frem - Du skal kræve skriftlig begrundelse for hvert eneste ide kommunen kommer med.
Når denne så er fremkommet skal du sammenligne den med
intentionerne omkring Arbejdsevnemetoden og så klage herfra.
Sandheden er nemlig, at de mange tiltag kommunen gør sig - ofte er klart i strid med Bekendtgørelsen fra 1. januar 2003 som gælder ved behandling af sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.
Du kan finde selve udlægningen af bekendgørelsen i Arbejdsevnemetode
Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne




MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 21:29   #20
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Tak for jeres svar.


Kommunnen finder altid grund at forlænge arbejdsprøvninger ...faktisk de har allerede de oplysninger som de søger igen DE TRÆKKE BARE TID UD....

de har alt som de behøver at give afgørelse men det gør de ikke..

Speciallægeundersøgelse har skrevet: alle behandlings muligheden er udtømte og ny arbejdsprøvninmger vil bringe ikke noget nyt....

men kommunen sendte mig igen i arbejdsprøvninger.....og er allerede i træk over 6 mdr. i arbejdsprøvninger.... men magter ikke over 3 timer om dagen og det var sådan og for 5 år siden der skete ikke nogen ændring vedr. timmer
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd søges! Enyja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 21-06-2011 18:11
Gode råd søges.... DortheJ Dit og Dat 3 23-03-2011 11:22
Revurdering efter 2. arbejdsprøvning-råd og vejledning søges! Wilhelmine Alt det andet 2 09-03-2011 08:10
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension