K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 10:36   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
du tager da bare bussen

jeg er vildt ked af det og ved ikke hvad jeg skal gøre......jeg har ingen bil(venter på godkendelse fra kommunen til handicapbil) min mand er i job og kan ikke altid kører mig. Så siger min sagsbehandler idag: du skal i arbejdsprøvning 15 km væk,bussen kommer lige uden for din dør ,det har jeg undersøgt.Så du tager bare bussen!!!!.
1.Jeg er meget gangbesværet og kan bla.ikke gå på trapper.(hvordan kommer jeg op i bussen??)
2.bussen kører 2-3 gange i døgent frem og tilbage(det vil sige HVIS jeg kommer med bussen og så bliver dårlig efter noget tid,kan jeg ikke komme hjem før x-antal timer senere)

Hvad gør jeg??? hun siger : ej hold nu op ,det er jo kun 2 trin!!

Jeg er vildt ked af det.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 10:47   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Stort kram til dig - har selv været i lignende situation.

Jeg synes du skal spørge om du må tage en taxa på kommunens regning, når du ikke kan mere den dag,

Få lægen med ind over - måske han fraråder det

Spørg hvem der er ansvarlig hvis du får det værre - og få dem til at skrive under på at de dækker dine udgifter ved forværring

Der kommer sikkert flere bud
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 10:48   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du lægepapir på som siger du ikke kan kører med det offentlige
jeg har lægepapir på jeg ikke kan tage det offentlig

så vil nok snakke med en læge omkring det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 10:51   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Vil gerne hjælpe dig med at finde lovgivning, men du må gerne fortælle os, hvilken ydelse du er på... Ydelsen kan være afgørende for, hvilken rettighed du har if. med befordring...

Hvis jeg ikke kan løse det, så er det Hans, der må komme på banen, han er ret god til at svare på den slags.

Så hvilken ydelse er du på?

REDIGERING: har fundet en af dine andre indlæg i andre tråde, hvor du oplyser, at du er fleksjobbere, så går ud fra du er under målgruppe nr. 7.

Derfor bør du have ret til det her:

Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne.

Stk. 6. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om muligheden for befordringsgodtgørelse.


Kopier ovenstående paragraf og oplys det til sagsbehandleren, at du IKKE kan benytte offentlige transportmidler, og at du afventer godkendelse til handicapbil. Skriv at du ønsker udgiften dækket til f.eks. taxa eller lignende til stedet. Og at de kan indhente oplysninger fra din læge på, at du ikke kan benytte offentlige transportmidler grundet din dårlige gangfunktion. Skriv det ikke kun til din sagsbehandler, men også f.eks. til jobcentrets hovedmail eller brev. Og skriv, at hvis de nægter, skal de skrive en skriftlig afslag på, at de ikke vil give dig det. Kunne godt tyde på, at din sagsbehandler er lidt uviden på det område.

Sidst redigeret af curls; 23-04-2012 kl. 10:59.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 11:11   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
øhh

hej igen

En af jer skriver at det fremgår af et af mine tidligere indlæg at jeg er fleksjobber.Det er ikke korrekt(hvis jeg har givet udtryk for det ,beklager jeg)

Jeg er sygemeldt og havde et stort ønske om at blive flekser i egen virksomhed(hvilket min sagsbehandler har direkte sagt ikke er en mulighed) hun sige : du er for syg til fleks og for rask til pension...sååå hvad de stiller op med mig i sidste ende ved jeg ikke . men p.t. er jeg sygemeldt.

Jeg ringer til min læge og spørger om han vil skrive det i min journal.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 11:29   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
hej igen

En af jer skriver at det fremgår af et af mine tidligere indlæg at jeg er fleksjobber.Det er ikke korrekt(hvis jeg har givet udtryk for det ,beklager jeg)

Jeg er sygemeldt og havde et stort ønske om at blive flekser i egen virksomhed(hvilket min sagsbehandler har direkte sagt ikke er en mulighed) hun sige : du er for syg til fleks og for rask til pension...sååå hvad de stiller op med mig i sidste ende ved jeg ikke . men p.t. er jeg sygemeldt.

Jeg ringer til min læge og spørger om han vil skrive det i min journal.
Nåårh okay, så er det vel sygedagpenge du er på?

Hvis ja sygedagpenge, så er det stadig samme paragraf, så hedder det bare målgruppe 5:

I Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 82 stk. 5:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=136419#K15

Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne.


Målgruppe 5 er dem på sygedagpenge.

God idé at kontakte lægen for det.

Du har ret til at få dækket udgiften, hvis det er en taxa, du har behov for fra hjem til arbejdsprøvningsstedet.... Så bed om skriftlig afslag, hvis de nægter.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 11:46   #7
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Du har ret til at få dækket udgiften, hvis det er en taxa, du har behov for fra hjem til arbejdsprøvningsstedet.... Så bed om skriftlig afslag, hvis de nægter.[/QUOTE]


ja det er sygedagpenge jeg er på.

Du siger jeg skal bede om et skrifteligt afslag!! hvorfor? de ændre vel ikke mening fordi jeg beder om det skriftligt?
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 11:57   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Du har ret til at få dækket udgiften, hvis det er en taxa, du har behov for fra hjem til arbejdsprøvningsstedet.... Så bed om skriftlig afslag, hvis de nægter.

ja det er sygedagpenge jeg er på.

Du siger jeg skal bede om et skrifteligt afslag!! hvorfor? de ændre vel ikke mening fordi jeg beder om det skriftligt?
[/QUOTE]

JO! Fordi du har ret til at klage over en afgørelse på de giver afslag på noget, du ønsker at søge om!

Det er en ret, alle borgere har, at få en afgørelse på skrift, hvis de siger nej.
Det siger forvaltningsloven § 23.... derfor!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 12:02   #9
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
tusinde tak....

Der er så meget jeg ikke ved

godt der findes mennesker der gide hjælpe
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 12:06   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
tusinde tak....

Der er så meget jeg ikke ved

godt der findes mennesker der gide hjælpe
Godt så fik vi det på plads.

Skriv endelig igen, hvis noget går galt i den sag og lad os høre, om hvad sagen ender med - så også andre herinde senere hen kan få gavn af dine erfaringer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Tager de min pension???? logikeren Politik og Samfund 15 29-11-2010 14:26
sagsbehandlerer tager pis på os Ole-Oliver Dit og Dat 0 06-12-2008 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension