K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2008, 13:22   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu har jeg ikke gennemtygget hele fleksydelseslovgivningen, men det er helt sikkert kommunen, der skal undersøge, om du er berettiget til fleks.

Af det, jeg har læst, er der mulighed for at blive tilmeldt, SELVOM man ikke har betalt til efterløn. Der er en del undtagelsesmuligheder. Vist noget med, at man skal betale i mindst 10 år (men det er jeg lidt usikker på).

Så umiddelbart vil jeg da tro, at du også kunne have været tilmeldt ordningen, dengang du blev visiteret, Stella.

Ja, gid kommunerne kendte lovgivningen bedre... og overholdt denne.

Men jeg er da meget usikker på, om det overhovedet kan betale sig med fleksydelsesordning for dig.

Måske gør det, for den dag, du bliver 60, overgår du jo til kontanthjælp et halvt år efter... GYS!!!
Og husker jeg ret, får du ledighedsydelse i dag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 13:30   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er blevet undersøgt grundigt af fleksydelses kontoret og jeg har ikke ret til det.

har ikke nok anciennitet og var ikke tilmeldt efterlønsordningen...

Sidst redigeret af Stella; 03-03-2008 kl. 13:34.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 13:34   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er retssikkerheden god i din kommune?

Følger din kommune loven?

Laver den fejl på andre områder i din sag?

Undskyld, Stella, men jeg har ikke "fidus" til din kommune. (Jeg har til dig, men ikke kommunen.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 13:37   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg kan da ringe og spørge dem igen...jeg fik det hele på skrift og nu skal jeg finde det frem...jeg har heller ikke fidus til min kommune mere..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 14:04   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse her. Der er undtagelsesmuligheder. Du skulle jo nødigt ende på kontanthjælp, når du bliver 60,5 år.

Var du tilmeldt efterlønsordningen, FØR du blev visiteret til fleksjob?

Citat:
Ved opgørelsen af anciennitet i ordningen medregnes perioder med medlemskab af en anerkendt a-kasse før 1. april 1999 og indbetaling af efterlønsbidrag efter 1. april 1999 indtil visitation til fleksjob, samt fleksydelsesbidrag.

Personer, som tidligere har betalt efterlønsbidrag, og som i de 12 måneder umiddelbart forud for den første visitation til fleksjob ikke har haft mulighed for at optjene anciennitet i efterlønsordningen, kan få medregnet op til 12 måneders anciennitet. Det kan fx være i situationer, hvor de pågældende har mistet tilknytningen til efterlønsordningen efter en periode på kontanthjælp eller sygedagpenge umiddelbart op til visitationen.

For personer, som er født før den 1. juli 1964, er der en række overgangsordninger, som betyder, at kravet om anciennitet kan opfyldes, selvom man ikke har 25 års anciennitet inden for de sidste 30 år.

I særlige tilfælde kan kommunen dispensere fra kravet om mindst 25 års anciennitet
.
http://www.clh.dk/?id=1337#c3302

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 14:05   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Var du tilmeldt efterlønsordningen, FØR du blev visiteret til fleksjob?

NEJ...

det er for indviklet at forklare..så læs her

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=31311#K2


Sidst redigeret af Stella; 03-03-2008 kl. 14:10.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 14:24   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg henviser til denne tråd for opfriskning


En ledig fleksjobber, der er fyldt 60 år kan kun modtage ledighedsydelse i ½ år. Herefter henvises til kontanthjælp. Da en ledig fleksjobber også modtager ledighedsydelse under sygdom er der meget kort vej til kontanthjælp og i mange tilfælde ingen indtægt. Vi henviser til vedlagte udklip fra vort lokale blad, hvori man kan læse om konsekvenserne for en af vore ældre fleksjobbere.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...se+til+60+%E5r
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:36   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Hej Stella.
Er dette fakta ? Det virker da helt grotesk !

"Indbetaling af fleksydelsebidrag fortsætter til personen fylder 65 år
Personer, der modtager fleksydelse, skal i modsætning til personer, der modtager efterløn, fortsætte med indbetalingen af bidraget til ydelsen indtil det tidspunkt, hvor de har ret til folkepension."
Jo det er helt grotesk idet at det er folk med sygdom der faktisk straffes...
Endnu værre er det for fleksere der ikke kan få fleksydelse ...hvilket er mange i især dem der kommer fra kontanthjælp...for de har ikke ret til efterløn fra starten plus dem på ledighedsydelse der ikke opfylder kravet til at kunne få efterløn...de ender allesammmen på kontanthjælp når de er 60 et halvt år for der kan man ikke mere få ledighedsydelse.

hvis man er heldig at finde et fleksjob er man så henvist til at arbejde til man er 65 år som syg , hvorimod de raske kan stoppe når de er 60 år. kan du se pointen...?

Håber jeg forklarer mig klart.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:39   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Et til hul...

Fleksere på ledighedsydelse har ikke samme rettigheder efter ferieloven som andre...hvis man ikke bruger sine 5 uger om året til ferie så mister man de 5 uger når ferieåret er slut...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 14:46   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ret og pligt om flere huller

I dag i Ret og Pligt var der bl.a. en sag om en kvinde på fleksydelse, som måtte leve af 7.000,- FØR skat. Hun var 62 år.

Fleksydelsen blev fradraget pension, som hun IKKE fik udbetalt.

Men hør selv udsendelsen, som har andre relevante sager om fleksjob mv.

http://www.dr.dk/P1/retogpligt/20050902132728.htm

Klik på "Hør seneste Ret og Pligt", eller find indslaget dateret 7. april 2008.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension