K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2011, 14:40   #1
mormor2010
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mormor2010 er ny på vejen
hjælp har brug for et godt råd

Hej er der nogle som kan hjælpe mig. Vores datter og barnebarn er blevet smidt ud af sin kæreste.
Kommunen siger at de ikke kan hjælpe med en bolig da hun er tilflytter til kommunen. Ja, det er rigtig hun har været fraflyttet kommunen 5 måneder.
Kan det være rigtig at de ikke skal hjælpe ??
Er der nogle som kan hjælpe ?????
kh mormor2010
mormor2010 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 15:01   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er nok desværre rigtigt. Dels fordi hun er tilflytter, og hvis man endelig kan komme på akutlisten til en bolig, så skal det være i den kommune man bor.
Men dels så er samlivsophør ikke en grund til at man kan komme på akutlisten, da det som udgangspunkt ikke er en akut og uforudsigelig hændelse (med visse særlige undtagelser).

Der er ikke andet for end at kigge i aviserne og på boligportalen, og kontakte forskellige boligselskaber i området!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 15:10   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg mener, hun vil kunne få hjælp i den kommune, hvor hun har folkeregister adresse. Ikke i en anden kommune som tilflytter.

Hun kan f.eks. melde sig ind i en boligforening, hvor der er mulighed for at få en lejlighed hurtigere end andre pga. hun er smidt ud af sin kæreste, og så i den situation, hvor hun har et barn. Det hedder fleksibel udlejning.

Kontakt den sociale afdeling....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 16:47   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmm, jeg sidder og undrer mig.

For en del år siden læste jeg i en lokal avis, at kvinde-/krisecenteret her i byen ikke måtte tage imod kvinder fra andre byer.
Grunden var, at når en borger havde haft adresse i byen i et døgn, så havde kommunen pligt til at hjælpe.

Derfor undrer det mig, hvis mormor2010's datter ikke har ret til hjælp fra den nye kommune.

Hvis hun har flyttet sin adresse, så den står hos dig (mormor2010), så synes jeg hun skal kontakte kommunen skriftligt.
Husk at få en kvittering på, at brevet er modtaget på kommunen.

Obs. Hvis man tildeles en bolig via akutlisten kan en enlig mor med et barn godt risikere, at få en 1-værelses lejlighed, man må simpelthen tage hvad man kan få.
Så det bedste er selvfølgelig at finde noget selv.

Iøvrigt betragter jeg det, at være skrevet op i et almennyttigt boligselskab (eller flere), på lige for med at have familieforsikring og ulykkesforsikring.
Man håber ikke at man får brug for dem, men hvis uheldet er ude er de rigtig gode at have.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 16:53   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen er ikke forpligtet til andet end at stikke hende en liste over herberger..

Da jeg stod på gaden med et lille barn, fik jeg at vide at det slet ikke var nok til at komme i betragtning til den akutte boligliste...

Hvis hun bor i Københavnsområdet, er der boligforeningen for enlige mødre og fædre, der fremlejer lejligheder i akutte situationer.

Og ellers er der ikke andet at gøre end at finde hvad man nu kan... eller flytte ind til familie eller venner, til man finder noget.

Med hensyn til krisecentre, så er det i hvert fald lavet om. I dag kan man ikke få adresse hos et krisecenter, uanset hvor man er på krisecenter, er det den kommune man kommer fra, der hænger på en, til man selv flytter ud fra krisecentret og får en ny adresse.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 16:55   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis hun har flyttet sin adresse, så den står hos dig (mormor2010), så synes jeg hun skal kontakte kommunen skriftligt.
Husk at få en kvittering på, at brevet er modtaget på kommunen.
Det er så selvfølgelig rigtig, hvis hun ER flyttet, officielt, så er det jo der hun er nu, og det sted, som evt. skal hjælpe.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 17:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er så selvfølgelig rigtig, hvis hun ER flyttet, officielt,
Ellers kan hun jo hurtigt gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 17:52   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Kontakt mødrehjælpen der muligvis kan hjælpe med evt. værelse og rådgivning , samt Boligfonden for enlige mødre ( ligger på Nørrebro i København) - boligfonden har bl.a. mulighed for at skaffe en nødhjælpsbolig til din datter - (er en midlertidig foranstaltning mens man venter på lejlighed,) - og så ville jeg desuden tage kontakt til en socialrådgiver i kommunen, da hun er alene med barn og hun er udsat for en social begivenhed - Hun/Han kan ikke skaffe bolig men kan være behjælpelig med at skubbe på .
Det kan være svært igen at skulle rumme barn og barnebarn - set ud fra dit synspunkt , kan give anledning til gnidninger m.m. på grund af presset din datter er i - selvom man selvfølgelig hjælper så meget man kan -

Ellers er der nok ikke andet at gøre end at storme kommunen og boligselskaber på dørene ( kommunen har sandsynligvis fortrinsret til udlejning af en vis % del i almennyttige boligselskaber ) og da din datter som jeg skrev - er udsat for en social begivenhed kan det gå lidt hurtigere . - evt. kan man jo også prøve at få fat i en fremlejet lejlighed som nødløsning.

Ventetiden er svær , men det skal nok lykkes. - Håber det bedste for jer.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 22:06   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
( kommunen har sandsynligvis fortrinsret til udlejning af en vis % del i almennyttige boligselskaber )
Kommunerne råder over min. hver 4. bolig, der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brug for hjælp blme Alt det andet 4 04-04-2011 20:08
har brug for et godt råd Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-01-2011 10:47
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen) Camille Dit og Dat 10 09-09-2008 22:57
Brug for en håndsrækning eller et godt råd.. Camille Dit og Dat 33 04-04-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension