K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 21:35   #1
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Er der noget jeg har glemt - erstatning og den slags?

Hej alle.

Jeg skal lige høre jer om noget. Jeg er netop overgået fra SDP til ledighedsydelse. Jeg har endnu ikke været i jobafprøvning, men det forventer jeg nærmere om. Jeg er vurderet til 6-10 timer, men det skal jo sikkert efterprøves. Men i hvert fald er de nået frem til at min tilstand er varig.

Og i den forbindelse kom jeg til at tænke på om der var andre ting jeg skal huske på? Skal jeg søge erstatning for tabt arbejdsfortjeneste? Eller skal det anmeldes som arbejdsskade?

Jeg 'gik jo bare ned med stress' dengang, og forventede i første omgang at vende tilbage til samme job, senere til andet job. Men nu skal jeg så slet ikke tilbage til job - i hvert fald ikke på normale vilkår. Så derfor tænkte jeg ikke dengang over alle de ting (erstatning osv).

Er der nogen der har overblik over hvad jeg skal huske?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 21:39   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Om du skal anmelde det som en arbejdsskade, kommer vel an på om det er det?
Og det skal være indenfor et år, derefter er det forældet. Du kan gøre det ved din læge.

Og ellers så skal du prøve at ringe til dine forsikringer, og dit pensionsselskab, da der kan være ting at hente der!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 21:46   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Om du skal anmelde det som en arbejdsskade, kommer vel an på om det er det?
Og det skal være indenfor et år, derefter er det forældet. Du kan gøre det ved din læge.

Og ellers så skal du prøve at ringe til dine forsikringer, og dit pensionsselskab, da der kan være ting at hente der!
Ok tak!

Men indenfor et år, siger du? Det er jo svært når man det første år 'bare' var sygemeldt med stress. Det er nu mere end 3 år siden jeg brød sammen. Men det er først nu de har konkluderet at jeg har fået varige men af det. Altså permanente skader på hjernefunktioner (hukommelse, koncentration mm). Det kunne jeg jo ikke melde 1 år efter? Jeg tænker også sådan lidt i forhold til at den pågældende arbejdsplads - som er meget meget ramt af lignende ting, måske ikke i den grad - bliver 'meldt'. Ikke fordi jeg som sådan vil arbejdspladsen noget ondt, men mere for at der skal noget fokus på problemet?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 22:06   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kan godt se dit problem, og du er ikke alene om at have det, og det er derfor, at man næsten aldrig får anerkendt en psykisk arbejdsskade (også pga bevisbyrden)....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 22:17   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MBM,

Der står en masse på ask's hj. side og de er meget hjælpsomme. Jeg anmeldte selv min arbejdsskade i form af stress mm. hos dem 2 år efter den var sket. De afgjorde på 1 måned at jeg ikke var berettiget til erstatning, der står en masse om sygdomme på deres hj. side, hvad der berettiget og hvad der ikke er. Din læge kunne forhåbentligt også vide meget mere herom.

Hvad med din pensions ordning fra dit tidligere arbejde har du ikke en sådan, hvor du kan få udbetaling af Tabt arbejdsfortjeneste eller lign. erstatnings udbetalinger ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 03:19   #6
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Du burde få en henvisning til arbejdsmedicinsk klinik de vil kunne hjælpe dig og vil anmelde det som arbejdsskade hvis de mener det er dette
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 08:13   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil lige give dig linket til LFA: http://www.lfa.dk/?m1=1 -blot for at sige, at der findes en forening for arbskadede.

Det bedste du kan gøre, er at gå til egen læge og få vedkommende til at henvise dig til en arbmedicinsk klinik -hvis man mener at din situation kan være en arbskade.

Må nok tilstå, at din skade er svær at få anerkendt/optaget da en sådan netop skal anmeldes indenfor 1 år, det er tidsfristen, og mig bekendt er der endu ingen der har fået dispensation for denne frist.
(Link til ASK: http://www.ask.dk/)

Udover dette, ja, så er det temmelig svært at få anerkendt psykiske skader, det er sandt.

Men når det er sagt, jamen, hvo intet vover, intet vinder -du har jo også selv muligheden for at anmelde den såå....

Held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 14-05-2010 kl. 13:32.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En slags afklaring... Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-05-2013 23:43
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Førtidspension og krav om erstatning eller noget ligne dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 12-11-2012 20:08
Syg og glemt af jobcentret buster Politik og Samfund 8 31-07-2010 00:07
En slags reva center Mouse Alt det andet 12 25-02-2010 12:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension