K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2008, 11:51   #1
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
hvad betyder dette??

hej med jer..
Håber I nyder solen som jeg gøre
jeg har en sød nabo som jeg hjælper en gang imellem,
han har så haft det dårligt pyskisk det sidste par månder,og er sat igang i behandling med div anti-depresiv midler..
han har været på kontanthjælp de sidste par år,i sidste uge fik han et brev af sagsbehandlern,i form af spørgeskema som skulle udfyldes af egen læge,og sendes tilbage til kommunen..lægen har vurderet at han skulle sygmeldes i min.3mdr. så lægen har udfyldte skemaet og sendt videre,og det er sket i sidste uge..
Idag modtag han et brev fra sagsbehandler,som han ikke helt forstå,og det gøre jeg desvære heller ikke
i brevet står:
"det er en betingelse for at få hjælp efter aktivlovens§11 at ansøger tager imod et rimligt tilbud om aktivering eller andre tilbud,som kan forbedre muligheder for at få et arbejde .
Det er afgørende for denne forpligtelse,om kontanthjælp udbetales alene pga.ledighed,eller om ansøger har problemmer ud over ledighed.
I din sag har forvaltningen vurderet,at du modtager hjælp
På grund af problemmer ud over ledighed
det betyder at jeg sender sagen til jobcenter xxxx."
....brevet slut.
-er der nogen af jer der ved hvordan skal brevet forståes eller hvad vil det bære af konsekvenser for ham..
på forhånd mange tak for hjælpen.
mkh.
Jakob.
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 12:13   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jbsm4 det betyder ikke noget dårligt som det jeg læser...


Jeg vil tro at han nu skal videre til jobcenter for der skal laves en opfølgning på ham evt ressourceprofil hvis der ikke forligger en, så skal der laves en handleplan for hvad der kan gøres for at bringe ham tilbage til arbejdsmarkedet eller om der er andet der skal sættes ind med (pension osv)

Det er sådan at jeg forstår det , han er i kraft af sin sygedom ikke længere en ganske "almindelig " kontanthjælpsmodtager men en syg kontanthjælpsmodtager og der skal laves andre tiltag (det er faktisk i tråd med loven) det er alle de andre syge kontanthjælpsmodtager der ikke får denne behandling der behandles forkert ...

Hvis man er i tvivl om sådan et brev så har man altid mulighed for lige at skrive til sagsbehandleren om hvad der skal foregå (det kunne sagsbehandleren også have udpenslet lidt bedre )

Skriv evt til sagsbehandleren hvis i er i tvivl ...

Citat:
ang brev (dato) kan jeg få oplyst hvad det betyder for mig at jeg er videresendt til jobcenteret og hvad der skal ske i min sag, da det ikke fremgår af den information jeg har fået ...

mvh
Da det der skal ske er en afklaring kan jeg anbefale jer at indhente aktindsigt så i kan være lidt på forkant med det hele ..

brug evt denne her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

MVH

Hejdien (som nu skal ud i solen )
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 16:25   #3
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Hejdien..mange tak for svaret,,,ja.. jeg har ogs tænkt mig at ringe til hans sagsbehandler på mandag,men som du ved,at posten fra kommunen,kommer typisk altid om lørdagen..så han blev lidt nervøs.(oven i hans stress tilstand i forvejen).idet at han ikke kan få fat i sin sagsbehandler før mandag..så jeg skyndt mig med at spørge herinde...det er jo oplagt sted 8)

Sidst redigeret af jbsm4; 19-04-2008 kl. 16:27.
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 16:37   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Det er helt rigtigt det heidien skriver. Hvis kommunen havde vurderet at din ven var på kontanthjælp alene pga ledighed så skulle han i aktivering, men at de vurderer, at han er på kontanthjælp på grund af problemer ud over ledighed betyder at hans situation skal gennemgås evt med arbejdsprøvning eller andre tiltag. derfor vidresendes han til jobcenteret som henvender sig til ham, og der bliver den videre afklaring af hans evner vurderet.

God weekend

knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 17:54   #5
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
tak marianne..God weekend til dig også...nyd solen 8)
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ryggen - hvad betyder dette? lgkh62 Alt det andet 4 30-03-2013 08:42
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder dette ? movita Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-07-2011 10:33
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale" sane Jeg er kommet i praktik. 14 14-03-2010 21:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension