K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 09:05   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Luksus der er blevet er problem

Jeg er den heldige ejer af en lille båd, båden har tidligere ligget for svaj hvilket har fungeret godt nok da jeg har kunnet vade ud til den med et par vaders men nu er mit helbred blevet så dårligt at jeg ikke tør mere, jeg har de sidste par år været skrevet op til en båd plads men listen er lang.
Jeg har hos den lokale havnefoged søgt om dispensation til en handicap parkering til båden ved en bro lig en handicap p til en bil.
Nu har jeg fået afslag med begrundelse på at han ikke vil lave forskelsbehandling. det er jeg selvfølgelig ked af da mit fristed så entel skal ligge i haven de næste par år eller sælges.
Er der ikke et eller andet jeg kan gøre for på en eller anden måde så jeg kan få mit hjertensbarn i brug igen.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 13:53   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det lyder da som en dårlig undskyldning at havnefoged ikke vil lave forskelsbehandling.
der er jo forskel på at være rask og handicappet.
hvad står der i reglerne for havnen, hvem bestemmer i sidste ende?

jeg aner ikke om der er noget der kan gøres, men syntes da at der burde være lidt menneskehensyn i forhold til handicappede som ønsker at kunne fortsætte med sine hobbyer.
Jeg håber du kan finde en løsning, som ikke ender med at båden skal ligge i haven,,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 14:50   #3
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Bare nævn en instans højere en ham selv, så skal han nok blive medgørlig og ellers så klag.
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pinballs der er tale om forskelsbehandling her og det er forskels behandling af dig, man fratager dig muligheden for en hobby som du i mange år har haft fordi at du nu ikke har helbred til at vade ud til din båd...

Det er diskriminering af handicappet , prøv at vende den om og give ham den besked ...

Jeg har siddet og kigget på nettet for at finde noget om kaj pladser og regler omkring handicappet men kan ikke finde noget, ved du om der er nogle regler på det område , for så kunne det være en god ide at hive dem frem ...

Det jeg dog kom frem til at jeg ville gøre hvis jeg var dig det var at kontakte handicapportalen og høre om de har en ide om hvordan du skal takle det her ...

du finder dem her http://www.handicapportalen.dk/

Det er ikke fair at du må opgive en kær hobby fordi der sidder en konfliktsky havnefoged .. og helt ærligt der må være nogle regler omkring dette ...
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 19:04   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Geg puster lige gang i tråden igen

Jeg er nød til og puste lidt til tråden igen da jeg ikke har kunnet finde nogen hjælp, så lidt gode ideer vil være velkommne.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 19:22   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kunne Handicapportalen ikke hjælpe?

Ellers prøv www.dukh.dk

Eller www.sr-bistand.dk

Der kan du både ringe og skrive til.

Nogen må kunne hjælpe dig.

Vi vil da meget gerne høre, om du får hjælp og i så fald hvilken. (så bliver vi lidt klogere, hvis andre skulle have samme problem.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 21:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Pinballs.

Eller skrive til din kommunalbestyrelse og dit lokale handicapråd.
Har din kommune mon en vedtaget handicappolitik?
At ikke du skulle have dispensation ville være urimeligt. Glem ikke at hvis det er en kommunal havn bestemmer havnefogden ikke alt. På med vanten og skriv med seriøse begrundelser. Lad os høre hvordan det kommer til at gå.
Husk at en sømands bukser altid er våde. Hilsen Peter sømand
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 20:14   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Ja jeg er ikke kommet et hak videre
Har haft dialog med formand for lokalt handicap råd og de vil måske tage det med på dagsordnen på et senere møde (næste møde er i september) han havde envidere haft ringet til ( er ikke sikker )havne råd eller teknisk udvalg ang problemstillingen, men hvis det var havne rådet kommer han nok ikke længere der da personen der har givet mig afslag jo sidder der.
Det ender nok med at jeg får en plads efter ordinære vilkår i det fjerneste hjørne eller for enden af flydebroen og så er jeg jo lige vidt
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 21:01   #9
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Er ikke kommet videre

Ja jeg har stadig ikke fået en plads men jeg ved at der er delt pladser ud til andre på listen som ikke stod for tur. er det muligt og bede om aktindsigt i hvem der har fået plads da jeg kan se der er delt 10 pladser ud i løbet af året og det til folk der ikke stod nummer 1 på listen havnefogeden sider selv med listen og redigerer den som han vil så en liste over hvem der har betalt for en plads igennem året er eneste mulighed for at bevise det for hans overordnet.
Hvordan griber jeg bedst sagen an da det sikkert ender med at jeg bare får den plads som han syndtes passer mig bedst så mine ønsker om kort gå distance fra p plads til strøm og vand ikke bliver taget hensyn til. jeg er ved og være træt af og føle mig til grin da jeg betaler for og stå på listen og dem der har sneget sig til en plads sparer at betale for og stå på listen.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 23:20   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm er der ikk noget der hedder havne politi,der må da være nogle vedtægter og regler.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dato-problem Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 09-05-2011 15:21
nyt problem sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 14 05-05-2010 23:09
Kan være et problem jcdk Accept fra vores omgivelser 25 20-08-2007 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension