K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 22:50   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
bisidder for person med me/cfs

Hej her på k10
Jeg har brug for en bisidder med kendskab til me/cfs ( postinfektiøs kronisk træthed) og samtidig er godt inde i regler og rettigheder som samtidig har et større overblik end jeg selv.

Jeg udmattes unaturligt hurtigt, det bevirker, at til de kommunale møder, glemmer jeg ofte meget vigtige ting, ofte har jeg også en fornemmelse af, at der ligefrem ikke bliver lyttet og for mig får ordet "samarbejde", en helt anderledes betydning i mødet med sagsbehandlere og andre aktører
jeg er ved at køre træt af hele tiden, at skulle omformulere fortolkninger af hvad jeg har sagt på diverse møder

Så hvis nogen her inde på k10 har et forslag til hvor jeg kan hente bisidder hjælp så afventer jeg svar
venligst Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:24   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
De har vist bisidderordninger i flere byer. Hvor bor du?
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:28   #3
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hejsa.
Jeg kender desværre ikke en bisidder med dette kendskab, men har du evt. forsøgt at tage kontakt til ME-CFS Foreningen? Kan være de har en, eller har kendskab til en god bisidder.
Håber det lykkes for dig at finde den rette.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 09:46   #4
nielsdencker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
nielsdencker er ny på vejen
Hej Palette

Jeg har selv cfs og er færdigdiagnosisteret. Og har været igennem det sociale system igennem flere år. Jeg vil gerne give dig gode råd per. telefon eller mail i det omfang at jeg kan. Jeg har desværre ikke overskud eller tid til at være bisidder. Hvilken kommune bor du i..
Men du bliver nød til at indstille dig på mistro fra deres side.

Prøv at kontakte CFS/me foreningen. De har også rådgivning.

Hilsen niels
mail: [email protected]
nielsdencker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 09:50   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hejsa Palette

Jeg forstår til fulde dit ønske om at have en ved din side som er helt inde i hvad din sygdom medfører af gener og begrænsninger for dig.

Men (her taler jeg af egen erfaring) som bisidder/partsrepræsentant vil jeg mene at det altoverskyggende må være at have en meget bred og dyb viden om systemet og den jura som styrer det.
At have denne viden er det der skal til for at forsøge at holde din sag(er) ved kommunen på rette spor, og så er en decideret indsigt i en diagnose sekundært, da dette alligevel ikke kan bruges (det har man jo forhåbentligt lægerne til at udtale sig om), udover når din bisidder/partsrepræsentant og du taler sammen.
Alt andet kan man læse sig til i sagsakterne.

Og så skal du jo også huske at de fleste "professionelle" bisiddere og partsrepræsentanter, arbejder med mange forskellige mennesker, og det giver dem en unik indsigt i den store sociale lovgivning i Danmark, som uden tvivl kommer deres borgere til gode... Og de fleste sætter sig jo ind i de diagnoser og andre problemstillinger en borger har...

Enkelte kommuner er meget flinke til at tage hensyn til at en borger kan være "kognitivt udfordret" på grund af sygdom og tilbyder hjælp med dette, f.eks. via en mentor ordning, de kommunale mentorer er dog inhabile, og må ikke tale din sag, men kun hjælpe med at samle trådene, og være tovholdere...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK

Sidst redigeret af Ricky M.; 15-02-2012 kl. 09:53. Årsag: tilføjelse
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 23:53   #6
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Hej Pallette

Jeg er selv medlem af ME/CFS foreningen og har lige bladret lidt i det sidste medlemsblad.

Mht bisidderordning henviser ME/CFS foreningen til LAFS www.lafs.dk eller www.livtagerne.dk. Sidstnævnte er så vidt jeg ved kun i Randers området.

Jeg ved ikke om nogle af disse bisiddere har stort kendskab til ME/CFS, men jeg mener heller ikke det er så vigtigt, når du skal vælge bisidder.

Det er først og fremmest vigtigt at de læger du bliver henvist til ved noget om din sygdom. Her kan ME/CFS foreningen hjælpe med rådgivning.

Når det gælder bisidder, vil jeg give Ricky ret. Her er det mere vigtigt at du har en bisidder/partsrepræsentant som kender systemet ud og ind og som kan guide dig gennem. Det kan være svært at læse og forstå kommunikationen med kommunen og man kan komme til at overse eller misforstå vigtige detaljer. Så jeg vil klart anbefale dig at finde en bisidder/partsrepræsentant som er dygtig til systemet og juraen. En dygtig bisidder vil i øvrigt nemt kunne sætte sig ind i din sygdom og diagnose samt dine begrænsninger.

Du kan evt også melde dig ind i ME/CFS foreningen og på den måde få tilsendt brochurer om ME/CFS som du kan dele ud af til sagsbehandler, familie, venner, bisidder osv.

Mvh Reika
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem er en kontakt-person ? Birkes-musen Alt det andet 4 29-06-2012 13:27
Skift af kontakt-person Birkes-musen Alt det andet 11 06-06-2012 10:28
læn og løntilskud for en person på flexjob reinhardt Spørgsmål ang fleksjob 4 10-04-2012 13:10
Søger en person med erfaring.. SmallAngel Alt det andet 14 15-03-2011 18:33
Søger: Person til en artikel Stubager Alt det andet 3 23-02-2010 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension