K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2012, 14:46   #1
nkrogk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 4
Styrke: 0
nkrogk er ny på vejen
Question Fra JA til førtids til NEJ (langt indlæg)

Hej, sprit ny her.

Kort om mig:
Jeg blev diagonoseret med Bi-Polar i 2009 hvilket nært kostede mig mit ægteskab. Kort efter droppede jeg ud af min uddannelse og havede i en dyp depression og var sygemeldt indtil august 2010, hvor jeg startede i virksomhedspraktik, 10 timer om ugen. Jeg fik det gradvist bedre og startede på på uddanelse igen som IT-supporter, januar 2011. Kort efter start vendte min deprassion tilbage og i foråret overvejede jeg stærkt at tage livet af mig selv. Blev indlagt igen, men klarede eksamen fra psyk. hospital.
Jeg vendte tilbage til samme virksomhed i praktik, men havde svære svingture. I efteråret blev jeg også diagnoseret med Asperger, som f**ker meget rundt med min Bi-Polar. 2012 vendte jeg tilbage til 1. Hovedfoløb på uddannelsen, mit så væltede det hele for mig og jeg kunne overskue noget som helst.
I dag er min kone og jeg separeret og bor hver for sig, jeg har 2 døtre, som jeg kun har til overnatnig et par gange om måneden, da jeg ikke kan overskue mere.

Så til sagens kerne: Min sagsbehandler sagde for ca. 2 måneder siden at jeg nok skulle få førtidspension, men efter et møde her for et par uger siden sagde hun at det skulle jeg bestemt ikke regne med, efter hun har fået statusrapport fra psyk. Jeg er pt. på kontanthjælp og kan ikke få det til at løbe rundt. Har 1500,- til mig selv om måneden efter alt er betalt, inkl. børnebidrag. Kan ikke få tilskud til medicin, da den samlede udgift falder lige for spærregrænsen, ligesom §34, hvor jeg også falder for spærregrænsen med 8,- om måneden...

Beklager evt. stavefejl, skriver med én hånd, da min kat ligger på den anden
nkrogk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 20:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jo desværre statusrapporten fra psykiateren der er den vægtende og afgørende del, mener de ikke, at førtidspension er det rette for dig, så kan din sagsbehandler ikke stille noget op mht førtidspension....

Har du fået en kopi af den statusrapport, så du ved hvad den handler om??

Har du søgt aktindsigt, så du kan se alt hvad de har på dig i sagen??

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Det vil jo være rart for dig at vide, hvilke planer sagsbehandleren NU har, og hvilke planer dit behandlende netværk mener, du bør kunne klare....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 20:32   #3
nkrogk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 4
Styrke: 0
nkrogk er ny på vejen
Det er rigtigt, nu du siger det. Jeg var sammen med min fantastiske, skønne behandler ved at rette alle oplysninger i hvad der var sket igennem det sidste års tid. Hun overgik desærre til et andet projekt, inden vi helt færdige. Kommunen stod samtidig og rykkede i mig for at få den, men det er lidt svært at være syge og så skal man holde i så mange tråde. Men den hun har fået tilsendt er bestemt ikke den vi arbejdede på! Fik ikke kopi, men ved jeg kan få den hos min behandler. Skal også have fat i ham, har forsøgt siden mandag, og have et hastemøde, for jeg ved ikke noget som helst længere. Har lagt flere beskedere til ham, men når han har ringet tilbage, så har jeg ikke nået og tage den. Han er samtidig overlæge og jeg ved at han har en tung arbejdsbyrde at løfte, men det er hårdt, at man igen er begyndt at overveje at tage alle sine piller på én gang, fordi man bare ikke kan få et åndehul og føler man bliver sparket samtidig.
nkrogk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 20:40   #4
nkrogk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 4
Styrke: 0
nkrogk er ny på vejen
Nå, ja, glemte lige at svare på det sidste.
Ved ikke hvilke planer min sagsbehandler har nu. Og dertil, så går jeg stadig og venter på at få en ny bostøtte/ hjemmevejleder. Hende jeg havde før var IKKE, jeg gentager, IKKE egnet for folk med Asperger. Min bror havde sjovt nok fået hende også, men han fyrede hende også. Jeg og min bror er ikke personer der "bare tage sig sammen og komme videre", som hun havde sagt. Han HAR fået en ny, men det er som om der ikke rigtig sker noget for mig. Jeg har indset at jeg som minimum skal have bisidder med, da jeg tit misforstår ting eller ikke fanger resten, hvis der bliver sagt noget som slår mig helt ud af den. Er faktisk kommet der til, hvor jeg slet ikke selv kan komme til de møder på kommunen, for jeg får det meget, meget dårligt flere dage efter :/
nkrogk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 20:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder som om, din flinke sagsbehandler og dig, har været i gang med at opdatere din ressourceprofil - og så er den gamle ikke opdateret sendt i stedet, er det sådan det skal forstås? Hvis ja, så må du have fat i den opdaterede udgave......

Håber du får fat på den læge hurtigt. Husk du skal have kopier af ALT hvad de sender til kommunen, så du hele tiden er med i hvad der foregår omkring dig.
Og spørg endelig, hvis de skriver noget du ikke forstår, eller som du simpelthen ikke er enig i....

Den læge du er ved at få fat i, er det ham der har skrevet statusrapporten??
Hvis det er ham, så spørg endelig også, hvad dælen han har skrevet, der har fået sagsbehandleren til at vende på en tallerken, at hun går fra tale om førtidspension, til at udelukke det totalt......

Ved det er opslidende at have en sag ved kommunen, men hæng i, det skal nok gå det hele
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 20:56   #6
nkrogk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 4
Styrke: 0
nkrogk er ny på vejen
Nej, jeg det var sammen med hende jeg havde før. Men er 98% sikker på, at min nye behandler (som jeg rigtig godt kan lide og har det godt med) ikke har været ind over da den blev sendt. Da min sagsbehandler igen rykkede for den ringede jeg til sekræteren på psyk og hun sagde at hun lige havde sendt den, da min sagsbehandler selv ringede efter den. Jeg skal SÅ meget have fat i min behandler, men han ringede i det mindste tilbage i dag, nåede ikke at tage den da jeg var ved at krydse en vej med en cykel i den ene hånd og cykelvogn i den anden. Og kunne ikke ringe tilbage da han ringer fra hemmeligt nummer og det er uden for kontorets åbningstid. Kan godt lide ham, men måske skulle jeg få en anden, som har lige lidt mere tid og er lidt nemmere at komme i kontakt med.
nkrogk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 21:06   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, behold ham endelig, hvis du godt kan lide ham. Tro mig, men det kan være svært at finde en lige så god tilsvarende, og de fleste læger HAR bare travlt og er svære at få fat i, så tag det som en oplevelse (selvom det ikke er sjovt!)......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TV: førtids pensionist og 26 år wtfidc Politik og Samfund 12 10-11-2012 09:42
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Nu som førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-11-2011 18:04
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53
flex/ førtids????? tonnyja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-06-2006 20:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension