K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 19:34   #31
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Hej igen....
Så måtte jeg også sande at Kommunen og sagsbehandlerne i den, er...fristes jeg til at sige, fuld af løgn!
Jeg var blevet lovet aktindsigt senest i uge 14, samt en skriftligt redegørelse for hvad en ny arbejdsprøvning skal vise, som den tidligere ikke kunne belyse.
I dag, efter at havde rykket for 3-4 gang både skriftligt og mundtligt, fik jeg så en mail fra sagsbehandleren 15.50, at der grundet it problemer i Kommunen, ikke var handlet på min sag om aktindsigt!!! Vi taler altså her om it problemer siden d. 17 marts, hvilket jo kun kan være en lodret løgn!!
Jeg har derfor videresendt mailenog svaret til sb´s overordnet og igen til dennes overordnet...
Jeg er dog bange for, at det heller ikke er nok....og hvad gør jeg så?
Jeg skal starte i et nyt forløb på Revaaktiv og har stadig ikke fået noget på skrift, udover at arbejdsprøvningen sidst var for kort!!
Jeg ved derfor ikke: Hvad er det i min arbejdsevne som de ikke mener er tilstrækkeligt belyst og hvilken virksomhed skal jeg vælge som kan tilgodese de skånebehov jeg har (dem kender jeg), samt de krav (ja som sb og Kommunen ikke har beskrevet og som jeg ikke kender) som Kommunen har sat???

Hvad er formålet med en ny arbejdsprøvning, når Kommunen/sb ikke kan fortælle mig, hvad det er de vil have???
Hilsen en nu meget frustreret Fru Vinther ;-(
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:40   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan klage over sagsbehandlingen til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Du kan endvidere klage over din manglende aktindsigt hos statsforvaltningen....du kan finde din egen lokale her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621

Nu så jeg lige at du skrev at du har gjort noget mundtligt...og det er ikke en god fremgangsmåde...

Gør alt skriftligt og husk kvittering på det du aflevere...

På denne måde vil du altid have dokumentationen i orden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:47   #33
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De har meldt ud at din første arbejdsprøvning var for kort.. det var min på 13 uger også (BAN støttede kommunen), og jeg blev sendt i en ny samme sted, blot længere tid..

Det er åbenbart grund nok til at trække tiden..

Det er så revaaktiv der skal sørge for at dine skånehensyn bliver overholdt, samt vurdere din effektivitet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:50   #34
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Tak for svaret :-)...gælder anmodning om aktindsigt også når du sender på mailen?
Jeg har for en sikkerhedskyld afleveret anmodning om aktindsigt på Jobcenteret i dag og fået et stempel og en kopi...
Når du skriver borgmesteren, mener du så borgmesteren i Odense Kommune, eller taler vi om rådmanden?
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 20:53   #35
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan klage over sagsbehandlingen til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Du kan endvidere klage over din manglende aktindsigt hos statsforvaltningen....du kan finde din egen lokale her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621

Nu så jeg lige at du skrev at du har gjort noget mundtligt...og det er ikke en god fremgangsmåde...

Gør alt skriftligt og husk kvittering på det du aflevere...

På denne måde vil du altid have dokumentationen i orden...
Det er åbenbart nok at bare true med det....det gjorde jeg igår..og vupti, så kunne alt lade sig gøre i dag...har modtaget 400 sider lang aktindsigt i dag....og får svar på de resterende spørgsmål i morgen....



Men overvejer nu at hyre en privat socialrådgiver...er der nogle der kan anbefale en?
Det kan blive meget anstrengende, hvis jeg skal råbe så højt, hver gang jeg vil igennem med noget....
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 20:56   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kommer lidt an på den borgmester man har i kommunen....med hensyn til om det er nok at true...

Men ens sag går generelt bedre når de finder ud af at man slev begynder at tage sig af ens egen sag...og at man faktisk sætter sig ind i diverse lovgivning og rettigheder...

Normalt vil jeg ikke anbefale at hyre sådan en rådgiver...men det kan jo være nødvendigt hvis man ikke selv kan og man har penge nok...

Uden at jeg har noget kendskab til dem og ej hellere vil anbefale det...så kan man hyre en igennem socialrådgiverforeningen http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2381

Der er også nogle der med held har brugt Ricky som er bruger her på siden...www.privatraadgiver.com

Men om du vil kunne få noget ud af at hyre en...ja det ved jeg ikke...

Husk at hvis denne rådgiver kræver at du skriver under på at vedkommen er partsrepræsentant for dig....ja så afgiver du helt din sag fra dig og vedkommen kan handle fuldt ud på dine vegne....og det skal man nok lige overvej inden man bare gør det...

De giver jo ingen garanti...det skal man også huske...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Antal arbejdsprøvninger zuza Nyt om loven 17 23-03-2009 14:43
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension