K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 20:48   #1
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Smile rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme

Hejsa alle derude bag skærmen. Lang tid siden jeg sidst har været på. Jeg har gennem mit forløb fået så meget medicin at jeg endte med et blødende mavesår. Som ikke ville hele... tingene er heldigvis vendt til det bedre nu med maven.. men en hård omgang. Jeg har fibromyalgi og Angst...

Jeg har lige været til rehabiliterings teamets møde. Der var udover mig selv - 6 mennesker (hvor af en var vikar for min egen social rådgiver.) Mødet var overstået på små 20 min og jeg troede egentligt at det ville vare længere. Jeg får deres indstilling af vide i denne uge og så ved jeg at alt efter denne - går det videre til pensionsnævnet. Men er der nogen som ved hvor længe der må gå fra indstilling til endelig beslutning. Jeg har søgt en paragraf 17 på det forelæggende (igen... den anden er gået til BAN)

Tak herfra for et dejligt fristed - hvor man kan lufte sine frustationer over ALT



Kærligst fra Fib.
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:11   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hmm, det lyder underligt at du venter på teamets indstilling og at du samtidig har søgt §17?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:16   #3
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Fandt lige dette fra krifa...

Tilbud om udtalelse eller partshøring
Før kommunen træffer afgørelse i din sag om førtidspension, har du ret til at se de oplysninger, der ligger i din sag. Hvis du har kommentarer til oplysningerne, vil de blive vedlagt din sag. Du skal også have tilbud om et møde med de personer, der skal træffe afgørelse i din sag. Her kan du uddybe din sag. Du må gerne tage en bisidder med til mødet.


Så lang tid tager en sag
Fra det tidspunkt, hvor kommunen har besluttet at rejse sag om førtidspension, må der højst gå 3 måneder, før der bliver truffet en afgørelse. Hvis kommunen ikke kan overholde denne frist, skal du have en skriftlig begrundelse på grunden.


Krav til afgørelsen
Når du får en afgørelse, skal den indeholde følgende punkter:
En rehabiliteringsplan med dokumentation for at alle muligheder i den beskæftigelsesrettede indsats, er udtømt
Den faglige forklaring på, hvorfor din arbejdsevne anses for varigt nedsat
Den faglige forklaring på, at din arbejdsevne ikke kan anvendes til selvforsørgelse, uanset støtte efter den sociale eller anden lovgivning eller
Angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, som kommunen vurderer, du kan klare med din nedsatte arbejdsevne.

Jeg søgte FP den d. af 04.03.2013 - Hvornår gælder de 3 mdr så lige fra???

kh

Ja, - jeg er selv lidt forvirret omkring det.. for ligegyldigt hvad de indstiller mig til - så kan jeg jo stadig anmode om at den går til pensionsnævnet ikke??
'
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:19   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå så du har søgt §17, efter min overbevisning skulle de 3 mdr. gå nøjagtig fra den dato du aflevere ansøgningen, gerne mod stempel. Dog er det vidst anderledes da det således er fra indstillings dato, så derfo måske dit møde? Se evt. flg. tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=25778

Hvorfor §17?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 02-07-2013 kl. 21:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:21   #5
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
§ 17 på det forelæggende.... smiler...Stemplet og signeret d. af 04.03.2013
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fristen gælder fra den dato du søgte....

Men efter de nye regler...så SKAL en førtidspensionsansøgning igennem rehabiliteringsteamet....før den SKAL sendes videre til pensionsnævnet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:36   #7
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Det har den været nu idag - men datoen den 4/3 gælder altså stadig...?? det er godt nok forvirrende synes jeg.. eller også er det bare min fibro hjerne som ikke kan gennemskue systemet. Datoen er jo overskredet i så fald - så jeg håber godt nok ikke at jeg skal vente yderlige 3 mdr på en afgørelse fra pensionsnævnet.
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 22:34   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunens frist løber fra du søgte d. 04.03.2013 ca og 3 måneder frem...

Jeg skriver ca fordi man godt kan regne et par dage oveni pga modtagelse og postfordeling på kommunerne...

Men skriv til dem....at de har en frist de er tæt på at overskride....og se hvad de svarer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 22:37   #9
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Tak for svaret til jer alle... det vil jeg gøre... imorgen tidlig til min Vikar socialrådgiver... - sov godt herfra.

Kærligst Fib
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 09:11   #10
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Så er svaret kommet - Afslag på FB indstilling... Jeg er ved at blive sindsyg... Ingen svar - ingen dato for pensionsnævns møde... Hvilket er overskredet i morgen... Han skriver:

Rehabiliteringsteamet har valgt ikke at anbefale at der rejses sag efter pensionslovens § 18, dvs. de har valgt ikke at anbefale at pensionsteamet rejser en sag. Din sag bliver nu videresendt efter § 17.


Og jeg er helt klar over at de nok hører efter udvalgets indstilling....

Hvad pokker gør jeg nu? jeg kunne ikke få svar om dato - hvad de mener jeg skal eller noget. Han sagde bare at de ikke mente der var nyt der ændrede sagen siden sidste FP ansøgning.

kh herfra... kan nogen hjælpe?
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
Møde overstået med rehab team ladytass Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 11-10-2013 20:26
Gode råd til møde med rehabiliteringsteam?? Lillesøster82 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 17 10-10-2013 20:29
Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen Twincam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2013 08:21
Rehabiliteringsteam - møde Storebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-06-2013 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension