K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2016, 12:51   #1
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
Konkurs- kan få fra LG men ik flekslønstilskuddet

Håber andre har været i samme båd - eller egentlig ikke. Gik på barsel i oktober. Firma gik konkurs i december. Kan få barselsdagpenge på de 98% fra udbetaling Danmark. Men kan jo få løn fra lønmodtagernes garantifond også i opsigelsesperioden men kommunen siger jeg ik kan få flekslønstilskuddet da der ik er et CVR nummer længere og LG ikke kan træde i stedet for dem. Nogen der har prøvet det? Meget germe en paragraf jeg kan vise dem. De prøver at finde en løsning ved kommunen men det kan da ik passe at vi som flekser og barslende ikke kan få fra LG når alle andre kan. Synes det er ret mærkeligt..;(
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 13:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte Lønmodtagernes Garantifond

https://indberet.virk.dk/kontakt-loe...lg-ring-til-lg
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 13:51   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det afhænger nok lidt af om du fik løn under din barsel, eller om du kom på barselsdagpenge i oktober.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=157917

https://www.borger.dk/SiteCollection...eller-doed.pdf

"Løn under sygdom og barselsorlov
Hvis en lønmodtager efter lov, overenskomst eller ansættelsesaftale har krav på løn under sygdom eller
barselsorlov, kan LG betale denne løn. Hvis lønmodtageren har modtaget dagpenge, fratrækkes dette beløb i
LG’s udbetaling af løn og tabserstatning. "
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 17:39   #4
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
Jeg var berettiget til løn under barsel. Og ser heller ik noget problem i at LG skulle kunne tage sagen. Men hvad nytter det når kommunen ikke vil betale flekslønstilskuddet. De siger jeg ikke er berettige til tilskuddet men heller ikke ledighedsydelse. De mener jeg skal få det hele fra barselsdagpengene. Der burde vel ikke gælde særlige regler bare fordi jeg er på barsel?? Jeg kunne bare rigtig godt bruge en der har prøvet at få fra LG og tilskuddet samtidig😉 Og gerne en henvisning til hvordan man fandt frem til det gerne paragraf eller noget personen har fået fra kommunen hvor der står at de kunne få det. For tror egentlig sagsbehandleren gerne vil hjælpe og også synes det er lidt mærkeligt
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 18:33   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Den nye fleksreform er ikke så gammel, så det er ikke sikkert der er så manghe sammenfald mellem barsel og konkurs. Men princippet gælder jo også for alm. fleksjobbere under konkurs. Så ring til LG og hør om de i de tilfælde har udbetalt både løn og tilskud, eller om det kun er løndelen. Og om de har været i kontakt med kommuner i forhold til det manglende cvr-nummer og udbetaling af tilskud.

Det er rigtigt at dine barselsdagpenge modregnes i beløbet.

Alternativt må du tage fat i en advokat, for du skal ikke stilles ringere pga fleksjob.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 18:41   #6
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
Nej synes heller ik det giver mening. Må prøve at høre LG om de har erfaring. De sagde bare at de ville udbetale for de timer jeg plejede at arbejde og så måtte jeg tilbagebetale de barselsdagpenge jeg havde modtaget når det hele gik på plads. Så ja LG har nok flere cases med det end kommunen.
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 20:13   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Måske man kan kontakte DUKH for at høre hvad de mener om sagen ???
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 20:21   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Måske den gratis advokatvagt kan hjælpe dig?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension