K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 19:13   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Kan kommunen tvinge mig i fleksjob?

Nu bliver reglerne snart ændret for fleksjob, hvilket betyder at man kan komme i fleksjob hvis man kan arbejde 1 time om ugen.

Jeg har et skånejob hvor jeg arbejder 2 timer om ugen og jeg har lavet en aftale med min kontaktperson, at jeg skal i et udviklingsforløb med henblik på at øge timetallet til 5 timer om ugen på sigt.

Betyder det, at kommunen, efter reformen, kan tage min førtidspension fra mig og tvinge mig i fleksjob?

Det skal for god ordens skyld nævnes, at mit skånejob ikke er på det ordinære arbejdsmarked og at jeg, pga. mine psykiatriske diagnoser og symptomer ikke vil kunne klare mit arbejde hvis der er bare den mindste smule stress eller pres.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:31   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Nu bliver reglerne snart ændret for fleksjob, hvilket betyder at man kan komme i fleksjob hvis man kan arbejde 1 time om ugen.

Jeg har et skånejob hvor jeg arbejder 2 timer om ugen og jeg har lavet en aftale med min kontaktperson, at jeg skal i et udviklingsforløb med henblik på at øge timetallet til 5 timer om ugen på sigt.

Betyder det, at kommunen, efter reformen, kan tage min førtidspension fra mig og tvinge mig i fleksjob?

Det skal for god ordens skyld nævnes, at mit skånejob ikke er på det ordinære arbejdsmarked og at jeg, pga. mine psykiatriske diagnoser og symptomer ikke vil kunne klare mit arbejde hvis der er bare den mindste smule stress eller pres.
Jeg ved det ikke, men det ville da være galimatias
Nu skal der jo spares på fleksjobordningen, og det er jo i forvejen ret svært at blive visiteret til fleksjob, så jeg kan ikke forestille mig, at man vil belaste fleksjobordningen yderligere med sådan nogen som dig
Derudover kan jeg ikke forestille mig at man visiterer folk til fleksjob uden at man har gennemført en arbejdsprøvning (jeg har selv fået afslag på dette grundlag), og vil man virkelig spilde ressourcer på at prøve at køre dig gennem en arbejdsprøvning? Særligt når der i forvejen er pres på systemet

Hvis du skal i fleksjob, kan det da kun være en skrivebordsbeslutning - og en temmelig dum en af slagsen. På den anden side har fornuften jo for længst forladt systemet, så man kan jo tiltænke dem hvad som helst
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 20:05   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Dit gæt er lige så godt som mit
Vi kan jo sagtens blive enige om, hvad der er det fornuftige, og rigtige, men det er jo aldrig en garanti for, hvordan systemet handler

Men altså, jeg tror, det ville kræve en decideret lov, hvis man kan fratage folk deres førtidspension på denne måde. Under alle omstændigheder må bevisbyrden jo ligge på deres side - ergo må de skulle kunne argumentere for, hvordan de mener, du skulle blive i stand til et fleksjob - når nu forudsætningerne for et skånejob er anderledes.
Og for dit vedkommende, vil det vel bare betyde en erklæring fra speciallæge - hvis den ikke allerede foreligger - at du ikke magter presset fra det ordinære arbejdsmarked - selv med et par timer om ugen

Men altså, hvis dette skulle ske, må der jo nødvendigvis tages en politisk beslutning først om at skånejob skal nedlægges. For det ville jo være resultatet. Skånejobs ville blive overflødige. Så logisk set tror jeg ikke, der umiddelbart burde være noget at bekymre sig om

Jeg tror måske snarere det handler om at begrænse antallet af nye førtidspensionister, så hvis folk kan oparbejde min 1 times arbejdsindsats/ugen, er førtidspension udelukket - som udgangspunkt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 21:14   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ingen kan sige noget om noget nu, der er kun forhandlinger i gang pt og det er med næsten garanti ikke noget der bliver vedtaget på denne side af et valg hvis de overhovedet finder ud af noget ...

Det er også meget sjældent at man ved tager noget med tilbage virkende kraft for ikke at sige aldrig så jeg ville sove roligt hvis jeg var dig
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 21:16   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
venter på svar om bosted og jeg har regnet det vil koste kommunen cirka 320000 kr
for et halvt år.
det er et forløb som skal dække arbejde og boligform fremover

så er mit spørgsmål, skal alle ikke det, med en ny reform
nej for der er ingen penge
1 ingen vil ansætte en person på 1 time
2 de kommer på kontanthjælp
men hov de skal i udviklingsforløb fra 5 til 22 år dem under 40 år
det vil så blive endnu dyre end i dag
kontanthjælp plus omkostninger til udviklingsforløb
alså der er absolut ingen udvikling i de forslag

Men nej nuværende på FP, bliver aldrig tvunget i flexjob
for omkostninger vil faktisk blive endnu større
så det kommer ikke til at ske

min teori, hvis man har været væk fra arbejdsmarkedet mere end 3-4 år
så kommer man heller ikke i arbejde mere
uanset hvilken udviklingsforløb der må komme
for efter 3-4 år, har de fleste nemlig fået en erklæring på de netop ikke kan arbejde

af samme grund tror jeg heller ikke en meter på. en ny reform vil ramme nuværende FP

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-05-2011 kl. 21:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 21:43   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej Logikeren....
Som de andre skriver, så skal du ikke regne med at komme ud på arbejdsmarked..

Dejligt hvis du kan blive øget i antal timer der hvor du er i skånejob... og heller ikke selvom du kommer op på 5 timer pr uge så tror jeg ikke at du skal være bange for at de piller ved din nuværende pension... ♥

MTVRV1 .. det var da lidt af et beløb for ½ år på et bosted...
Men når bare stedet er ok for dig, så kan man ikke sætte et øvre eller nedre beløb på

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:00   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er prisen for et bosted
derfor ser du også flere og flere, bliver smidt ud
af økomiske årsager og ikke af sociale hensyn
det er nemt og regne ud
skal selv betale 6000 kr pr måned og en kommune må ikke tage mere 10 procent
når ens indtægt er under 180000 kr
alså koster det 54000 kr om månden
for andre helt op til 100,000 kr for døgnbemanding
de 6000 kr skal jeg selv betale af egen formue
selvom jeg er indstillet af alle , er det et udvalg som bestemmer
tro mig de kigger på kostprisen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:32   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har godt læst om nogle horrible ting på nettet... hvad kommunerne gør for at spare penge..
Vi skal ha råd til ex bosteder.... de der bor sådan steder er jo ikke andenrangsmenesker...

Jeg har læst at du lever af din formue.. og prisen de 6000,- er vel udregnet ligesom på plejehjem .. en smadder dyr husleje .. og mad, tøjvask osv osv til overpris..
Vil det så sige at du bliver arbejdsprøvet mens du er på det bosted?? - det er vel kun alm dagligdags ting .. eller er det et bosted hvor der er tilknyttet forskellige værksteder osv osv

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:15   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg skal sikkert ud i en rigtig arbejdsprøvning senere
men ja der er værksteder og andre aktiviter, ved siden af
har nogenlunde regnet ud, min afklaring vil tage to år mere
får at vide i denne måneder om jeg kan komme til
dernæst er der ydeligere ventetid
alene det jeg skal starte på antidepressiva igen
det tager et år, før man kan vurdere om det hjælper
har ellers været på det i halvt år
får 600 mg seroquel og 75 mg seroquel i depot form
ved siden af 100 mg antidepressiva jeg skal begynde på
alle ved jeg aldrig kommer i arbejde igen, men alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.
så regner med en sagsbehandlings tid på cirka 5-6 år
hvis så der kommer en ny reform, hvor man har udviklingsforløb
så begynder man nemlig helt forefra med 5 år ydeligere, da jeg er under 40
er det så underlig man bliver depressiv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:50   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmm det lyder simpelthen tudetosset at du skal ud i en arbejdsprøvning senere.. fatter ikke at kommunen bliver ved med at tvinge dig rundt i "manegen"...
Uden at kende dig, så vil jeg tro at du ville få det bedre ved at få din pension og få ro på dit liv... - livskvalitet.. det var et ord som min sagsbehandler brugte en del...

Det der med at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte... ja det er jo korrekt.. men når de ved at du ikke kan vende tilbage til arbejdet .. så er det man sidder hovedrystende og tænker hvad dælen har din kommune gang i...

Jeg tror at vi alle der har været flere år i systemet ender med enten en snert af en depression eller en reel depression..

Jeg gik sidste år på mindfulness kursus hos en psykiater her i byen.. og jeg kunne da godt selv fornemme at jeg ikke var så glad og mine tanker kørte i ring.. blev mere grådlabil, men jeg troede bare at det var min stress som artede sig mystisk ..
Heldigvis så ringede hun hjem til mig og spurgte om jeg ikke havde lyst til at komme ind til hende til en snak..
Godt det samme.. jeg havde en udmattelsesdepression og fik i nov cymbalta.. allerede i jan i år kunne hun "afskrive" mig fra hendes system... men som hun fortalte så ville det være godt hvis jeg fortsatte med de piller ca 1 år efter en god effekt .. så har depoterne i hjernen nok haft tid til at blive fyldt op igen...
Og hun skrev også en statusrapp til min sagsbehandler .. en smadder god en... jeg tror simpelthen at den har været medvirkende årsag til at jeg fik min pension...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen tvinge os til at sælge huset? stille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-05-2013 23:18
Tvinge kommunen til at tage ens sag med på møde - kan man det? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 12 05-11-2012 13:47
Kan kommunen tvinge Zyprexa i mig? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-07-2011 20:49
Kan kommunen tvinge mig?. Tullee Alt det andet 11 13-03-2010 23:06
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension