K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2011, 19:07   #11
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:


"Jeg er blevet tilkendt flexjob, og er pt. igang med jobprøvning. Jobbet finder jeg ganske uinteresant, og jeg kunne godt tænke mig at starte på en ny uddannelse. Så vidt jeg kan forstå, er dette ikke muligt, da sagsbehandleren mener at jeg er for velkvalificeret i den uddannelse jeg har. Er det korret, at hvis jeg vælger at påbegynde ny uddanelse, skal jeg klare mig for almindelig SU? Hvordan er mulighederne for mig, hvis jeg ønsker et andet for mig mere inspirerende job, har jeg ret til at søge job inden for en anden branche, end min uddannelse giver mig kompetence til?


Svar
Hvis du er blevet tilkendt et fleksjob, må det være fordi man vurderer, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved uddannelse, så du kan passe et arbejde på normale vilkår. Hvis dette er tilfældet, skal socialforvaltningen ikke tilbyde dig yderligere uddannelse, men tilbyde dig et job på vilkår, som du kan klare. Hvis du i den situation alligevel ønsker at tage en anden uddannelse, vil man vurdere, at dit uddannelsesønske ikke er begrundet i dine problemer i forhold til arbejdsmarkedet, men i et ønske om at skifte fag, og i den situation vil du være ligestillet med alle andre, som ønsker sig en ny uddannelse, og din sagsbehandler har så ret i, at du vil være henvist til at uddanne dig på SU. "


Fra http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=540
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 08:44   #12
viktoria
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 6
Styrke: 0
viktoria er ny på vejen
1000 tak for en masse svar - jeg vil kigge videre på links - og er super glad for der faktisk er en mulighed for revalidering selv om jeg er godkendt til fleks ;-)
viktoria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 09:13   #13
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Ja, tag én ting ad gangen, og sørg for at få flexvisiteringen i hus som absolut prioritet et.

Dernæst kan du tale med din sagsbehandler om, hvorvidt du opfylder betingelserne for revalidering.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 14:46   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viktoria Se meddelelser
1000 tak for en masse svar - jeg vil kigge videre på links - og er super glad for der faktisk er en mulighed for revalidering selv om jeg er godkendt til fleks ;-)
Du vil sikkert møde noget modstand omkring emnet fra kommunen, og sikkert også fra diverse sagsbehandlerer(ingen nævnt, ingen glemt) der skriver herinde, men forhåbentlig har du nu, så meget i rygsækken at du bare kan bede dem passe deres job...


K10 er guld værd...



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:00   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kan godt være, at man som fleksjobber får at vide, at man skal søge ufaglært arbejde, hvis ens skånehensyn kan klares indenfor de ufaglærte erhverv.

Men hvis man ikke umiddelbart kan det, og hvis ens tidligere kompetencer ikke kan bruges, og/eller det vil forbedre ens erhvervsmuligheder betydeligt at få en uddannelse, så kan man godt få revalidering når man er omfattet af fleksjobreglerne, og lige præcis Huset Venture laver f.eks. den slags uddannelser, som er rettet mod folk der ikke kan hverken læse eller arbejde fuld tid.

Men det er en individuel vurdering, om du er omfattet eller ej.

Hvis man ikke mener, at der findes job på arbejdsmarkedet, som kan løfte de skånebehov man har (og her snakker vi ikke om, at der ikke er nogen at søge, pga. finanskrise mm, men at de ikke FINDES), så kan det være en mulighed, og der vil jeg da bare anbefale at man søger om det, så skal man jo have et skriftligt svar, som man så evt. kan klage over!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjobber og kortere uddannelse rosepige Alt det andet 2 23-06-2013 07:07
Ny flexjobber k100 Din historie 12 21-04-2012 22:37
Uddannelse som flexjobber Line H. P. A. Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2011 01:30
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension