K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 09:21   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Det kan egen læge ikke rigtig udtale sig om. De kunne have anmodet om statusattest hos den speciallæge, som Casper har gået hos osv..
Det er svært at forklare da det er en meget kompliceret sag, men jeg kan prøve at gøre det kort...

Jeg søgte førtidspenson d. 28 sep.

I starten af Oktober ringer de fra pensionsteamet, og siger at de sagtens kan afgøre sagen i næste uge, men så bliver det hele sikkert et afslag, da vi mangler en statusatest fra egen læge, vi kan gøre det at vi indhenter en statusatest fra egen læge og så vil vi afgøre pensionen i starten af November.

I midten af November bliver jeg mistænkelig og ringer til egen læge og spøger om han har hørt noget fra Kommunen, det svare han ja til og har følgende kommentare til mit spørgsmål:
Jeg har sagt til Kommunen at jeg slet ikke vil have noget med det at gøre, da det ikke er mig der har undersøgt ham, istedet skal i tage kontakt til frofessor Flemming Gjerris der har undersøgt ham...

Jeg tænker at det er nok det de er ved at gøre, så jeg afventer lige lidt, i starten af December for jeg så brev, at jeg skal parthøres d. 15 Dec og efterfølgende vil de træffe afgørelse.

Jeg spøger dem på mødet om de har indhentet den statusatest fra profesoren, og så forklare jeg så at jeg har snakket med egen læge og hvad han sagde, det gad de absolut ikke svare på, og jeg forlangte at se atesten hvis de havde indhentet den, og det viser sig så at de ikke har indhentet noget fra professoren.

Så forstår jeg ikke at de sagde tilbage i Oktober at det var det eneste de manglede i sagden, for at afgøre min Pension...

Men jeg finder så ud af hvorfor at de har ventet så længe m på at afgøre min pension.
De har simphel gjort det i samarbejde med min sagsbehandler, det ses tydeligt på de datore der er fremkommet i sagen, og da det var en §17 på det forliggende grundlag jeg havde søgt, virker det lidt mærkeligt...
Korrupt ja det tror jeg nok...


Citat:
Da sygedagpengesagen fra nævnet blev hjemvist, skulle de jo lave en ny afgørelse. Det synes jeg ikke, de oplyser noget om i artiklen, hvad den nye afgørelse er blevet til. Hvis jeg altså ikke har overset noget.... hmm
Det har noget at gøre med den forældede Ressourceprofil.
Sagsbehandleren fastholder stop af sygedagpenge.
Vi har anket, bla. at da hun første gang stoppede sygedagpenge havde hun ikke lavet en RP.

Og anden gang fastholder hun stadigvæk sit stop af sygedagpenge, men der er ligepldsuelig dukket en gammel ressourceprofil op, som hun har lavet en konklosion udfra.
Og så var jeg altså også i behandling da hun stoppede sygedagpengene.

Og ja så har hun løjet i den nye afgørelse, og det burde der ses strengt alvorligt på.
Det har vi dokumenteret...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 09:46   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvornår har beskæftigelsesankenævnet modtaget jeres anke omkring sygedagpenge stop
men i har vel både anket dit pensionsafslag og sygedagpenge stop
den 20 i denne måned er det 5 måneder siden de modtog min
har stadig intet hørt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 15:01   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Anden anke om sygedagpenge stop, modtog ankenævnet i December måned...

Vi har valgt ikke at anke afslag på pension, da det vil trække min sag ud i langdrag, og istedet har jeg valgt at komme på smerteklinik, for efter smertekliniken har Sorø Jobcenter absolute ikke flere muligheder end at give mig pension...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:27   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Anden anke om sygedagpenge stop, modtog ankenævnet i December måned...

Vi har valgt ikke at anke afslag på pension, da det vil trække min sag ud i langdrag, og istedet har jeg valgt at komme på smerteklinik, for efter smertekliniken har Sorø Jobcenter absolute ikke flere muligheder end at give mig pension...
ok
din sag ligner rigtig meget min, selvom vores problemer ikke er ens
har også været igennem et længere forløb, efter mit afslag
som jeg valgte ikke og anke
skal snart til møde på kommunen omkring de nye oplysninger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 12:22   #15
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Ja engang imellem er det bedst ikke at anke, selvom man er sikker på at få ret.

Anker man går der nemt 5 måneder før den er færdigbehandlet, og så skal Kommunen alligevel tage sagen op igen...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 09:15   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hopper - rigtigt at de bør indhente den fra den læge der har undersøgt dig - meeeen de skal altså også have en fra din egen læge - altid!

Så din læge burde nu ikke vaske sine hænder som han gør!

De indhenter altid fra de læger der har haft dig inde samt egen læge




Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Det er svært at forklare da det er en meget kompliceret sag, men jeg kan prøve at gøre det kort...

Jeg søgte førtidspenson d. 28 sep.

I starten af Oktober ringer de fra pensionsteamet, og siger at de sagtens kan afgøre sagen i næste uge, men så bliver det hele sikkert et afslag, da vi mangler en statusatest fra egen læge, vi kan gøre det at vi indhenter en statusatest fra egen læge og så vil vi afgøre pensionen i starten af November.

I midten af November bliver jeg mistænkelig og ringer til egen læge og spøger om han har hørt noget fra Kommunen, det svare han ja til og har følgende kommentare til mit spørgsmål:
Jeg har sagt til Kommunen at jeg slet ikke vil have noget med det at gøre, da det ikke er mig der har undersøgt ham, istedet skal i tage kontakt til frofessor Flemming Gjerris der har undersøgt ham...

Jeg tænker at det er nok det de er ved at gøre, så jeg afventer lige lidt, i starten af December for jeg så brev, at jeg skal parthøres d. 15 Dec og efterfølgende vil de træffe afgørelse.

Jeg spøger dem på mødet om de har indhentet den statusatest fra profesoren, og så forklare jeg så at jeg har snakket med egen læge og hvad han sagde, det gad de absolut ikke svare på, og jeg forlangte at se atesten hvis de havde indhentet den, og det viser sig så at de ikke har indhentet noget fra professoren.

Så forstår jeg ikke at de sagde tilbage i Oktober at det var det eneste de manglede i sagden, for at afgøre min Pension...

Men jeg finder så ud af hvorfor at de har ventet så længe m på at afgøre min pension.
De har simphel gjort det i samarbejde med min sagsbehandler, det ses tydeligt på de datore der er fremkommet i sagen, og da det var en §17 på det forliggende grundlag jeg havde søgt, virker det lidt mærkeligt...
Korrupt ja det tror jeg nok...



Det har noget at gøre med den forældede Ressourceprofil.
Sagsbehandleren fastholder stop af sygedagpenge.
Vi har anket, bla. at da hun første gang stoppede sygedagpenge havde hun ikke lavet en RP.

Og anden gang fastholder hun stadigvæk sit stop af sygedagpenge, men der er ligepldsuelig dukket en gammel ressourceprofil op, som hun har lavet en konklosion udfra.
Og så var jeg altså også i behandling da hun stoppede sygedagpengene.

Og ja så har hun løjet i den nye afgørelse, og det burde der ses strengt alvorligt på.
Det har vi dokumenteret...
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Hold da op hvor er de "gode" i Sorø Jobcenter buster Dit og Dat 5 09-02-2009 21:13
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension