K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 12:35   #21
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
søsser98 din udregning passer altså ikke, sæt 16.900 kr ind som løn 8 % i pension og 15 timer så kommer man altså frem til en løn der hedder 18252 kr
ja hvis du får pension men det vil jeg godt se førtst for det er ikke alle der får pension typisk så skal man være ansat 9 mdr før man får det og så er der de arbejdsgivere der ikke er organiserede de betaler typisk heller ikke pension

og dernæst så får de ikke pension udbetalt men sat hen på en konto så din udbetale løn bliver ikke højere af dette
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 14:33   #22
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Ja, vi skal nok få det godt på den nye reform - jeg tror jeg ender omkring 6 - 8 timer efter min afklaring, det bliver en ren fest med alle de penge jeg kan tjene

Men hvis jeg sulter længe nok, så bliver jeg vel rask - ihvertfald hvis "meget grimme ord" Helle får sin vilje.

Hvor er jeg glad for jeg ikke har stemt på hende
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 16:39   #23
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt hvad i skriver...

Jeg skrev på et tidspunkt til beskæftigelsesministeriet ang. det med lønnen og fik en mail retur med nogle løneksempler. Her er eksempel på hvis man arbejder 5 timer om ugen:

Med 5 timer om ugen (20 timer om måneden) til en timeløn på 120 kr, tjener man 2.400 kr. og bliver modregnet (30 pct.) med 720 kr. i tilskuddet. Nu har man så 18.180 kr. om måneden (16.500+2.400-720).

Det er da mere end pension i hvert fald. Og en del mere end ledighedsydelsen. Og ja man skal betale am-bidrag men til gengæld får man så også beskæftigelsesfradrag, og det går ikke helt, men næsten lige op.

Dér hvor jeg ikke forstår det længere, er hvis man arbejder 15-20 timer pr. uge, i f.eks. et supermarked som kassedame, der vil man komme op omkring 20.000 kr når man bruger bm's udregningsmodel, og 20.000 er mere end hvad en alm. butiksassistent/kassedame tjener. Men har hørt en lille fugl synge om at lønnen vil blive tilpasset så man i sidste ende ikke vil tjene mere end hvad niveauet siger. Hvordan de så end har tænkt sig at gøre DÉT!

Ja man kan sige meget, men NEMT har de ikke tænkt sig at gøre det for os stakkels fleksjobbere, man blir sgu rundtosset af alle deres regler, udregninger og tilpasningsøvelser

Jeg troede ellers jeg skulle have møde med min nye jobkonsulent i dag, men det er blevet flyttet til d. 24., så jeg må vente med at få svar på alle mine millioner af spørgsmål
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 17:35   #24
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja hvis du får pension men det vil jeg godt se førtst for det er ikke alle der får pension typisk så skal man være ansat 9 mdr før man får det og så er der de arbejdsgivere der ikke er organiserede de betaler typisk heller ikke pension

og dernæst så får de ikke pension udbetalt men sat hen på en konto så din udbetale løn bliver ikke højere af dette
Søsser98, pensionsordning er noget man betaler til og kan få udbetalt når man til sin tid går på pension. Det lød lidt som om du havde misforstået noget der, smil
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 18:40   #25
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Søsser98 har desværre nok ret i noget af det med pensionen - man betaler selv 1/3, men der hvor problemet kommer, er at arbejdsgiver betaler 2/3 og det vil mange sikkert gerne undgå og det kan mange af dem godt.

Så der kan mangle mange penge på den konto, når man bliver gammel, for det er rigtigt de bliver sat ind på en pensionskonto til man går på pension - hvis man fik dem nu var der jo ikke nogen ide med det.

Sidst redigeret af Dancer; 14-01-2013 kl. 18:42.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:46   #26
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har ikke lige læst hele tråden men har prøvet "regnestykket" på gigtforeningens udregner og den siger ikke 20.400... maks beløb man får må være svarende til en månedsløn på den pågældende timeløn, op til den grænse der er fastsat, mener det er 25000, så daler kommunens tilskud.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 14:57   #27
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja jeg ved det ikke, er der mon nogen som ved hvordan det skal regnes ud...

ville da også gerne vide det.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 15:57   #28
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Hej Mand, udregningen er der ikke noget galt med, den er rigtig nok, tror bare ikke man kan regne med resultatet, netop fordi ens løn bliver reguleret så man ikke får mere end hvad den gældende overenskomst siger :s

Og ang. det med pension, nogen der ved om det først er efter 9 måneders ansættelse man kan få det? Jeg synes ellers jeg læste mig til at alle i fleksjob skulle tvinges til at have sådan en.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 16:17   #29
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det kan nemt først være efter 9 måneder man får pension - det er det også for almindelige jobs.

Mit sidste helt almindelige fuldtidsjob (start 1.3.2011) fik jeg pension fra dag 1 fordi jeg havde en arbejdsmarkedspension i forvejen - hvis ikke jeg havde det var der først pension efter 9 måneders ansættelse.

Så det er helt efter bogen - problemet kan opstå hvis der ikke er en overenskomst eller man ikke bliver ansat efter en (og det bliver fleksere vist ikke nødvendigvis efter den nye reform) så kan arbejdsgiver slippe udenom pensionen.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 17:19   #30
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Min kursusleder siger at lønnen ikke bliver efter-reguleret. Uanset om den samlede løn vil overstige kollegernes løn eller ej.

Jeg glæder mig til at høre hvordan folks fleksjob-lønninger reelt kommer til at se ud

Synes det er meget forvirrende, også med alt det her a- og b-skat man kommer til at skulle rode med.

Og hvad mon med tilskuddet, skal man til at indsende lønsedler eller timesedler fra sin arbejdsplads hver måned for at få tilskuddet udbetalt? Det vidste min kursusleder ikke, og hun havde forsøgt at få info om det ved kommunen men det havde ikke været muligt endnu.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension